Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
twardy pedal hamulca
Autor Wiadomość
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-07-2011, 23:40   twardy pedal hamulca

witam. mam problem który zaraz opiszę i potrzebuję pomocy co moglo się stać! dwa dni temu nagle obroty zaczęly wariować tzn. na wolnych okolo 1500, przy zmianie biegu w czasie jazdy nie spadaly. wczoraj pojechalem do pracy i po kilku godzinach gdy chcialem wracać to po odpaleniu silnika obroty mocno falują aż gaśnie i co najważniejsze pedal hamulca zrobil się bardzo twardy i slabo hamuję. nie zuważylem żadnych wycieków, plyn hamulcowy jest. stalo się to nagle, nic mie bylo robione. auto jest mi potrzebne a mam takie urwanie glowy żena pewno nie dam rady na razie odstawić auta do mechanika. proszę o pomoc co to może być. podejrzewam jakąś nieszczelność ale gdzie?

[ Dodano: 03-08-2011, 15:01 ]
nie wiem czy to kogoś zainteresuję ale pociągnę temat. jak się okazuje serwo poległo i trzeba wymienić. kupiłem serwo razem z pompą i zbiorniczkiem i chciałbym wymienić to wszytko tak jak jest żeby nie kombinować. tutaj mam pytanie - czy ktoś ma pojęcie jak potem odpowietrzyć układ? tzn. z racji tego że mam abs i przy tej operacji może się zapowietrzyć pompa to czy odpowietrza się to normalnie? bo gdzieś słyszałem że troche inaczej to wygląda. jak ktoś wie proszę o odpowiedź.
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2011, 18:14   

Fakt serwo:), u mnie było na obrotach po wciśnięciu sprzęgła, tylko czasami, miałem wymieniać, ale olałem i się kotek sam naprawił:). Może temperatura ma znaczenie. Kupujesz wężyk ja kupowałem w obi chyba 0.8 nie jestem pewny. Zakładasz po kolei na oddalone najdalej od zbiornika odpowietrzniki. Pompujesz pedałem hamulca, aż nie będzie pęcherzyków powietrza w rurce, jedziesz tak po kolei. Aha, jak abs to trzeba włączyć stacyjkę, bo wtedy włącza się pompa:), jak nie włączysz:)- na wyłączonej stacyjce pedał będzie twardy, jak przekręcisz kluczyk będzie zapowietrzony. Trzeba pilnować, żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku, bo wszystko od nowa. Powodzenia.
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2011, 09:20   

MKT napisał/a:
Aha, jak abs to trzeba włączyć stacyjkę, bo wtedy włącza się pompa:)


bardzo ciekawa teoria. A ja myslalem ze zalacza sie tylko elektronika od pompy a pompa dziala dopiero wtedy gdy musi dzialac.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2011, 13:59   

Układ hamulcowy jest w pełni gotowy do pracy, po przekręceniu kluczyka stacyjki. Dla czepialskich.
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2011, 11:01   

MKT, ok,ale po co to robic zeby odpowietrzac ? bo tego kompletnie nie rozumiem
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
MKT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2011, 13:15   

Tak żeby odpowietrzyć. Zauważ, że zupełnie inaczej chodzi hamulec bez włączonej stacyjki, włączasz stacyjkę robi się miększy, jak się nie włączy nie będzie w pełni odpowietrzony. Ja tak odpowietrzałem kilka razy i nie było dobrze dopiero jak się konsultowałem z moim mechanikiem to zdradził ten "sekret":) no i faktycznie o to chodziło, bo inaczej gdzieś się powietrze zbierało i na wyłączonej stacyjce był twardy hamulec, było spoko. Włączałem stacyjkę był miękki dało się pompować.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo