Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator
Autor Wiadomość
Pauka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 19 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 02-12-2013, 18:05   Katalizator

Witam :)
Myślę o wycięciu katalizatora ( Puma 98 r, 1.7 zetec) , gdyż mam seryjny środkowy tłumik, końcowy sportowy basowy, (dźwięk może być ale dla mnie za cichy :) ) .
Wyciąć katalizator i środkowy tłumik, a do końcowego wspawać rurę :) .

Jakie są wady i zalety w wycięciu katalizatora.


Ostatnie wyjście to zrobienie przelotu na środkowym tłumiku, aczkolwiek przelot to tylko najlepiej do turbo.
_________________
Pauka :)
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6399
Skąd: Brodnica
Wysłany: 02-12-2013, 18:49   

Nie szkoda czasu i pieniędzy?
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-12-2013, 18:57   

Wycięcie kata z reguły wiąże się z uzyskaniem metalicznego pogłosu z wydechu - czasem to bardzo, bardzo uciążliwe dzwoniące "puszki"... To efekt rozprężania spalin. Nie wiem, jak będzie akurat w Pumie, ale w mojej byłej MX-6 to było nie do zniesienia. W Colcie akurat jest dobrze, chociaż nie jestem do końca zadowolony z dźwięku. Poza tym wydech w NA musi powodować opory na przelocie, taka jest jego zasada działania. Ja bym nie ruszał.
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
Pauka 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 19 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 02-12-2013, 19:43   

Wycięcie katalizatora 30 zł :) , wspawanie rury czyli od kolektora do wydechu koncowego ma isc sama rura ok 100 zl :)
Odgłos metaliczny jest spowodowany tylko tym że źle był wycięty :)
_________________
Pauka :)
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-12-2013, 15:13   

Rozwiń proszę myśl "źle wycięty" - po skosie? Wzdłuż? ;) Katalizator pełni również rolę komory rozprężnej - to stąd, nie przez "złe wycięcie", się bierze to metaliczne paskudztwo.

Tutaj mniej więcej słychać tę "blachę":
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OCEMlPpFWD4[/youtube]
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
dizaier 

Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 32
Skąd: POLSKA
Wysłany: 20-12-2013, 13:05   

Ja bym nie rzeźbił , szkoda czasu i pieniędzy :)

http://www.youtube.com/watch?v=JFPbce6Hyok
_________________
1- 70
2-120
3-140 up :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2018 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo