Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami
Autor Wiadomość
LukaszNS 

Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 4
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-09-2012, 21:21   Problem z obrotami

Witaj serdecznie,
Mam taki problem z moją Pumką.

Otóż, kiedy wciskam gaz jest wszystko w porządku, ale kiedy dam na luz, obroty tak spadają, że silnik aż prosi o zduszenie. Do tego z filtra powietrza (stożkowy) wydobywają się takie dźwięki dławienia i stukania.

Zaraz po tym problemie, zaświeciła mi się kontrolka silnika, a dodam, że czuć też benzynę. Może być to problem z komputerem?

Proszę o pomoc, z góry dzięki i pozdrawiam :lol:
_________________
PUMA jest tylko... jedna!
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 29-09-2012, 14:53   

sprawdź sobie czujnik na przepustnicy i zawór sterowania powietrzem może jest zabrudzony i obroty falują albo przepływka jest brudna od stożka i czujnik daje za dużą mieszankę dlatego wali benzyną
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-10-2012, 12:45   

Mam coś podobnego, ale nie zawsze się to dzieje. Podczas jazdy w kolumnie na 1 biegu gdy trzeba ruszyć i zaraz się zatrzymać obroty tak po wciśnięciu sprzęgła spadają falą do 500 i wracają do 900 jest to pojedynczy skok, ale jakby właśnie chciał zgasnąć.

Przepływka czy coś jeszcze?
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 15-11-2012, 18:04   

Jakie obroty na biegu jalowym powinny byc przy silniku 1.7 ? 900 ? U mnie gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa na poziomie 700 i nie wiem czy cos jest do naprawy czy przy tym silniku tak ma byc
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2012, 19:51   

maniek86krk napisał/a:
Jakie obroty na biegu jalowym powinny byc przy silniku 1.7 ? 900 ?


Tak

maniek86krk napisał/a:
U mnie gdy silnik sie rozgrzeje obroty sa na poziomie 700


Do naprawy :mrgreen:
tak nie powinno być :razz:

ps
przeszukaj Forum, jest temat o niskich obrotach, jak i falujących, etc.
 
 
kamillo3861 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2012, 17:35   

Witam mam troche podobny problem z tym ze obroty spadaja ponizej 1 tys i wzrastaja troche ponad . Dzieje sie tak zawsze gdy jest na luzie . i zaczelo sie tak robic dopiero po okolo miesiecznej jezdzie .

Moze ma ktos jakis pomysl ?

z gory dzieki za odpowiedzi :)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-11-2012, 17:44   

Zawór bocznikowy, sonda lambda?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2012, 20:17   

Najpierw sprawdz czy są jakies kody błędów, bez tego to szukanie po omacku...
Albo wymień to co napisał trojan6, a później, jak się nie poprawi to i tak sprawdzisz błędy :P
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 19-11-2012, 09:56   

Auto zostalo dzis podpiete pod komputer i nie ma zadnych bledow. Wykrecilem silniczek krokowy przeczyszcze go zamontuje ponownie i zobacze co dalej. Czy pod silniczkiem krokowym powinna byc jakas uszczelka ? Po demontazu zbaczylem tylko czarny nalot uszczelki nie bylo czyzby poprzedni wlasciciel czyszczac silniczek zgubil uszczelke ?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-11-2012, 11:06   

Tak, powinna być uszczelka. Myślę, że jak wytniesz z jakiejś gumy i podłożysz to jako uszczelkę powinno być ok.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 19-11-2012, 12:10   

Dzwonilem przed chwila do ABC Focus za oryginalna uszczelke chce 15 zl :) podjade pozniej i kupie. Taki czarny nagar ktory zebral sie w miejscu montazu silniczka oczyscic papierem czy zostawic ?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 19-11-2012, 12:15   

oczyść ;-)
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 20-11-2012, 18:30   

Silniczek wyczyszczony uszczelka zakupiona jutro montaz :) Z jednej strony tam gdzie sa otwory ktore wchodza do silnika uszczelka ma wypukly silikon a z drugiej strony plask ma to jakies znaczenie przy montazu ?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 21-11-2012, 17:18   

maniek86krk, masz gdzieś jakieś foto tej uszczelki albo linka do niej? To są takie dwa kółeczka z uszczelki czy cała duża na kształt dolnej części zaworu wolnych obrotów? Pytałem w serwisie i mają tylko tą uszczelkę w kształcie dwóch kółeczek, a ja widziałem ostatnio w internecie tą dużą, której poszukuję.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 22-11-2012, 18:19   

sharky wrzucam Ci dwie forki na pierwszej masz papierowa uszczelke a na drugiej plastikowa nie wiem czym sie roznia mam obydwie na razaie zalozylem papierowa koszt 15 zl sztuka w ABC Focus w Krakowie

1)

[b]

2)



Dzis uruchomilem silnik po zalozeniu silniczka krokowego i niestety kreska jest nadal na wysokosci 600-700 obr/min :( Jutro erzuce fotke zegarow. W astrze kreske obrotomierza mam troszke pod 1000 a w pumie znacznie pod 1000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo