| Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bania   MeganeII diesel(ble)
 
  
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 384
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 18:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | male sprostowanie. wlasnie bylem w sklepie kupić ten opornik i jak sie okazuje to nie dogadaliśmy się ze sprzedawcą. faktyczne koszt 26 pln ale to jakiś wlącznik wentylatora - wygląda jak duża śruba z wtyczką ale nie mam pojęcia gdzie to może się znajdować. podobno gdzieś na chlodnicy. mniejsza o to. zapytalem pana więc o opornik i tu się zdziwilem bo podobno nie ma zamienników a koszt tego to 180 pln. szukam dalej hehe |  
				| _________________ obecnie Megane II diesel(ble)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-06-2010, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Weim, ża pasuje z Fiesty (odpowiedniej rocznikowo do produkcji Pumy). Ja właśnie taki kupiłam, niestety nie był tani. |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   A6 4.2 QUATTRO
 
  
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 492
 Skąd: Lublin/Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-08-2010, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | z tematem wciąż sobie nie poradziłem - chodzi mi o to, że wskazówka cały czas wędruje już nawet po przejechaniu 5 km pod czerwone pole i tam zostaje, czasem opada do litery L i tam zostaje, a potem oscyluje między L a czerwonym polem. wcześniej wskazówka byla w połowie, wymieniony czujnik temp jedno i dwupinowy, termostat też. wiatrak się nie włącza bo go nie słychać ale wskazówka nigdy nie przekracza czerwonego pola. jazda z tym jest niebezpieczna dla silnika? na załączonym silniku raz jest 1 bieg wentylatora a raz wogóle stoi w miejscu. za ten rezystor dmuchawy śpiewają mi 250zł w sklepach bo jest tylko oryginal. jak to ogarnąć? co sprawdzać? ten rezystor można wyjąć poprostu żeby go zobaczyć? poleci płyn chłodniczy? wspominali mi o czujniku jakimś w obudowie termostatu.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | paw_chb [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja miałem to samo ostatnio i pojechałem do mojego znajomego elektromechanika:] Najgorsze jest to że coś mi się zwaliło jak pojechałem na wakacje do ZAKOPANEGO
   Raz mi się woda zagotowała i od tamtego czasu uważałem aby nie przegrzać silnika a najgorzej było na światłach bo jak się jedzie  bez postojów to było w git
   
 Okazało się że jak zwykle MASA się odczepiła i nie było prądu. Okazało się też że ten cały REŻYSTOR też był rozwalony więc mi zlutował jakieś kabelki i go z powroten wsadził i jest dobrze. On mi coś tłumaczył że chłodnica działa na dwóch biegach: wolnym i szybkim a ja miałem któryś padnięty.
 Aby sprawdzić czy prąd dochodzi do wiatraka to możesz otworzyć bezpieczniki te pod maską i znaleźć te które odpowiadają za chłodnice (2) (szybkie i wolne obroty) i wsadzić kabelek najlepiej izolowany
  i chyba od + do - wtyknąć   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   A6 4.2 QUATTRO
 
  
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 492
 Skąd: Lublin/Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | paw_chb napisał/a: |  	  | Aby sprawdzić czy prąd dochodzi do wiatraka to możesz otworzyć bezpieczniki te pod maską i znaleźć te które odpowiadają za chłodnice (2) (szybkie i wolne obroty) i wsadzić kabelek najlepiej izolowany  i chyba od + do - wtyknąć   | 
 
 i co nic nie uszkodzę? jak zamiast bezpiecznika włożę przewód który nie ma właściwości nawet zbliżonych do bezpiecznika? nie zrobię zwarcia?
 No i nawet jak tak zrobię to jak poznam czy bezpiecznik jest zły czy co jest? mam się przejechać z tym kablem włożonym  tak zamiast bezpiecznika i zobaczyć czy temp dalej rośnie tak bardzo czy już się wiatrak włącza wcześniej? i co z tą MASĄ skąd mogła się odczepić?
 
 Ten magik to w Lublinie może jest?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 13:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | jesli podlączysz + do - to zrobisz zwarcie   |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   A6 4.2 QUATTRO
 
  
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 492
 Skąd: Lublin/Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | no dobra, połącze prawidłowo - i jaki to da ekekt? zauważę coś z  czego będę mógl wywnioskować usterkę? załączy się wtedy wentylator? proszę jaśniej.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 13:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wentylator sie zalącza przy określonej temp. więc nic ci to nie da. Bezpiecznik masz tylko po to że gdy w trakcie zwarcia zwój sie w nim przepali i nic z autem ci sie nie stanie  . |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   A6 4.2 QUATTRO
 
  
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 492
 Skąd: Lublin/Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 13:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak mi się nie włącza o to chodzi! Dzięki za rady w stylu "więc nic ci to nie da" są bardzo pomocne |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | paw_chb [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 13:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak to nie da, jeżeli zetkniesz z sobą odpowiedni bezpiecznik do wiatrak się załączy- sam tak tydzień temu robiłem. To tak jakbyś podłączył prąd bezpośrednio od akumulatora - tak też można. Jak masz wyłączony samochód (nie ma kluczyka w statyjce) to wentylator się załączy (jeden bezpiecznik odpowiada za wolne obroty a obok za szybkie) A masa to mogła się odłączyć na jakimś dołku czy coś...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietia   Umća Pumcia :D
 
  
 Silnik Pumy: 1.4
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Jewel Green
 Dołączył: 27 Cze 2010
 Posty: 548
 Skąd: Siewierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2010, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak to sie zgodze że jeśli podepniesz wentylator bezposrednio do akumulatora to bedzie działać. |  
				| _________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maciek   A6 4.2 QUATTRO
 
  
 Dołączył: 16 Wrz 2009
 Posty: 492
 Skąd: Lublin/Łęczna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-08-2010, 14:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | żaden ze mien elektryk i to dla mnie nie do końca zrozumiałe. biorę sobie przewód, jedną jego stronę stykam z klemą + a drugi przewód z - a potem to łączę jak z wentylatorem? odpinam ten rezystor i zamiast niego tak do 2 pinów? 
 W czarnej skrzynce które numery bezpieczników odpowiadają za wolne i szybkie obroty?
 
 Jechałem dziś w trasie ponad 100km w jedną stronę, wiatrak załączył się 2 razy jak jechałem w jedna stronę i było to tak: już po przejechaniu 5 km wskazówka pod czerwone pole, potem na czerwonym, ale go nie przekroczyło z 50km, ciepło buchało do kabiny spod srodkowej konsoli, zatrzymałem się - wiatrak chodzi ale na 1 biegu cały czas. jadę dalej ok 10 km i załączył się 2 bieg wiatraka, schłodził temperaturę aż do litery O czyli sporo i się wyłączył, potem znowu temperatura skoczyła po minucie aż na czerwone pole i tak aż do prawie powrotu do domu nie opadła, na 5 km przed domem włączył się znów 2 bieg i tak samo schłodził do "O" a jak wjeżdżałęm na parking to znów ze wskazówką na czerwonym polu.
 I teraz to nie mam diagnozy, włącza się ale za późno i wtedy gdy mu się spodoba, czasem też nie włącza się nawet 1 bieg wiatraka wogóle
 
 [ Dodano: 28-08-2010, 16:00 ]
 biegiem wiatraka steruje 2 pinowy zielony czujnik temperatury? czy to termostat otwierając się daje sygnał na wiatrak? przez ten nasz rezystor dmuchawy idzie impuls od czego? chciałbym to ogarnąć sam bez żadnych mechaników -  Ci wpędzają mnie w koszty wymieniając termostat 4 miesięczny na nowy i bez efektu, wymieniając czujnik temperatury zielony bez efektu, teraz chcą ten rezystor ale nie wiedzą czy to pomoże, a jak chce to sprawdzić - panie możesz pan odstawić samochód jak będzie czas to ktoś zajrzy, ale to tanie nie będzie, może namierzymy usterke a może nie, nie dajemy gwarancji, bo po gwarancje naprawy to do serwisu forda, ale tam zapłaci pan 3 razy tyle więc lepiej do nas zacząć od tańszych rozwiązań. a ja to mam głęboko już
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WieSiu   
 Dołączył: 18 Mar 2009
 Posty: 654
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-08-2010, 08:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | czujnik temperatury podaje temperaturę do komputera, komputer decyduje czy włączyć 1 czy 2 bieg i na pewno odbywa się to za pomocą jakiś przekaznikow. Kombinowanie przy bezpiecznikach to niedobry pomysł. Metoda na włączenie wentylatora na stale jest odpiecie czujnika temperatury i wtedy komputer na wszelki wypadek włącza wentylator na 2 bieg. Pierwszy bieg jest robiony za pomocą opornika wentylatora chłodnicy który niestety sporo kosztuje i tylko w oryginale i do niektórych pum już nie jest osiągalny nawet w oryginale i trzeba przerabiać na inna kostkę (np w pumie 97/98 nie ma już dostępnej tej części,ale pasuje od fiesty więc łatwo znaleźć używke). Także sprawdzenie układu czy jest sprawny to najlepiej wypiąć czujnik temperatury. Jak włączy się 2 bieg to dalej szukać przyczyny w czujniku lub termostacie (paro miesięczne też mogą być uszkodzone !!!) |  
				| _________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 Był: Puma 1.7 1997
 Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 http://www.monit.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Franek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-08-2010, 12:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maciek, a nie masz przypadkiem zamulonej chłodnicy? Może warto by było podjechać do mechanika by przeczyścił ją pod ciśnieniem od środka.
 Ja miałem tak właśnie w jednym aucie i temperatura była non stop wysoka.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WieSiu   
 Dołączył: 18 Mar 2009
 Posty: 654
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-08-2010, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Franek, najpierw niech sprawdzi cały układ chłodzenia od strony elektrycznej,jak to będzie na 100% działać to wtedy niech zajmie się reszta,bo po co zbednie wydawać kasę. Poza tym szansa na tak duże zasyfienie chłodnicy jest mała. |  
				| _________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 Był: Puma 1.7 1997
 Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 http://www.monit.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |