Jak odkrecic rolke prowadzaca pasek wieloklinowy w 1.7 |
Autor |
Wiadomość |
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 23-11-2013, 16:29 Jak odkrecic rolke prowadzaca pasek wieloklinowy w 1.7
|
|
|
Chcialem dzis przy okazji wymiany paska wieloklinowego wymienic tez rolke prowadzaca pasek bo lozysko juz siadlo i strasznie szumi myslalem ze bedzie to prosta operacja ale problem powstal z odkreceniem sruby trzymajacej rolke niestety jest tam dosc malo miejsca wiec wchodzi tylko mala grzechotka z nasadka 10mm meczylem sie prawie 2 godziny i sruba nawet nie drgnela pomyslalem ze moze ma odwrotny gwint ale po spojrzeniu na nowa rolke wiedzialem ze tak nie jest. Psikalem wd 40 i nic Ma ktos pomysl jak ja ruszyc ? |
|
|
|
|
dizaier
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 32 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 07-01-2014, 11:30
|
|
|
Zdejmj pasek , oczywiscie lepiej bylo by miec druga osobe do pomocy .
Wskakujesz do kanału chwytasz napinacz druga osoba pomoze ci z gory sciagnac go z alternatora to raz reszte ty sciagniesz
Zabierz sie za odkrecanie rolki z kanału a nie z gory , zrobisz sie przedluzke z rurki i pojdzie:)
SIŁA x RAMIE |
_________________ 1- 70
2-120
3-140 up |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-01-2014, 11:18
|
|
|
Rolka wymieniona. Niestety nie obylo sie bez ingerencji mechanika poniewaz sruba byla bardzo zapieczona. Mechanik musial odkrecic lape silnika od strony rozrzadu nastepnie dzwignal silnik maksymalnie do gory i meczyl sie chyba z godzine az wkoncu postanowil wykrecic cala lape do ktorej jest przykrecona rolka wrzucil do imadla i potraktowal przecinakiem dopiero wtedy sruba poszla. Po wymianie okazalo sie ze nadal slychac metaliczny poglos na rolkach wiec zostaje do wymiany jeszcze napinacz |
|
|
|
|
pablix
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 96 Skąd: Kąty Wrocławskie
|
Wysłany: 25-01-2014, 11:18
|
|
|
toś mnie pocieszył z tym mechanikiem i odkręcaniem łapy silnika ...
Czeka mnie niedługo taka sama wymiana i mam nadzieję, że obejdzie się bez takich operacji jak odkręcanie łapy |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 25-01-2014, 11:59
|
|
|
U mnie poszło bez problemu, proponuje tylko ją poluzować gdy pasek jest jeszcze założony. Ja użyłem wygiętego klucza oczkowego tego typu:
|
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 25-01-2014, 14:49
|
|
|
U mnie niestety zaden klucz ani nasadka nie sprawdzila sie. Przez 3 dni w ktorych nie jezdzilem puma psikalem odrdzewiaczem na srube i nie puscila tak to juz bywa u jednego pojdzie gladko a u drugiego juz nie |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 12-03-2014, 19:50
|
|
|
odkopie temat !
czy bez kanału ( podnośnika) da się ściągnąć i potem założyć pasek wieloklinowy ?
jakieś rady czy prawdopodobne zaskoczenia?
muszę zdemontować alternator .... |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14-03-2014, 20:11
|
|
|
Ja robilem bez kanalu i nie mialem zadnego problemu. Odkrecasz prawe kolo podnosisz auto na seryjnym podnosniku wsuwasz sie pod nie od strony prawego kola nastepnie odkrecasz plastikowa oslone ktora ochrania pasek od dolu trzyma sie na dwoch srubach i juz masz dostep do napinacza. Zakladasz klucz na napinacz lekko go odciagasz zdejmujesz pasek i puszczasz klucz ktory zaprze sie na wahaczu trzymajac napinacz jak bedziesz chcial zalozyc pasek to odciagsz napinacz zakladasz pasek i puszczassz napinacz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|