Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:59
Hamulce
Autor Wiadomość
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 22-04-2014, 22:10   

Beliar napisał/a:
ciągle mam zabrudzone felgi

Jedne klecki brudzą bardziej inne mniej. Materiał ściera sie więc powstaje pył który odkłada sie na felgach. I nie jest to uzależnione od tego czy klocki są ori czy zamienniki.
Beliar napisał/a:
Lewe kolo jest bardziej osadzone od praweg (...) odleglosc(szczelina) miedzy kolem a blotnikiem zakrywajacym zbiorniczek plynu do spryskiwaczy jest inna w prownaniu po stronie kierowcy.

Beliar napisał/a:
wedlug mnie bylo bite i chyba mam wahacz krzywy
Nie koniecznie wahacz, może masz całe auto krzywe :P Sprzawdzałes z kimś kto sie zna przekątne auta?
Beliar napisał/a:
mam więcej zużyte po prawej stronie

Domyślam się że opony masz bardziej zużyte? Czy może klocki?
Jeśli opony to zbieżność musisz zrobić. Geometrii w Pumie chyba sie nie ustawia - nie jestem pewien. Jeśli klocki z jednej strony szybciej sie zużywają to mogą być rożne przyczyny.
Znajomy w E46 miał tak, że zbieżność, geometria były idealne, auta wcale nie ściągało, ale strasznie szybko i nierówno zużywały mu się opony - okazało sie że auto miało dzwona.
Beliar napisał/a:
Niewiem juz co robic

Skoro tyle kasy już władowałęś w Pumę, to by mieć pewność udaj się do specjalisty i niech sprawdzi Tobie czy Puma jest prosta. Jeśli tak, to IMO walcz dalej, doszukuj się problemów. Jeśli się nie mylę to ktoś z forum miał w prawej strony inny wahacz niż z lewej :) Ja w Ani mam za to tuleje na wahaczach założone "do góry nogami". :) - na całe szczeście prawą i lewą stronę, więc nic się złego nie dzieje poza szybszym zużywaniem sie tych tulei.
Powodzenia i trzymam kciuki! Nie poddawaj się! (chyba że Puma jest krzywa)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2014, 23:44   

Hadzi napisał/a:
Geometrii w Pumie chyba sie nie ustawia
Prawda, ale częściowa. Geometrię ustawia się z przodu. Tyłu się nie rusza.
Beliar, sprawdzałeś zbieżność? Od tego trzeba było zacząć. Sprawdzanie zbieżności jest na liście spraw obowiązkowych do zrobienia po zakupie samochodu (tak jak m.in. wymiana płynów i filtrów).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 22-04-2014, 23:52   

przed kupnem jakis tuman wymienial koncowki drazkow i nie powiedziano mi.. jak pojechalem na przeglad to mi znajomy powiedzial ze jakim cudem ja nim jezdze mialem kola do srodka 19 cos bylo teraz jest git. poza tym zapomnialem dodac hamujac jedna ze stron bardziej hamuje i sciaga mnie chyba na lewa strone przy hamowaniu juz nie pamietam z tego wszystkiego przyzwyczailem sie po prostu. Klocki jedynie po prawej a kola juz nie zdzieraja sie tak jak zimowki ktore nie chce komentowac..


Hadzi jestem 5 wlascicielem tej Pumy i stad tyle kasy wpakowalem..Termostat jak wymienialem to motocrafta chyba org jeszcze..
Kiedys opisze co wymienilem juz a czego jeszcze nie zrobilem..

Nie powiem kupujac te auto nie znalem sie w ogole na autach. Teraz siedzac i samemu naprawiajac Pume ,gdyz w moim miescie zaden nie chce sie brac za naprawy( od kazdego fachmana tak uslyszalem) nauczylem sie co nie co :)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2014, 00:05   

Beliar napisał/a:
hamujac jedna ze stron bardziej hamuje
I się dziwisz, że jedna strona bardziej Ci się zużywa? Rozbierałeś hamulce? Sprawdzałeś tłoczki?
Pomijam stwierdzenie, że przyzwyczaiłeś się do tego... Zero odpowiedzialności - hamulce to podstawa, można mieć wiele rzeczy w samochodznie niesprawnych, ale hamulce muszą być idealne. Od tego często zależy bezpieczeństwo - nasze i innych użytkowników dróg.

Kiedy wymieniałeś tarcze i klocki? W jakim są stanie? To pytania retoryczne, od tego zacznij, łącznie ze sprawdzniem działania tłoczków.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 23-04-2014, 00:12   

Tarcz i klockow nie wymienialem jeszcze gdyz byly wazniejsze rzeczy do zrobienia..obecnie koncze meczarnie z recznym.. zostala mi wymiana cylinderkow..czyli wychodzi ze przez brak geometrii zuzyla sie prawa strona bardziej i teraz nie sa rowne..

wymienilbym na cos lepszego te hamulce:)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2014, 00:42   

To od razu podpowiem - najmniejszym kosztem i najłatwiej wymienić przód na hamulce z nowszej Pumy, po liftingu. Pasują z Fusiona, to ten sam zestaw co w nowszej Pumie (ja tak wymieniłam w swojej). Wymienia się zaciski, jarzma zostają te same. No i oczywiście tarcze i klocki.
Można też wymienić całość (łącznie z jarzmami) z Fiesty ST (modelu produkowanego równolegle z Pumą).
Beliar napisał/a:
byly wazniejsze rzeczy do zrobienia
Nauka na przyszłość: najpierw hamulce, nie ma ważniejszych rzeczy (no poza tym, jeśli auto nie jeździ, ale zwykle nie kupuje się nie jeżdżacych). Oczywiście nie zawsze trzeba je wymieniać, ale zawsze się sprawdza w jakim są stanie.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 06-05-2014, 23:05   

No i wymienione klocki z przodu.. Nie zgadniecie jakie mialem.. Brembo :P i ladnie sie hamowalo nie powiem a teraz tanim kosztem kupilem jakies Raicam.. Zrobie foty i wstawie jak wygladaly klocki z lewej i z prawej strony..

foty rozmazane lekko..
tam gdzie mnie okladziny to wiadomo prawa ta piszczaca co pisalem..




 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-05-2014, 21:02   

jeszcze mnóstwo km mozna by na nich zrobic
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Beliar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 57
Skąd: Białogard
Wysłany: 07-05-2014, 23:53   

no tak ale jak mi juz piszczalo i wkurzalo to wymienilem i spokoj mam
 
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 08-05-2014, 14:28   

Beliar, tylko proponuje je dobrze dotrzeć bo inaczej znowu zaczną piszczeć :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2014, 23:11   

Powoli zbliza się pora wymiany tarcz hamulcowych, w związku z tym proszę o podanie sprawdzonych producentów tarcz do pumki pozdr ;)
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-05-2014, 23:22   

Motorcraft
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2014, 23:30   

drogie :(
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 21-05-2014, 08:03   

Ate :smile:
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2014, 14:01   

TEXTAR
ps
Albo wybierasz tanie, albo sprawdzone. Tanich i sprawdzonych nie znam (pytanie jeszcze, co rozumiesz pod pojęciem tanie :?: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo