KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2013, 17:09 Wiecznie paląca się kontrolka otwartych drzwi - przez maskę
Witam,
Od czasu, jak kupiłem samochód, wiecznie pali mi sie kontrolka otwartych drzwi.
Jakoś się tym nie przejmowałem, gdyż były inne priorytety, jednak powoli dochodzę do końca napraw i chciałbym się z tym uporać.
Sprawdzałem na logikę :
1) Jak ustawiam lampkę w podsufitce na zapalanie, przy otwartych drzwiach - po zamknięciu lampka gaśnie.
2) Jak otwieram klapę bagażnika - oświetlenie bagażnika pali się. Jak zamykam bagażnik lampka gaśnie.
Reasumując - winny powinien być grzybek w przednim pasie, pod maską.
Wciskanie go paluchem nic nie daje, kontrolka dalej się pali. Ktoś wie jak rozebrać, sprawdzić, czy to ten grzybek i jak go ewentualnie naprawić? Upierdliwe to jest, a bez sensu wyciągnać żarówkę z zegarów, żeby kontrolka się nie paliła.
deejay [Usunięty]
Wysłany: 23-10-2013, 17:22
Poszukaj na forum, temat juz był poruszany, w pumie są po dwa czujniki w drzwiach jeden przy zawiasach drugi przy zamku jeden odpowiada za lampkę na podsufitce , drugi za kontrolkę na tablicy, więc niekoniecznie grzybek na przednim pasie będzie winien
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 24-10-2013, 15:03
"Grzybek" pod maska odpowiada za kontrolkę otwartych drzwi. Czujniki w drzwiach odpowiadają jedynie za lampkę w podsufitce. Czujniki dla kontrolki otwartych drzwi siedzą za zamkach.
Miałem wyjętą żaróweczkę od kontrolki otwartych drzwi. Brak grzybka pod maską. Grzybek kupiłem od scorpio. Poprowadziłem kabel gdzieś do skrzynki bezpieczników od maską i działa. Niestety nie pamiętam do jakiego przekaźnika.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 26-10-2013, 21:36
Zróbmy to łopatologicznie, jestem już tak wymęczony tym tematem i katowaniem tego metodą prób i błędów, że chciałbym być w 100% pewny, czy dobrze rozumiem.
Ten cycek, który jest w okolicach zawiasów - to ten, który jak otwieram drzwi, to piszczy mi przypomnienie o włączonych światłach, a jak go wduszę palcem, to przestaje mi Puma piać? I on jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za lampkę w podsufitce i właśnie ten sygnał, że światła są włączone ?
Drugiego mam szukać gdzieś na wysokości zamka od kluczyka, tak?
Od tej strony, co zaznaczyłem poniżej?
Jak już się do niego dobiorę, to co wtedy? Jak go sprawdzić?
Spalony bezpiecznik odrzucamy, czy sprawdzić dla profilaktyki, o ile takowy od tego ustrojstwa jest?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-10-2013, 14:05
KarasTRS napisał/a:
Ten cycek, który jest w okolicach zawiasów - to ten, który jak otwieram drzwi, to piszczy mi przypomnienie o włączonych światłach, a jak go wduszę palcem, to przestaje mi Puma piać? I on jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za lampkę w podsufitce i właśnie ten sygnał, że światła są włączone ?
Tak.
KarasTRS napisał/a:
Drugiego mam szukać gdzieś na wysokości zamka od kluczyka, tak?
Od tej strony, co zaznaczyłem poniżej?
Nie. Czujnik znajduje się w zamku. Musisz zdjąć tapicerkę, żeby do tego dobrać się.
KarasTRS napisał/a:
Jak już się do niego dobiorę, to co wtedy? Jak go sprawdzić?
Niestety nie pamiętam jak to było robione u mnie. Robiłeś test grzybka na przednim pasie, który pokazuje który czujnik uszkodzony?
KarasTRS napisał/a:
Spalony bezpiecznik odrzucamy, czy sprawdzić dla profilaktyki, o ile takowy od tego ustrojstwa jest?
Tak
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 27-10-2013, 22:11
Cytat:
Niestety nie pamiętam jak to było robione u mnie. Robiłeś test grzybka na przednim pasie, który pokazuje który czujnik uszkodzony?
Nie, pierwszy raz o tym słysze, jak to się robi?
Generalnie u mnie zamek kierowcy nie działa od początku, jak tylko zakupiłem Pumę.
Olałem temat, bo mam centralne z pilota, a inne zamki działają.
Dodam, że sama wkładka prawdopodbonie jest od innego samochodu - do okoła widać, że było to wyjmowane, a samochód da się zakluczyć, ale już nie odkluczyć - czyli tak, jak w przypadku zamków z innych fordów
deejay [Usunięty]
Wysłany: 27-10-2013, 22:58
KarasTRS napisał/a:
Cytat:
Niestety nie pamiętam jak to było robione u mnie. Robiłeś test grzybka na przednim pasie, który pokazuje który czujnik uszkodzony?
Nie, pierwszy raz o tym słysze, jak to się robi?
Poświęć chwilkę i poszukaj, jest na forum technicznym, Opoya opisywała jak taki test przeprowadzić
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-10-2013, 00:31
Wkładka nie ma nic do tego czujnika, czujnik jest w zamku (zatrzasku). Może ktoś przy składaniu popełnił błąd i źle to zmontowal. Test czujników wlacza się wciskając 5 razu ten dynks na pasie przednim pod maską.
A wkładki się naprawia lub dostosowuje pod oryginalny kluczyk, chyba że chcesz mieć potem problemy z otworzeniem auta
KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 29-10-2013, 20:38
EDIT :
Dobra, udało mi się znaleźć i zrobić test grzybka.
Przy drzwiach pasożyta, bagażniku zapiszczało i awaryjne mrygnęły.
Przy drzwiach kierowcy zero reakcji.
Jak teraz sobie poradzić z tym ustrojstwem?
Przeczytałem 10 stron tematu o tym - wszędzie jest o namierzaniu problemu, a nie o usuwaniu.
WieSiu napisał/a:
A wkładki się naprawia lub dostosowuje pod oryginalny kluczyk, chyba że chcesz mieć potem problemy z otworzeniem auta
Nie ja postawiłem na takie rozwiązanie. Jak już kupiłem samochód, to było to ,,naprawione'' metodą a'la Miro Handlarz. Pierw robiłem priorytety, to cały czas odkładam - ale nie mów mi, że może to spawić aż tak ogromny problem. Mam działający zamek u pasożyta i w bagażniku. Do tego mam centralny z pilota, który działa - jakiś czas temu tracił kod, ale znalazłem powód i to zrobiłem - zime luty przy baterii.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-10-2013, 23:40
Jak działa reszta wkładek to raczej nie będziesz miał problemu
A co do rozwiązania, to zdejmij w końcu ten zamek i pomierz stycznik, jak będzie działać poprawnie to zmierz czy sygnał dochodzi dalej kablami.
Stycznik sprawdzasz czy zawiera i rozwiewa w zależności od położenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum