Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:34
Rozrząd
Autor Wiadomość
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-08-2013, 13:48   

Rozrząd DAYCO do 1.4 mechanik twierdzi ze nie pasuje. Na pudełku jak byk napisane jest że do pumy.
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 02-11-2013, 14:43   

Jakie uszczelniacze są od strony rozrządu? Uszczelniacz wału korbowego i jeszcze jakieś? Tak wymienili mi rozrząd i uszczelniacz, że muszę jeszcze raz odstawić auto bo coraz mocniej cieknie olej gdzieś od strony rozrządu.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-11-2013, 09:34   

Uszczelniacz walka rozrządu?
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
seba_diablo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-01-2014, 21:00   

Jest może ktoś z Bydgoszczy lub okolic znaojących się na wymianie rozrządu w pumie 1.7 :) ?
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 21-04-2014, 18:20   

Witam

Mam taki problem, że przy puszczaniu nogi z gazu, samochód szarpie. Nie jest to szarpanie, jak "gasnący" silnik od zbyt małych obrotów. Bardziej jak przy redukcji biegu na niższy. Podobne szarpnięcie jest przy dodaniu gazu. Odczuwam też spadek mocy, ciężko to wytłumaczyć, bo auto w sumie jedzie i może pojechać szybko, ale czuć, że nie jest to w pełni luźny proces.

Piszę tu, ponieważ "gdzieś wyczytałem", że to może być wina rozrządu. Czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę, żeby się upewnić?

Pozdrawiam!
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 21-04-2014, 20:24   

Mam podobny problem. Błędów żadnych niema, mechanik mówił ze może to być zapchany katalizator. Kumpel znowu ze rozrząd, a jeszcze inny ze uszczelka pod głowica :-( niewiem od czego się zabrać?
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 21-04-2014, 21:02   

Rozrząd stosunkowo łatwo sprawdzić. Ściągasz pokrywę zaworów, wykręcasz świecę 1 cylindra i kręcisz kołem pasowym tak aby tłok w tym cylindrze był w górnym martwym punkcie. Wtedy na końcu wałków rozrządu szczeliny na blokady powinny być poziomo, równolegle do głowicy. Jeśli jest inaczej - masz przestawiony rozrząd ;)
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 23-04-2014, 12:18   

Sprawdzaliście czujnik sprzęgła / gazu pod pedałami?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 23-04-2014, 13:12   

trojan6, że niby wypadł z tego mocowania?
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 23-04-2014, 13:13   

Tak, taka jest moja sugestia by to sprawdzić.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 23-04-2014, 14:00   

Ok sprawdze. Ale kiedyś jak sprawdzałem to było to na miejscu, właśnie jak zaczęło szarpać. Wydaje mi się ze tak zaczęło się dziać od wymiany oleju.
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 24-04-2014, 12:53   

trojan6 napisał/a:
Sprawdzaliście czujnik sprzęgła / gazu pod pedałami?


Czujnik sprzęgła na miejscu, czujnika gazu nie ma :)) Nie pomogło niestety.

Dodać muszę, że objawy te nie są stałe. Raz są, raz ich nie ma - podczas jednej jazdy, ale zazwyczaj jak już się pojawią, to zostają.
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 24-04-2014, 16:55   

Szkoda.
Ja na początku wymieniłem świece, przewody zapłonowe, sondę lambda. Trochę pomogło.
Ustało całkowicie dopiero po umieszczeniu czujnika we właściwym miejscu.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 24-04-2014, 21:09   

Czy ten czujnik może być "niby dobrze"? Tzn, bo on nie wisi, ale może jest walnięty albo coś?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 30-12-2016, 11:36   

Moja pumka przechodzi lekki przegląd i dostaje kilka nowych części żeby było jej milej :D
Czas leci niesamowicie szybko i właśnie wpadło mi do głowy kiedy to wymieniałam rozrząd:

Wysłany: 09-09-2010, 11:25

Dziś odebrana pumka z wymienionym rozrządem, simeringiem na wale, jakąs pastą uszczelniającą wysmarowali też pod pokrywą silnika.

Przebieg- 153755km

Rozrząd (komplet) z Auto-Watin 305,71zł
Wymiana 320zł (w tym 40zł siemering wału)


Obecny przebieg 183 191 km ale mamy 30.12.2016...

Zatem co, rozumiem, że zgodnie z zaleceniami po 5 latach wymiana kolejna?
Do wymiany komplet sam pasek czy jak sądzicie?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo