| 
		Kolory sprężyn zawieszenia a ich twardość | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Franek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-08-2010, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maciek napisał/a: | 	 		  sprężyny z przodu są skrócone o jeden zwój    | 	  
 
Maciek, tzn były skrócone jak kupiłeś? Czy sam je skróciłeś?
 
 
Słodzik, Paola miała chyba tylko sprężyny. Gwintu nie miała. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-08-2010, 11:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maciek napisał/a: | 	 		  ja mam BILSTEIN żółte ZX sport plus chyba i czerwone sprężyny z pięcioma karbami - były jak sprowadziłem z Francji, dodatkowo żeby urozmaicić sprężyny z przodu są skrócone o jeden zwój co daje -40 mm a z tyłu -20, a efekt - jest TWARDO.. w zakrętach nie ma opcji żeby pumę przechyliło albo na bok rzuciło, zero, oczywiście przy racjonalnych prędkościach, ja wiecej jak 120 w zakręt nie wchodziłem, ale innymi samochodami w te zakręty przy niższych prędkościach bujało na bok. ALE - na nierównościach jedziesz jak czołgiem, dziury odczuwasz dość słyszalnie głuchym dudnieniem, tyłek boli a Ty masz wrażenie ze zaraz się wszystko rozleci, nic przyjemnego. felgi prostuje regularnie 2 razy w roku bo jeżdżę na nich i w zimie. jak w zimie zabiło mi całe sprężyny lodem i były kompletnie nieruchome, jeździłęm na sztywno, to dowiedziałem się o tym dopiero na stacji diagnostycznej kiedy pojechałem na wymianę elektrozaworu, bo nie odczułem żadnej różnicy a na podnośniku koła ine obniżyły sie ani o centymetr co zaciekawiło diagnostę. ja bym sobie za żadne skarby 2 raz takich twardych sprężyn nie założył, przemyśl tą decyczję dobrze    | 	  Buahahaha dobry post ale do dzialu humor.
 
 
Po pierwsze tylko wariaci obcinaja  sprezyny po 2 jak zaklada sie prezyny krotkie to wymienia sie tez amory na takie co maja krotszy skok i wtedy nie ma zadnego dudnienia. Po  3 co ma prostowanie felg do zawieszenia???.
 
 
Zacznij juz lepiej zbierac kase na nowe amory bo te zaniedlugo padna bo masz seryjne i dlatego dobija zawieszenie.
 
 
Nie wiem dlaczego chcecie miec twarde zawieszenie ja tam wole miec usztywnione ale z mocno obnizonym srodkiem ciezkosci - czyli tak jak mam teraz i zakrety 90 stopni biore z predkoscio 100km/h bez problemu. 
 
 
Obecnie mam zawias -50/-55 ale kompletny supersporta czyli amory i springi. Mialem zalorzony amory z cupry plus springi -35 i tak dobijal ze nie dalo sie na tym jezdzic.
 
 
Na tawrdosc zawiasu ma tez wplyw jakie macie amory. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maciek  		  
		 
         A6 4.2 QUATTRO
  
  
                  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-08-2010, 14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mr.Maya napisał/a: | 	 		  Maciek napisał/a:	
 
ja mam BILSTEIN żółte ZX sport plus chyba | 	 
  	  | Mr.Maya napisał/a: | 	 		  | Zacznij juz lepiej zbierac kase na nowe amory bo te zaniedlugo padna bo masz seryjne | 	  
 
właśnie nie mam seryjnych tylko takie jak napisałem
 
 	  | Franek napisał/a: | 	 		  | Maciek, tzn były skrócone jak kupiłeś? Czy sam je skróciłeś?  | 	  
 
Nie no co Ty, były takie - dowiedziałem się od mechanika bo zauważył spawy.
 
 	  | Mr.Maya napisał/a: | 	 		  | Po 3 co ma prostowanie felg do zawieszenia??? | 	  
 
tego do końca nie wiem, ale jeżdżę po tych samych drogach i w ten sam sposób co moi znajomi, oni mają proste a mi się krzywią, szukam przyczyny w zawieszeniu - jak przejeżdżam np clio ojca przez dziurę z prędkością 50 km/h czuć płynne przejechanie przez tą dziurę z małym stuknięciem - a u mnie jest łubudu jak uderzenie młotem i zatrzęsie się wszystko w samochodzie  a po kilku takich przejazdach bicie na kierownicy i wizuta an wulkanizacji i prostowanko bo wyważyć nie bardzo idzie. a cliacza biorę na alumach na wulkanizacje i nic zero skrzywienia jak nowe wszytskie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hadzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2010, 10:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maciek napisał/a: | 	 		  | (...)jak przejeżdżam np clio ojca przez dziurę z prędkością 50 km/h czuć płynne przejechanie przez tą dziurę z małym stuknięciem - a u mnie jest łubudu jak uderzenie młotem i zatrzęsie się wszystko w samochodzie  a po kilku takich przejazdach bicie na kierownicy i wizuta an wulkanizacji i prostowanko bo wyważyć nie bardzo idzie. a cliacza biorę na alumach na wulkanizacje i nic zero skrzywienia jak nowe wszytskie. | 	  
 
Puma fabrycznie ma już bardzo twarde zawieszenie. Kazde ingerowanie w jakiś nawet najdelikatniejszy zestaw sportowych(tuningowych) sprezyn to tą trwardość tylko zwieksza. Do tego Puma jeździ na fabrycznych 15' kołach z oponami 195/50 czyli dość niski profil, a Clio jakie ma kółeczka z jakimi oponami.
 
Może masz zużyte amorki lub za niskie ciśnienie w oponach? A felgi masz ori? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paola  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2010, 15:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Franek napisał/a: | 	 		  
 
 
Słodzik, Paola miała chyba tylko sprężyny. Gwintu nie miała. | 	  
 
 
Zgadza się, ja miałam tylko sprężyny weiteca no i twardsze amortyzatory. Było twardo, ale auto się super trzymało na równym oczywiście. Dodam tylko, że w połączeniu z 17'. Na zimowych 15" było bardziej miękko. Zimą tylko większe prawdopodobieństwo, że zawiśnie na śniegu, ale na pewno nic nie zamarza. 
 
 
Są do sprzedania jakby ktoś był zainteresowany. | 
             
						
				_________________ Puma Roku 2008:
 
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2010, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aha, no to w takim razie chyba Pusia miała gwinciora u nas w Wawce    | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paola  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maciek  		  
		 
         A6 4.2 QUATTRO
  
  
                  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2010, 13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hadzi napisał/a: | 	 		  a Clio jakie ma kółeczka z jakimi oponami.
 
Może masz zużyte amorki lub za niskie ciśnienie w oponach? A felgi masz ori? | 	  
 
Clio ma 195/55 R15 u mnie jest 50, amortyzatory na szarpakach pokazały 91% sprawności z przodu i 92 z tyłu, ciśnienie w kołach 2.0 przód i tył, alu wiatraki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr.Maya  		  
		 
         Kamikaze Driver
  
  
                  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2010, 08:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Maciek, co do felg to ja bym obstawial to ze krzywia sie w tych miejscach gdzie byly juz prostowane. I juz w tych miejscach material jest zmeczony, mala dziura i znowu masz krzywa felge. Zawieszenie nie ma nic do krzywienia felg zuryty zawias oddzialywal na inne czesci w aucie. Nie umie znalesc chcarestyki twoich amorow. | 
             
						
				_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2010, 09:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maciek napisał/a: | 	 		   	  | Hadzi napisał/a: | 	 		  a Clio jakie ma kółeczka z jakimi oponami.
 
Może masz zużyte amorki lub za niskie ciśnienie w oponach? A felgi masz ori? | 	  
 
Clio ma 195/55 R15 u mnie jest 50, amortyzatory na szarpakach pokazały 91% sprawności z przodu i 92 z tyłu, ciśnienie w kołach 2.0 przód i tył, alu wiatraki | 	  
 
 
Wartość wskaźnika nigdy nie osiąga wartości zbliżonych do 100% gdyż oznaczało by to zamocowanie w pojeździe elementu sztywnego zamiast amortyzatora. W praktyce wartości zbliżone do 80% oznaczają amortyzatory nowe. | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maciek  		  
		 
         A6 4.2 QUATTRO
  
  
                  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2010, 13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | podobno do tych sztywniejszych amortyzatorow trzeba mieć specjalne urządzenie do pomiaru ich sprawności, na zwykłych diagnostycznych szarpakach pokazało dlatego więcej jak 80% bo jest dużo sztywniej niż przewiduje nowy oryginał. Tak mi się wydaje | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paola  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączyła: 11 Sie 2007 Posty: 1138 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2010, 08:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Słoodzik, ma rację, u mnie w firmie też mamy SKP i kolega potwierdzam, że nie ma znaczenia jaki to amortyzator. Wszystkie pomimo twardości mają to samo działanie. Ja mam twarde i mi tył pokazuje70% sprawności. | 
             
						
				_________________ Puma Roku 2008:
 
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2397 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maciek  		  
		 
         A6 4.2 QUATTRO
  
  
                  Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 492 Skąd: Lublin/Łęczna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2010, 19:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czyli moje amory są ewidentnie uszkodzone bo przypominają sztywny pręt ? czy może to być spowodowane sprężynami, który były ucinane o 2 zwoje i przyspawywane do kołnierza amortyzatora? takie były ja tego nie robiłem.. zawieszenie dlatego jest tak sztywne, bo sprężyny są bardziej rozciągnięte i wywierają na szarpak większą siłę nacisku niż tam określona maksymalna? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2010, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Maciek, już sobie sam odpowiedziałeś na to pytanie dlaczego masz tak sztywny zawias    | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |