Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 16:34 |
Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-01-2006, 19:54
|
|
|
chapter322 napisał/a: | mam przejechane 104 tys i jeszcze nie wymienialem , zamierzam to zrobic przy 150tys jak zaleca Ford (limit 150tys). Po co przy malych przebiegach wymieniac i tracic kase ??? |
Z tego co ja słyszałam to należy zmienić przy 100tys. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 04-01-2006, 20:14
|
|
|
Co dziesięć lat lub 150 000 km wymień pasek napędu rozrządu. |
_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
|
|
|
|
|
x
Gość
|
Wysłany: 04-01-2006, 20:28
|
|
|
pasek należy wymienić po 150 tys km |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2006, 23:35
|
|
|
Ja juz zamowilem oryganaly FOrda..ok 450 za napinacz +111 pasek...+ 220 wymiana mnie bedzie kosztowala...boje sie dalej jezdzic tak mi cyka w pasku cos.... |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 08-01-2006, 16:32
|
|
|
Speedy...strasznie drogo...ja za komplet (pasek i napinacz) zaplacilem bodajze 420...ale masz racje ze bierzesz oryginaly...aha...wymiane zrobilem po 132 tys...
pozdrawiam |
|
|
|
|
Bankowy
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 206 Skąd: Tarnów, Kraków
|
Wysłany: 08-01-2006, 18:12
|
|
|
Jeśli śmigasz bezwypadkową furą - bez obaw możesz jeździć do 150 tys. Natomiast jeśli jest to egzemplarz "dzwoniony" z przodu, to lepiej się nie zastanawiać, tylko zrobić to jak najszybciej! Późniejsza ewentualna naprawa może kosztować znaaaacznie więcej. Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2006, 22:32
|
|
|
majkel23, okazalo sie ze koles sie pomylil przy wycenie i caly zestaw kosztowal kolo 450zl |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 08-01-2006, 22:36
|
|
|
Speedy...no to juz jest cena ok...zycze udanej wymiany...pozdrawiam |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 16-02-2006, 19:34
|
|
|
Wstawiłem dziś Pumkę do warsztatu... przegląd okresowy (przy 90 000 km, na liczniku mam "tylko" 87 900 km, ale ostatni przegląd Pumka miała w listopadzie 2004 r. więc już chyba najwyższy czas ją zbadać zwłaszcza, że silnik troszkę przerywa... na postoju i przy wciśniętym pedale gazu... winne są prawdopodobnie przewody wysokiego napięcia, świece,... zobaczymy) & rozrząd (na liczniku mam 87 900 km więc chyba źle nie zrobię jak wymienię rozrząd; pasek i napinacz mają pochodzić z firm, które robią takie elementy dla Forda... jak dostanę rachunek to zobaczę co to jest i ile kosztuje - dam wam znać). O rany... źle mi . |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 16-02-2006, 20:04
|
|
|
Gaydek a czy nie zawcześniej wymieniasz rozrząd ????
W instrukcji pumy wyraźniej jest napisane ze przy przebiegu 150 tys wqiec zeby bylo bezpieczniej to mozna wymienic przy 130tys a nie przy takim malym przebiegu twoim 87900km |
_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 16-02-2006, 20:17
|
|
|
Wiem jak jest napisane w instrukcji, ale z drugiej strony z rozrządem jest tak, że im wcześniej go wymienisz tym lepiej a 90 000 km to chyba nie tak mało. Moja Pumka jest z 10.1998 więc ma już prawie 7,5 lat. Nie widzę powodu dlaczego nie miałaby dostać nowego rozrządu (tymbardziej, że zarówno części jak i robociznę mam "z rabatem").
BTW Na PumaPeople.com mówi się, że Ford po jakimś czasie zmienił zdanie co do rozdządu. Najpierw twierdził, że rozrząd należy wymieniać co 10 lat lub 100 tysięcy mil. Teraz (przynajmniej w UK) obowiązuje reguła: 5 lat lub 80 tysięcy mil (więc u mnie 5 lat już minęło ). |
|
|
|
|
goĹÄ -chapter322
Gość
|
Wysłany: 16-02-2006, 20:57
|
|
|
hmm ja ma przejechane 106 tys i przewiduje wymiane przy okolo 130tys |
|
|
|
|
wąski
& Wąska
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń
|
Wysłany: 16-02-2006, 21:43
|
|
|
Dobrze robisz Gaydek. Tak czy tak czeka cię ta wymiana więc lepiej zrobić to wcześniej. Ja swój rozrząd wymieniałem przy 95000, i po rozmontowaniu mechanik powiedział mi że zaczoł się wykrzywiać napinacz i ściągać pasek w stronę obudowy rozrządu. Powiedział mi też że ten napinacz w życiu nie przejechał by 150000 km. Oczywiście mówię tu o swoim przypdku i nie uogólniam tego. Widocznie mój napinacz miał jakąś wadę fabryczną. |
|
|
|
|
foo
W pyteczke
Dołączył: 14 Wrz 2004 Posty: 764 Skąd: Manila
|
Wysłany: 17-02-2006, 08:03
|
|
|
Wąski, u mnie było podobnie... hmm, Pumki chyba są rozrządożerne |
_________________ powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up! |
|
|
|
|
majkel23
prawniczek
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 20 Gru 2004 Posty: 83 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 17-02-2006, 10:19
|
|
|
jak juz pisalem wymienialem rozrzad przy 130 tys....napinacze "poluzowane" ale jeszcze troszke by wytrzymaly...za to pasek juz mocno przetarty...mysle za 130 tys. to ostatni dzwonek...Gaydek...mino ok. 90 tys. dobra decyzja !!! lepiej wczesniej niz za pozno...aha..polecam oryginalny zestaw forda..przynajmniej masz pewnosc ze bedzie na 100% pasowac
pozdrawiam |
|
|
|
|
|