Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-04-2014, 20:27   Problem z odpaleniem

Kilka dni temu puma zrobiła mi psikus.

Biedna stała sobie po przejechaniu trasy 600km na podwórku. Padał deszcz. Przez 3 dni nie była odpalana. Nadszedłszy ten cudowny moment odpalenia. Rano mokro, zimno i... odpaliła, po czym od razu zgasła. Potem nie mogłem odpalić. Co ciekawe kontrolka oleju zapalał się dopiero po chwili. Nie od razu z kontrolką oleju po przekręceniu kluczyka do pozycji 2. Udało się odpalić na gazie i dojechać do domu. Jak okazało się poszedł bezpiecznik od pompy paliwa.
Po powrocie do domu, po kilku godzinach stania puma znowu nie chciała odpalić .Udało się dopiero za 3-cim razem. Był przegląd zrobiony: diagnostyka komputerowa - brak błędów, świece suche, kable zapłonowe sprawne (ułamał się jeden, ale już wymieniony). Zatankowałem benzyny na 3/4 baku. Dopiero to pomogło i puma odpala od razu.
Jednak kontrolka oleju nie zapala się od razu, dopiero po chwili.

Dodam, że nie jeździłem nigdy na rezerwie. Zawsze miałem nie mniej benzyny niż nieco poniżej kreski oznaczającej poziom 1/4 całości baku.

O co może chodzić?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 18-04-2014, 21:08   

Od razu powiem, że nie jestem w temacie układu paliwowego mocny, ale tak na logikę wydaje mi się, że zaciera się pompa paliwa.

To wyjaśniło by czemu lepiej sobie radzi przy pełniejszym baku i czemu przepaliła bezpiecznik.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-04-2014, 21:14   

Też mi wygląda, że to coś z pompą. Ale dwa pytania:
1. Co ma wspólnego pompa paliwa z kontrolką oleju?
2. Jak może się zacierać, skoro nie jeżdżę na rezerwie?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
iLovePepsi 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 35
Skąd: Czarnków
Wysłany: 27-04-2014, 13:49   

Mam ten sam problem :mad:
Wracałem z uczelni, ale na rezerwie :roll: dojechałem na stację i stałem w kolejce.
W końcu zwolniło się miejsce i nagle puma zgasła :573: dopchnąłem ją do dystrybutora i zatankowałem. Poszedłem zapłacić, wracam... nie chce odpalić :shock: i kontrolki od silnika i oleju zaczęły się świecić. Zadzwoniłem po kuzyna i wzięliśmy ją na linkę, żeby przepchać filtr paliwa i odpalić z biegu. Nadal nic :570: Wzięliśmy ją na kanał i wykręciliśmy bak, żeby sprawdzić pompę paliwa... która działa. W końcu sprawdziliśmy bezpieczniki :oops: i okazało się, że jeden jest spalony, po wymianie puma zaczęła działać. Jednak dwie żarówki nagle się przepaliły. Dzisiaj wykręciłem lampę i wymieniłem żarówki, włożyłem ją ale nie podłączyłem i... to samo co wcześniej, kontrolki: silnik, olej i nie odpalała...
Po podłączeniu lampy odpala ale po przekręceniu kluczyka na 1 pozycję kontrolki silnika i oleju świecą. Po włączeniu silnika gasną.
I tu mam pytanie, czy w pumach było fabrycznie montowane coś takiego jak automatyczne zapalanie świateł po przekręceniu kluczyka... bo w poprzedniej nie miałem takiego czegoś i może jest źle zrobione czy coś i robi spięcie :?: :566:
_________________

 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2014, 17:43   

iLovePepsi napisał/a:
czy w pumach było fabrycznie montowane coś takiego jak automatyczne zapalanie świateł po przekręceniu kluczyka

Nie nie było.
Puma to nie Fiat ;)
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 28-04-2014, 09:33   

U mnie od zatankowania benzy na 3/4 baka i przy stawianiu auta w garażu, problemy ustały. Jednak pompa paliwa czeka już w pogotowiu.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 25-05-2014, 23:48   

No to ja odkopie temat.. wymienialem sam sprzeglo w pumiaczu. wszystko ladnie cacy zlozylem. Chcialem odpalic a tu lipa.

Po przekreceniu stacyjki nie slychac bylo pompy paliwa.
Po przekreceniu stacyjki swieci mi sie wlacznik klimy
Puma nie reaguje na cokolwiek..
Kontrolki swieca sie przekrecam kluczyc to ciemnieja lekko.
Tak jak u was bezpiecznik siadal.
Alternator nowy.. Rozrusznik tez.. Nowe swiece.. akumulator..

Wkurzylem sie zrobilem zworke wsadzilem bezpiecznik i jakos jezdze
Malo tego wlaczajac dlugie swiatla nie swieci mi sie jedna zarowka od strony kierowcy tylko zamiast niej Kierunki oba tak jak bym chcial awaryjki wlaczyc tylko nie migaja.
Pewnie jakas kostke zle wczepilem badz mase zle podlaczylem. Bo tak przed wymiana nie mialem zadnych problemow.
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 26-05-2014, 10:26   

Po co Ci zworka skoro wsadziłeś bezpiecznik?
Paliło cały czas go?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-05-2014, 21:51   

wsadzilem bezpiecznik pojezdzilem 3 dni i dzis znowu spalilo.. dodam ze nie raz wyjezdzilem z braku kasy paliwo.. robiac sprzeglo stala w gorze i z wlasnej glupoty przekrecilem stacyjke majac znikome ilosci paliwa.. Bankowo musze wymienic pompe paliwa bo pewnie sie zaciela definitywnie.. Zrobilem znowu kawalek kabelka docisnelem bezpiecznikiem i odpalila..

Ciezko wymienia sie pompe paliwa ? ktos moze sie wypowiedziec jak dokladnie wymienic ?
 
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 29-05-2014, 22:06   

Beliar, musisz zwalić zbiornik. Wtyczkę odpinasz pod tylniom kanapą żeby jej nie wyrwać
Ostatnio zmieniony przez Opoya 30-05-2014, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-05-2014, 22:15   

musze wiedziec bankowo ze to pompa paliwa nawala.. nie chce znowu rozebrac zeby stala.. ile tak mniej wiecej koszta pompy paliwa ? i jak ona wyglada ktos juz wyciagal wymienial ? Jak najlepiej zaczac sciaganie owego baku paliwa..


A i zapomnialem.. Zawrocilem ci glowe ze sprzeglem a zalatwilem sobie nowe sachsa z dociskiem i wysprzeglikiem za 800zl.. Takze przepraszam

[ Dodano: 29-05-2014, 22:35 ]
a czasem masy gdzies nie podlaczylem ? moze byc od tego ? sam wymienialem sprzeglo to mozliwe ze cos pomieszalem.. fajnie jak by mi ktos foty porobil gdzie masy sa podlaczone te pod skrzynka na akumulator
 
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 29-05-2014, 22:43   

najlepiej jak masz kanał do zbiornika chyba że dość wysoko podniesiesz dup*. kosz koło 50zł ja swoją sprzedałem pompe. Masa jest jedna u mnie była przykręcona do śruby łączącej skrzynie z silnikiem i przykręcona do podstawy od aku. Ja u siebie zrobiłem jeszcze mały myk od rozrusznika dałem mase na klemę i hulało jak trzeba.
Ostatnio zmieniony przez Opoya 30-05-2014, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 29-05-2014, 22:47   

jutro zrobie foty po pracy i wstawie na forum to sie wypowiesz albo zle jakies kostki spielem xD ale to by chyba wtedy w ogole nie odpalil.



Dobra bylem u znajomego elektryka powiedzial mi ze bankowo pompa paliwa siada. dostaje przeciazenia i dlatego wywala bezpiecznik przy wiekszym deptaniu kotem wczoraj padl mi wlasnie bezpiecznik bo pompa nie ma sily podawac paliwo ze zbiornika.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo