Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnostyka komputerowa
Autor Wiadomość
mc91 

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29-10-2013, 21:28   Diagnostyka komputerowa

Polecam program ForScan, którym za pomocą praktycznie dowolnego interfejsu OBD połączymy się z modułem silnika, ABSu i poduszek powietrznych Pumy. Mamy dostęp do specyficznych, Fordowskich Pidów (możemy podejrzeć nawet liczbę zaprogramowanych kluczyków) oraz do wielu innych danych. Jest to najlepszy program jakiego używałem!

Program oferuje kilka testów silnika, ABSu i poduszek powietrznych (bez testowego wystrzału ;p). Dzięki niemu właśnie zdiagnozowałem sobie awarię ABSu:

Cytat:

Code: C1095 - Uszkodzony obwód silniczka pompy

Module: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

Szczegóły kodów usterek

Uszkodzony obwód silniczka pompy

Kod ten jest rejestrowany, kiedy w silniku pompy hydraulicznej wystąpi przerwanie obwodu albo zwarcie do masy lub akumulatora

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Niskie napięcie zasilania modułu

Uszkodzone lub zabrudzone złącze

Silnik pompy ma rezystancję ponad 20 kohm. Wymienię go mam nadzieję, że będzie po problemie. Bezpieczniki ok.


http://forscan.org/download.html
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2013, 17:16   

Już było o tym na forum trochę temu, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Również polecam
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-11-2013, 18:58   

Również polecam.
Diagnostyka bezproblemowa. Nie mogłem usunąć nim niestety błędów.
Da się przy pomocy ForScan kasować?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez trojan6 03-11-2013, 18:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2013, 23:05   

W innych fordach bez problemu usuwa,chyba że masz taki błąd który się od razu odnawia,to na pewno go nie usuniesz do czasu usunięcia usterki.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
mc91 

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 04-11-2013, 10:33   

Da się - u mnie właśnie ten ABS dało się skasować, jednak jak zrobisz test ABSu, albo po prostu uruchomisz silnik i ruszysz, a on sobie zrobi autotest, to błąd ponownie wyskakuje.
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-12-2013, 10:17   

Napiszę w tym poście, żeby po pierwsze nie zakładać nowego a po drugie chyba się łapię w temacie.
Dostałem w końcu interfejs i połączyłem się z samochodem.
Pokazał mi P0232 i P0171.
No i już, już zaczynałem kombinować co tu z tą sondą lambda zrobić, ale z racji tego że to wigilia i w ogóle, postanowiłem się ograniczyć do czyszczenia przepływomierza i zaworu bocznikowgo. No i po tym czyszczeniu P0171 zniknął.
A w opisie z forscana ani mru mru że przyczyna może być gdzieś w tych rejonach. No w sumie wspominają coś o nieszczelnościach na dolocie, ale jakoś tak nieśmiało :)
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka, albo... szczęście głupiego jak u mnie :)
Co do drugiego błędu dotyczącego pompy paliwa. Co o tym myśleć? Pompa kończy żywot? Czy jakieś opory na przewodach? Filtr świeżo wymieniany.
I jeszcze pytanie odnośnie forscana.
Ściągnąłem najnowszą wersję ze strony, ale mogę zrobić dwa testy jeden za załączonym, drugi na wyłączonym silniku. Kolega michna3 pisze o ABS, poduszkach, kluczykach i innych. Czy ja coś źle robię, czy mam uboższą wersję programu, czy po prostu w tym egzemplarzu Pumy się nie da?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2014, 16:43   

monż napisał/a:
Wychodzi na to że oprócz kompa, kabla, oprogramowania niezbędna jest praktyka
Jakbyś poświęcił chwilę na poszukanie na forum, to znalazłbyś opisywany przeze mnie błąd P0171 i jego interpretację - czyli brudny przepływomierz. :razz:
P0232 czasem może być usunięty poprzez dolanie środka czyszczącego do paliwa (miałam tak w jednym aucie, ale nie moim), o ile nie jest to fizyczny lub elektryczny problem pompy paliwa.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-01-2014, 21:17   

Znalazłem, ale jak już wróciłęm z garażu :)
No i dalej aktualne pytanie czy da się forscanem sprawdzić inne układy w Pumie czy tylko silnik. Np ABS, BTCS, AIRBAG?
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-03-2017, 07:36   

A propos FORScan'a: Czy ktoś ma opis wartości parametrów, które mierzymy? No bo co z tego, że coś zmierzę jeśli nie wiem czy to coś jest dobre czy złe. Np. CMPLev czyli czujnik położenia wałka rozrządu: na oscyloskopie FORSCan'a mam nieregularne zmiany z LOW na HIGH. Tak ma być? O czym mnie to informuje? Jak mam to interpretować? Albo SHRTFT1 i LONGFT1 czyli krótkoterminowa i długoterminowa regulacja paliwa. Ileś tam procentów pokazuje, i co z tego? dobrze to czy źle? Itd., itd. Jeśli ktoś miałby takie wyjaśnienie to byłbym bardzo wdzięczny.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-03-2017, 13:15   

Longft najlepiej żeby było blisko okolicy 0% niezależnie od obrotów, duże odchylki mogą świadczyć o jakimś problemie.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 23-03-2017, 15:39   

Z tego co pamiętam mi ForScan nie pokazywał wszystkiego prawidłowo. Był jednak jedynym programem z jakim moja Puma połączyła się.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-03-2017, 11:21   

WieSiu napisał/a:
Longft najlepiej żeby było blisko okolicy 0% niezależnie od obrotów, duże odchylki mogą świadczyć o jakimś problemie.

Dzięki, ale podałem tylko przykład. Praktycznie większość PID'ów to czarna magia. Chodziło mi o opis "z czym się co je".

trojan6 napisał/a:
Z tego co pamiętam mi ForScan nie pokazywał wszystkiego prawidłowo. Był jednak jedynym programem z jakim moja Puma połączyła się.

Hmm... Wszyscy polecają FORScan'a, a tu taka informacja. Już nie wiem czego się chwycić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo