Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 03-03-2013, 14:17   Wymiana przedniego zawieszenia

Przyszedł czas na wymianę kompletnego zawieszenia w przodzie. Po przeglądnięciu allegro wybrałem taki części

http://allegro.pl/amortyz...3057390278.html
http://allegro.pl/sprezyn...3062313620.html
http://allegro.pl/koncowk...3029021447.html
http://allegro.pl/trw-lac...3018070924.html
http://allegro.pl/trw-swo...3006358048.html
http://allegro.pl/skf-loz...3056587907.html

muszę jeszcze wybrać jakieś tulejki i odboje. Sensowny zestawik wybrałem czy może lepiej wybrać coś innego ?
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 03-03-2013, 16:49   

Sprężyny trochę drogie.
Może by tak coś obniżającego:
http://allegro.pl/sprezyn...3056123000.html

Końcówki, łączniki i sworznie polecałbym firmy Delphi. Są troszkę tańsze a bardzo dobre jakościowo.
Przykładowo:
http://allegro.pl/koncowk...3058569902.html
http://allegro.pl/lacznik...3057791298.html
http://www.motointegrator...za-delphi-tc663
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 04-03-2013, 15:37   

CZytając pierwszy post nasunęło mi się jedno pytanie.

Łożysko 2 x 139
Sworzeń 2 x 60
Łącznik stabilizatora 2 x 62
Końcówka drążka 2 x 53
Sprężyna 2 x 123
Amortyzator 2 x 255

Wychodzi 1348PLN plus odboje, tuleje przesyłki 1500Spokojnie wyjdzie. Dodać robociznę....

Wymieniając zawieszenie tylko i wyłącznie z przodu to koszt 1/3 zakupu "nowej" Pumy. Masakra. Naprawiać czy szukać nowej?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 04-03-2013, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 04-03-2013, 23:44   

Kup Pumę za te 4,5 tyś, to za jakiś czas też będziesz wymieniał przednie zawieszenie, do tego inne rzeczy. A tak, jak ma w dobrym stanie Pumke, to niech ulepsza ją.
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-03-2013, 09:22   

trojan6 napisał/a:
Wymieniając zawieszenie tylko i wyłącznie z przodu to koszt 1/3 zakupu "nowej" Pumy. Masakra. Naprawiać czy szukać nowej?


dziwne pytanie, jak kogos stac to wymieniac, jak nie stac,to wymienic tylko to co trzeba. Jak auto na dluzej ktos chce sobie zostawic,to taka wymiana to bardzo dobry pomysl. Szkoda tylko ze takich rzeczy ktore warto by bylo wymienic jest znacznie wiecej i spokojnie mozna dojechac do kwoty 5000 zl i wiecej. Ale to i tak malo w porownaniu z zakupem nowszego auta, ktore nie koniecznie bedzie sprawialo tyle przyjemnosci co puma i nie koniecznie bedzie tanie w uzytkowaniu w przyszlosci.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 10-04-2013, 21:57   

Nie chciałem zakładać nowego tematu. Podepnę się pod ten.
Stuka coś mi w zawieszenie z przodu. Stukanie słychać przy małych dziurach na drodze, bądź nierównościach przy prędkości ok. 30 - 60km, a przy szybszej jeździe znika. Jest to takie lekkie jakby pukanie.

Zaczęło się to od szaleńczego przejazdu po niezbyt równej drodze z kilkoma wylotami dosłownie w powietrze.

Byłem dzisiaj u nowego, nie wypróbowanego jeszcze mechanika i ocenił mi, że łączniki stabilizatorów do wymiany. Zdjąłem koła przednie w domu, popatrzyłem. Moim zdaniem są ok. Przy szarpaniu za nie nic nie stuka. Wydaje mi się że problem może tkwić w tej gumie, co jest na samym dole "przedłużenia" amortyzatora. Niestety nie wiem jak się nazywa ta część. Może ktoś mi podpowie? Wybaczcie, ale moja wiedza na temat zawieszenia jest uboga.

Będę wdzięczny również za pomysły co to może być, gdzie jeszcze szukać przyczyny.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2013, 01:46   

Na pierwsze wrażenie to łączniki stabilizatora.
Podjedź na stację diagnostyczną, tam, na "szarpakach" powinni dobrze to zdiagnozować.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 11-04-2013, 12:15   

Opoya, ale czy to mogą być łączniki stabilizatora skoro wizualnie siedzą jak trzeba i nic w nim nie uszkodzone, nie są luźne?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2013, 13:17   

Mogą. Na "sucho", czyli bez jazdy, może być to niezauważalne. Szczególnie, że sam mówisz, że Twoja wiedza na temat zawieszenia jest uboga. Zamiast się zastanawiać pojedź na stację diagnostyczną, tam na pewno znajdą powód stukania. Czasami ich "upierdliwość" ma swoje zalety :)
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 11-04-2013, 13:49   

Czy skorzystanie z takiej promocji

http://autohobby.com.pl/i...ticle&id=67#wpf

Na powinno wykazać raczej bezdyskusyjnie co jest do wymiany?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 11-04-2013, 14:00   

Mnie się wydaje, że powinni w tym sprawdzić całe zawieszenie. Ja skorzystałam, z podobnej promo w jednym z warsztatów u mnie i gość wszystko dokładnie obczajał i też mi powiedział wtedy, że mam łącznik niedokręcony czy zdechły nieco, już nie pamiętam.

Jakby co zadzwoń do nich i zapytaj ;)
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
przemek30 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-04-2013, 17:24   

trojan6 Moim zdaniem łączniki , miałem podobnie delikatne stuki na dziurach i np. na progu zwalniającym , na trzepakach niby wszystko sprawdzili i bylo ok, ale że byłem uparty i podejrzewałem te łączniki to dopiero po ręcznym sprawdzeniu pobujaniu auta wyszło ze łączniki + gumy stabilizatora. Kupiłem jakieś jedne z tańszych na allegro kumpel wymienił i wszystko gra, a przy wymianie jeszcze stwierdził po odkręceniu że będą końcówki drążków do wymiany nie długo bo sa luzy co na trzepakach tez nie wyszło.

Wiec jaki z tego morał, nie zawsze trzepaki wszystko wykażą i niestety nie zawsze to "ręczne" sprawdzenie zwłaszcza jak uszkodzenie jest w fazie początkowej.


A co do 1 posta to w jakim stanie jest pumka skoro wymaga wymianę wszystkiego , pomijam fakt ze części wybrałeś niektóre drogie ale to już zależy ile masz kasy, jak dużo jeździsz i jak jeździsz.? Ja bym osobiście wymienił to co trzeba bo chyba wszystko na raz nie siadło?
 
 
BandiT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Trzciana
Wysłany: 11-04-2013, 18:42   

Weź odkręć koło i wykręć łącznik stabilizatora (może 15 min roboty), jak jest sztywny to jest ok.Gałki powinny chodzić w miarę ciężko.Jeśli łączniki będą ok to zostaje guma na stabilizatorze. Miałem to samo i wymieniałem po kolei: sworznie wahacza, tuleje wahacza, górne mocowanie amortyzatora, łącznik stabilizatora i cały czas pukało na wybojach i dziurach. Dopiero jak wymieniłem gumy na stabilizatorze wszystko się uspokoiło. Na pierwszy rzut oka wyglądały ok ale po zdemontowaniu dopiero obczaiłem jakie były dojechane. Moja porada wykręć łącznik stabilizatora i jak jest w miarę sztywny to bierz się za gumy na stabilizatorze, a wymiana ich jest strasznie wkurzająca.
_________________
BandiT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo