Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-03-2012, 17:12
Różnica w hałasowaniu: tłumik Ultera vs seryjny
Autor Wiadomość
vladix
[Usunięty]

Wysłany: 24-03-2012, 12:36   Różnica w hałasowaniu: tłumik Ultera vs seryjny

Witam wszystykich serdecznie. Od 2 lat posiadam pumexa ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrowac na forum :mrgreen: .
Jestem zmuszony do wymiany końcowego tłumika, ponieważ obecny już "dogorewa" - chodzi jak wznoszący się myśliwiec :) (był już spawany - nawet w srodku lata w nim pełno "paproków".
W związku z tym mam do Was takie laickie pytanie o różnicę w hałasowaniu tłumika "normalnego" a np. ultera: http://allegro.pl/tlumik-...2219547466.html
Z postów na forum wyczytałem, że polecacie Ultera, ale przyznam się bez bicia, że nigdy nie miałem do czynienia z tłumikami "sportowymi" - boję się, że to ustrojstwo będzie ryczeć jak rakieta - a takie coś to mam obecnie. Czy zatem taki tłumik będzie dużo głośniejszy od seryjnego? A może polecicie jakiś inny tłumik - byle taki, który nie wymagałby za dużego kombinowania z przerabianiem. Kwota powiedzmy do 500zł choć wiadomo, że czym taniej tym dla kieszeni lepiej :mrgreen:
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2012, 21:28   

Nie będzie ryczał... Ulter to porządna firma ;)
Sam mam od 3 lat Ulterka ;) i w tym roku wymieniam też na Ulterka dedykowanego do pumy.
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 25-03-2012, 21:33   

tak jak i poldek, polecam ultera :grin: ja mam zaledwie od listopada ale szczerze polecam :smile:

[ Dodano: 25-03-2012, 21:35 ]
ja mam wersje DUET :grin:
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 25-03-2012, 21:52   

Ulter będzie głośniejszy od (zdrowego) oryginalnego tłumika, ale do ryku mu duuużo brakuję.

Tu masz ciut taniej:
http://allegro.pl/wyprzad...2220321018.html
 
 
 
hojrak 
1st Electric Orange


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 489
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-03-2012, 22:10   

No ja tez użytkuje ultera ale mam troche inne zdanie od was:P
tzn nie przeszkadza mi to, że jest głośny ale nie powiem żeby ulter był tylko troszke głośniejszy od serii. Według mnie jest sporo glośniejszy:P Bo np przy trasie 500km to już głowe zaczyna urywac;P tyle, że mam jeszcze środkowy przelotowy co może też sporo decybeli dwać... Dosyć często policja mnie gdzieś przytrzymuje bo niby za głośno:p heheh także to pewnie nie wina samego ultera który ma ładny fajny rasowy dźwięk:P
_________________
Był Jest
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-03-2012, 09:47   

poldek napisał/a:
Sam mam od 3 lat Ulterka i w tym roku wymieniam też na Ulterka dedykowanego do pumy.
Wytrzymał tylko 3 lata?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2012, 14:46   

Nie :D
Po prostu zmieniam na inny model Ultera ;)
Moje widzi - mi - się :D
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 26-03-2012, 15:01   

Już myślałem... Ale i tak założę się, że taki Ulter nie wytrzyma tyle ile wytrzymał mój seryjny tłumik, który jest od nowości. :mrgreen: Data produkcji mojej Pumy to 17.11.1998 r., pierwsza rejestracja była w 2000 r., przebieg około 145 tys. km.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2012, 16:52   

ja własnie montuje tłumik od ultera.... zobaczymy co z tego będzie... polecam stronke domową ultera w ostatni weekend buła duża promocja na tłumiki dedykowane do pumy... ja kupiłem z końcówką 120mm x 80mm za 440 zł gdzie normalnie kosztował 580zł.
 
 
vladix
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2012, 17:49   

Na dniach zamawiam jakiś tłumik i z Waszych postów chyba bedzie to Ulter - własnie ten z podanej przez Tasta aukcji :) . Mój obecny już niestety nie daje rady - w środku ma tyle "rupieci", że normalnie skrzeczy na wybojach jak skarbonka :) .
grand20 - daj znać jakie masz odczucia no i napisz mi jeszcze tylko, czy wcześniej miałeś seryjny czy jakiś inny.
 
 
grand20
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2012, 17:46   

witam... wiec tak ... tłumik zamontowany... ale ja nie do końca jestem zadowolony... to może po kolei... zamówiłem tłumik ultera http://new.ulter.com.pl/o...rd_puma/151#654 , na stronce jest opisane ,,tłumik dedykowany nie wymaga żadnych przeróbek,, otóż nie do końca jest to prawdą... kurier przywiózł tłumik, ja zadowolony po wstępnych oględzinach podniosłem samochód do góry i zdziwienie mnie ogarnęło... jak już pisałem okazało się że nie mogę wymienić tłumika bo nie było w starym tłumiku łączenia pomiędzy katalizatorem a tłumikiem końcowym... już było późno wiec dałem sobie spokój ale dziś pojechałem do znajomego mechanika bo nic z tego nie rozumiałem... okazało się że miałem zamontowany tłumik fabryczny który wytrzymał w mojej pumie 13lat... ford nie montował oddzielnych tłumików końcowych i środkowych... wiec pytam co zrobić ?? mówi odetnij ten co jest i zamontuj nowy... i tak zrobiłem... ale powstał kolejny problem i tu myślę że ulter powinien wziąć to pod uwagę... rura idąca od tłumika środkowego do końcowego jest tak wyprofilowana że po zamontowaniu tłumika ultera idzie on nieznacznie w dół tak że między zderzakiem a końcówką tłumika powstał odstęp około 7-8 cm... nie za ładnie to wygląda...dodatkowo po podwieszeniu tłumika na gumach podtrzymujących rura pomiędzy katalizatorem a tłumikiem końcowym jest tak wysoko że podczas jazdy po dziurach tłucze niemiłosiernie od spodu w podłogę... tak więc trzeba jeszcze odciąć ten profilowany odcinek idący z tłumika środkowego i w to miejsce wspawać kawałek prostej rury.... uff... ale się rozpisałem... tak więc jeśli ktoś ma tka jak ja tłumik fabryczny będzie miał troszkę pracy... to tyle od strony przeróbek... co do wrażeń wizualnych to jak najbardziej widok dużej szerokiej lufy robi wrażenie... fajny basowy dźwięk a gruby pomruk w czasie zapalania i gaszenia silnika to po prostu poezja...
także pomimo tych małych niedogodności tłumik jak najbardziej godny polecenia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo