Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 22-06-2012, 07:20 Radio z dwoma źródłami zasilania
Wpadł mi do głowy pomysł aby zrobić radio zasilane podczas gdy silnik jest odpalony z akumulatora auta, a gdy silnik jest zgaszony z innego akumulatora umieszczonego w bagażniku.
Pytania:
- które kable w standardowym radiu odpowiadają za zasilanie radia?
- czy da się coś takiego zrobić na przekaźnik, czy dać sobie spokój i zastowować wyłącznik na + i masę z wpiętymi diodami prostowniczymi?
-jakieś inne pomysły?
Na co mi to? A tak sobie wymyśliłem
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
poldek [Usunięty]
Wysłany: 22-06-2012, 15:41
U mnie jest to bynajmniej kabelek czarny i czerwony, oraz żółty dodatkowo od pamięci ustawień
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-06-2012, 15:21
poldek, żółty w radiach to zasilanie główne jest tak w Pionieerach, Alpinach itp. Czerwony to plus pojawiający się dopiero po przekręceniu kluczyka. Przewody są nawet zawsze opisane w instrukcji i na etykietkach przyczepionych do przewodów. Po to są te złączki na oryginalnych kostkach do radia, że kiedy chcesz aby radio działało cały czas bez względu na to czy masz przekręcony kluczyk łączysz żółty przewód (stały dopływ prądu) z czerwonym (gdzie plus pojawia się po przekręceniu kluczyka) i wtedy radio działa cały czas. Nie polecam tego sposobu przy radiach z elektrycznie opuszczanym panelem ponieważ radio jest cały czas na czuwaniu i wyładuje akumulator. Wiem to z własnego doświadczenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum