| 
		Jak zmienić klocki hamulcowe ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 valdermus  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2013, 19:17   Jak zmienić klocki hamulcowe ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, może ktoś mi powiedzieć jak zmienić klocki hamulcowe ? Taki mały poradnik    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rapart  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 218 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2013, 19:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie znam kluczy w Pumie, nie robiłem tego jeszcze tutaj, ale w skrócie:
 
1. luzujesz koło i podnosisz auto z jednej strony
 
2. zdejmujesz koło
 
3. odkręcasz dwie śruby mocujące zacisk hamulcowy
 
4. wyjmujesz stare klocki hamulcowe
 
5. odkręcasz odpowietrznik i wciskasz tłoczek do końca (fajnie, gdy zakłada się wężyk i do słoika sobie cieknie) - zakręcasz
 
6. wkładasz nowe klocki hamulcowe z blaszkami
 
7. zakładasz zacisk, skręcasz dwie śruby
 
8. zakładasz koło, opuszczasz auto i idziesz na drugą stronę robiąc to samo
 
9. odpowietrzasz układ. | 
             
						
				_________________ jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
 
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
 
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wiertło  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2013, 20:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeszcze zaciągnąć ręczny i wrzucić bieg na wrazie W podstawić coś pod tylne koła, a tam gdzie grzebiemy podłożyć pod wahacz  pieniek lub cegły żeby auto czasem nie spadło z lewarka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 valdermus  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 10:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam następujący problem, gdy mam ściągnięte koło i próbując odkręcić dwie śruby trzymające te zaciski to śruba znajdująca się na dole idzie łatwo odkręcić. Tylko mam problem z tą śrubą u góry     mam klucz nasadowy gwiazdka i nie potrafię go do końca włożyć w śrubę ponieważ blokuje mi jakiś wężyk ( chyba od płynu hamulcowego). 
 
 
I mam pytanie co z tym najlepiej zrobić ? Macie jakiś sposób czy muszę odkręcić ten węży z dwóch stron (początek i koniec) i później dalej robić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wiertło  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 162 Skąd: Janikowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 10:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | valdermus, próbowałeś pukać od czoła w łeb w śrubę ?? lub prawo lewo i psikać WD to pomaga. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 valdermus  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 11:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okej dzięki za poradę ale pokombinowałem i ścisnąłem go kluczem francuskim    Tylko mam teraz problem ponieważ gdy wrzucę klocki hamulcowe to nie pasują idealnie tak jak tamte . Chodzi dokładnie o to co na zdjęciu 
 
 
http://zapodaj.net/8f17544ee186c.png.html
 
 
Teraz mam własnie takie kupione. 
 
 
[ Dodano: 24-08-2013, 12:55 ]
 
A stare były takie - http://zapodaj.net/537ea5da6586a.png.html .
 
 
Co zrobić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kupiłeś klocki do wersji po "lifcie". Od mniej więcej 2000 roku montowali z przodu większe tarcze i prawdopodobnie kupiłeś klocki do tej wersji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 valdermus  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 12:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli muszę kupić inne ? 
 
 
[ Dodano: 24-08-2013, 13:13 ]
 
Ale jestem zdenerwowany... Najpierw musiałem jechać do sklepu gdzie okazało się że nie mają tych klocków na stanie i zamówią mi na następny dzień. Podjechałem na następny dzień okazało się że zapomnieli dowieźć te klocki, znów musiałem podjechać na drugi dzień (czyli dzisiaj), rozebrałem hamulce i okazało się że nie pasują    . 
 
 
I tera auto musi stać do poniedziałku... Ale będę walczył o zniżkę na klocki -,-. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 12:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No musisz wymienić bo lepiej nie kombinować i na siłę nic nie zakładać, to w końcu hamulce    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 valdermus  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 12:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okej dzięki za pomoc    Czyli Pumcia stoi do poniedziałku na "cegłach"   . No i teraz pojadę do sklepu czwarty raz po głupie klocki... Zniżka musi być     
 
 
Dzięki za pomoc i pozdrawiam    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WieSiu  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 14:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja tam  nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził,bo potem może być kłopot jak się zapowietrzy.
 
 
Po zmianie klocków przez trochę hamulec może być słabszy,warto na to uważać. Jak tarcze się zabrudzily czymś to warto je oczyścić i odtluscic | 
             
						
				_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
 
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
 
Był: Puma 1.7 1997
 
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
 
http://www.monit.com.pl/
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 16:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | valdermus napisał/a: | 	 		  | Czyli muszę kupić inne ?  | 	  Dukes już odpowiedział, ale powtórzę - tak, musisz kupić dedykowane. Z hamulcami nie ma żartów... | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2013, 22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | WieSiu napisał/a: | 	 		  | Ja tam nigdy nievodkrecam odpowietrznikiw i komus niedoswiadczonemu z hamulcami też bym tak radził | 	  
 
Dokładnie, a druga sprawa to jak odpowietrznik nie był dawno ruszany i nie mamy dobrej jakości klucza to lubi się ukręcić lub "obrobić" i wtedy dopiero jest problem. Ja najpierw próbuje ścisnąć tłoczek normalnie bez odkręcania odpowietrznika i najczęściej idzie bez problemu tylko trzeba pamiętać że przybędzie nam troszkę płynu w zbiorniczku i trzeba go odsączyć bo się wyleje i wszystko będzie ufajdane    Raz miałem taki przypadek z starą, wysłużoną Skodą Pickup kolegi gdzie nie dało się cofnąć tłoczka i dopiero po odkręceniu odpowietrznika się to udało    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |