Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd
Autor Wiadomość
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 12-08-2013, 18:44   Puma sprawdzona programem FORScan i dziwny błąd

Cześć,
Dzisiaj z ciekawości podłączyłem do swojej pumy interfejs OBDII i zapuściłem kilka skanów programem FORScan - na każdym teście (podczas pracy silnika i na "postoju") pokazywał ten sam błąd (coś z sondą lambda):

Cytat:
(OK) [19:17:23.794] Key On Engine Off On Demand Self-Test has been started
(WARN) [19:17:34.466] Test completed, found DTCs: P0135
===DTC P0135===
Code: P0135 - Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).

Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)

Szczegóły kodów usterek

Usterka w obwodzie elementu grzejnego %%h(HO2SHTR11)(115BC).

Przyczyn_ tego kodu %%h(DTC)(FA18) mo_e by_:

Zwarcie obwodu nagrzewnicy (elementu grzejnego) z %%h(VBATT)(F1CA).

Zwarcie z masą

Przerwa w obwodzie


czy jest się czym martwić? nie znam się na tym za bardzo a ew. wizytę u mechanika wolałbym poprzeć jakimiś dowodami :)
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 12-08-2013, 19:12   

Prawdopodobnie masz sondę lambda uszkodzoną, a raczej jej grzałkę :) Możesz to sprawdzić na całkowicie zimnym silniku (najlepiej po nocy), podłączyć się ponownie ELM'em, w ForScan włączyć wykresy, dodać ramkę z napięciem na sondzie lambda, uruchomić silnik i obserwować czy w ramce pojawia się jakieś napięcie od 0 do 1V :) Jeśli napięcie pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika to grzałka jest uszkodzona lub jej zasilanie, do sprawdzenia dwa przewody (białe lub szare, w każdym razie oba będą w tym samym kolorze) przy wtyczce. Powinno się na nich pojawić napięcie z akumulatora po uruchomieniu silnika.
Sonda lambda działa prawidłowo dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, przy zimnym silniku pomaga jej w tym właśnie grzałka. Niestety jest integralnym elementem sondy, jeśli padła to cała sonda jest do wymiany :(
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 12-08-2013, 19:23   

dzięki za odpowiedź :)

jeśli dobrze pamiętam to jakiś testów nie chciał mi przeprowadzić bez nagrzanego silnika.. ale spróbuję wg. Twojej rady jutro z rana :)

a tak w razie czego - według schematu udostępnionego przez Opoya w innym temacie: (http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7079)




chyba z wymianą nie powinno być większego problemu?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 12-08-2013, 19:30   

Potrzebny jest taki specjalny klucz, ale lepiej oddaj auto do mechanika, niech się sam męczy bo to wredne ustrojstwo i lubi się ukręcić, a wtedy są problemy ;) Ważna sprawa, jeśli okaże się że jednak sonda jest walnięta to nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp :)
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 12-08-2013, 19:41   

Dukes napisał/a:
(...) nie kupuj chińszczyzny z allegro za 100 zł bo podziała może góra rok, a potrafi uszkodzić katalizator. Dołóż drugą stówkę i kup NGK, Boscha itp :)


no własnie tego się obawiałem.. bosch z tego co widzę na allegro stoi po ok 300 zł ;)
no cóż, będzie trzeba w razie czego rozbić świnkę skarbonkę..
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 12-08-2013, 21:35   

Wymieniałem u siebie sondę 3 razy, w tym była Bosch, a i tak wróciłem do starej - oryginalnej. Kup oryginał..
Tylko z daleka od Wonga itp :P
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-08-2013, 22:23   

a bo tych chinskich sie nie kupuje, lepiej dac ta kwote na takie cos: http://allegro.pl/ford-es...3438705959.html
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 13-08-2013, 06:29   

trojan6 napisał/a:
Tylko z daleka od Wonga itp :P

Od razu mi się skojarzyło z firmą pożyczkową :)

Ciekawi mnie jedno, dlaczego oryginał jest tańszy np. od Boscha ?
a tak swoją szosą, czy sonda ta nie powinna znajdować się też gdzieś przy układzie wydechowym, czy jest tylko jedna przy silniku :> ?
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2013, 06:46   

o ile się nie mylę to w starszym silniku o oznaczeniu MHA jest jedna sonda na kolektorze, w nowszym MHB są dwie, ta druga jest dalej na układzie wydechowym - jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 13-08-2013, 06:53   

Dukes: właśnie zrobiłem pomiar na zimnym silniku:
(pierwsza kolumna od lewej 2 ostatnie wartości to lambda.


Wartości od samego początku były w zakresie 0.2 - 0.42, na drugim czujniku (o ile jest) cały czas 0.0. Jeśli wierzyć Forscan'owi to czujnik z oznaczeniem 02S11 to ten czujnik przy silniku natomiast 02S12 powinien być przy katalizatorze gdzieś..
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2013, 07:27   

I w czasie jazdy nie wzrosło ponad 0,42V?
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 13-08-2013, 07:29   

w czasie jazdy niestety nie mogłem tego sprawdzić dzisiaj...
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 13-08-2013, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2013, 07:34   

Niedogrzana sonda może taki wynik pokazywać na postoju bez wcisnietego gazu. Ale jak się mocno rozgrzeje spalinami to powinno być już ok o ile jest sprawna.

A oryginał tańszy od Boscha dlatego że to są ceny wyprzedazowe, brałem u nich 3 sondy i nie miałem problemów z ich działaniem
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
pablix 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 96
Skąd: Kąty Wrocławskie
Wysłany: 13-08-2013, 07:50   

Własnie sobie odtworzyłem wczorajszy test na rozgrzanym silniku (przy temperaturze normalnej pracy) i maksymalna wartość to 0.64V, test trwał 3min, a przez ostatnie 1.5min wartość spadła do 0.43V - 0.45V
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-08-2013, 08:04   

deejay ma rację, do września 2000 w Pumach montowali silnik MHA z jedną sondą lambda. Ja mam stety lub niestety MHB z dwoma, ale na razie z sondami jest spokój (odpukać) :mrgreen: .

Wracając do tematu, a sprawdzałeś miernikiem czy grzanie sondy działa podpinając się pod jej przewody? Być może nie tyle sonda jest uszkodzona co przewody lub styki w złączu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo