Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2005, 10:04 Problem z hamulcami
Nie pamietam czy juz o tym pisalem, ale problem zaczyna byc uciazliwy.
Do rzeczy.
Co jakis czas (dosc rzadko, 2-3 razy na tydzien), w czasie delikatnego hamowania przy dojezdzaniu do skrzyzowania, slysze jakies dziwne "stukanie" i czuje cos dziwnego z pedalem hamulca. Cos jakby ABS, ale jednak inaczej. Jakby cos mechanicznego. Dodam, ze nawet jak to sie dzieje, to hamuje. Nie wiem na ile gorzej niz normalnie, bo nie bardzo mialem okazje sprawdzic. Zazwyczaj szybko puszczam hamulec i naciskam jeszcze raz. I wtedy wszystko jest juz w porzadku.
Myslalem, ze to cos z ABS. Ale sprawdzilem na komputerze i nie bylo zadnych bledow z ABS. Sprawdzilem klocki. Sa w porzadku. Tarcze prawdopodobnie tez (na tyle na ile mozna sprawdzic bez demontowania ich). Uklad hamulcowy byl sprawdzany i odpowietrzany 2 czy 3 razy. Plyn zmieniony.
Normalnie auto hamuje bardzo dobrze. ABS wlacza sie bardzo rzadko, ale jak trzeba to dziala.
Nie mam zadnego pomyslu na to co jeszcze moge sprawdzic.
Najgorsze jest to, ze to sie dzieje tak rzadko i bez jakiejkolwiek powtarzalnosci. Mechanik musialby pewnie jezdzic kilka dni.
Wolabym nie dawac auta do ASO. Skroja mnie na gruba kase i nie wiadomo czy cos poprawia.
Ma ktos jakis pomysl?
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
Wysłany: 28-09-2005, 10:43
Zawieszenie!ja miałem coś poobnego,u mnie dokładniej to był układ kierowniczy i stukała przekładnia,przynajmniej tak to się zaczynało.Później było coraz gorzej.Koszt olbrzymi,nowa przekładnia 5000zł.Ja oddałem swoją i dostałem regenerowaną za 3000zl.Życze oby to nie było to samo co u mnie.
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
Wysłany: 28-09-2005, 15:59
U mnie też bylo cos podobnego. Okazalo sie ze mam lekko skrzywioną tarcz hamulcową. Niestety gołym okiem tego nie idzie zauważyć. Zawiozlem tarcze do tokarza na pomiar... lewa była lekko krzywa wiec wymieniłem tarcze i wszystko ok.
_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody
Coś do zabawy... jakieś AMG...
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004 Posty: 357 Skąd: Olkusz
Wysłany: 28-09-2005, 18:22
Jeżeli chodzi o tarcze i klocki to ja juz wymieniałem z 6 kompletów.Za małe tarcze w pumie i tyle,krzywiły się srednio co 3 tyś.Były orginały,brembo itp.Jedyne godne uwagi to EBC.W ASO na reklamacji usłyszałem że hamulce są w pumie do dup* i nic się nie zrobi,gwarancji na to nie będzie gdyż są przegrzane.Oczywiście przy docieraniu ich jeździłem jak najbardziej poprawnie,później to już max.
Wracając do tematu,najpierw sprawdz tarcze,później pozostanie to co wspomniałem wcześniej.
_________________ Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
Rathi
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005 Posty: 184 Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2005, 22:06
Co do tarcz, to mechanik polecil delikatnie zahamowac na malym zakrecie przy predkosci powyzej 100 km/h. Podobno powinno sie dac odczuc drzenie kierownicy, jesli tarcze sa krzywe.
Niedlugo jade do Zielonej Gory, pewnie duza czesc trasy po autostradzie, to bede mial szanse sprawdzic.
_________________ Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum