Sonda lambda / katalizator |
Autor |
Wiadomość |
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-04-2014, 15:10 Sonda lambda / katalizator
|
|
|
Witam, czy ktoś u siebie wycinał już katalizator ? Chciałbym na czasie wciąć katalizator ale nie wiem czy sonda lambda nie będzie dostawała błędnych odczytów i nie zwiększy się spalanie ?
Ktoś wycinał, jakaś poprawa ?
Dzięki |
|
|
|
|
slawek535
RBR+g27+TV51"
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: koniaków
|
Wysłany: 09-04-2014, 15:41
|
|
|
dołączam się do valdermus, chodzi o to ze, Pumę jakoś zamuliło, prawdopodobnie to zapchany katalizator. Ktoś już miał z tym styczność? |
_________________ “Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
|
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-04-2014, 17:23
|
|
|
Właśnie ja też chcę usunąć katalizator ponieważ chcę aby autko "odetchnęło" z ulgą bo pewnie jest zapchany . I głównie chodzi o to czy później nie podaje sonda lambda złych odczytów i autko będzie więcej palić itp.
Pewnie ktoś ma Pumę bez katalizatora i może pomóc |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 09-04-2014, 19:57
|
|
|
Przecież większość Pum ma silnik 1.7 z serii MHA z jedną sondą Lambda przed katalizatorem więc jaki widzicie problem? |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 09-04-2014, 22:05
|
|
|
Dokładnie, wycięcie kata w MHA nie wywala błędu na desce. Spalanie może wzrasta, nie wiem. Poprawa? Jeśli nawet jakaś jest, to moja dup* jej nie zauważyła . Pewnie dlatego, że razem z katem wyrzuciłem cały seryjny wydech. |
|
|
|
|
Pietia
Umća Pumcia :D
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz
|
Wysłany: 09-04-2014, 23:29
|
|
|
Gaydek, no ale Ty masz chyba kolektor 4-2-1 tak ? |
_________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 10-04-2014, 08:37
|
|
|
Tak, i nie tylko. |
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-04-2014, 20:18
|
|
|
Myślę ze ktoś odwiedzi ten post i na razie napisze tutaj.
Puma dalej mi muli ;/ Kiedyś pumcia miała do setki koło 8s. dzisiaj ma 11s.
Sprzęgło z wysprzęglikiem wymienione, przepływa wyczyszczona (przeze mnie i mechanika).
Wczoraj oddałem auto do mechanika aby sprawdził dlaczego auto nie mam mocy i takiego przyspieszenia jak dawniej. Powiedział że być może to zapchany wydech (stwierdził to po "świstach" wydobywających się z układu wydechowego. Kazałem mu wywalić cały wydech i zeby sprawdził jak puma bedzie sie zachowywać. Mechanik stwierdził że nie da się wykręcić całego wydechu i go odciął (katalizator został) a auto nadal tak samo się zachowywało (brak mocy i przyspieszenia) i jak na razie jeżdżę z pospawanym całym wydechem.
Dziś znów gadałem z mechanikiem i pytałem się go czy może zrobimy tak że wymienimy cały wydech a katalizator zastąpimy jakąś rurą a on na to odpowiedział że w pumie niema szans wywalić samego kata i zamiast tego dać rurę, jedyna możliwość to wydłubanie z katalizatora środka.
Jak to jest w waszych pumach czy macie ktoś zamiast katalizatora rurę ? Jeśli tak może ktoś napisać mi jak to zrobić, jaką rurę kupić itp ?
A może istnieje możliwość aby ktoś z tego forum co się tym zajmuje wyjął mi katalizator i zamiast tego wstawił rurę ? (oczywiście nie za darmo) lub znacie jakiegoś mechanika co zna się na tym aucie i to zrobi ? Bo widać ten mechanik nie zna się na tym aucie ;/
Jestem z śląska (rybnik/wodzisław ślaski/jastrzębie zdrój/gliwice).
Możecie napisać na forum bądź zadzwonić 603492939 |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-04-2014, 09:01
|
|
|
valdermus napisał/a: | Jestem z śląska (rybnik/wodzisław ślaski/jastrzębie zdrój/gliwice). |
zmien mechanika, w takim rejonie na pewno masz ogromny wybor,bo cos ten Twoj leniwy jest, a za odciecie tlumika powinien Ci teraz nowy kupic,bo spawane nigdy nie jest tak dobre jak jeden odcinek w calosci. Za prace tego mechanika bez efektow Ty placisz, a tak na prawde to placisz za to ze psuje Ci auto.
Czy ten cudowny mechanik choc raz wpial elektronike pod komputer i zorobil pelna diagnostyke, wlacznie ze sprawdzeniem odczytow czyjnikow i wskazan na pracujacym silniku ? jak nie to wspolczuje |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-05-2014, 13:35
|
|
|
Znalazłem mechanika który bez problemu wstawi mi rure zamiast kata, koszt 150zł.
Byłem u elektromechanika podłączył autko pod komputer żadnych błędów. Mam nadzieje że to będzie ten zapchany katalizator i auto wreszcie będzie miało przyspieszenie takie jak powinno być.
Wywalenie katalizatora robię 9 maja później napisze jak autko się zachowuje może to komuś pomoże. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-05-2014, 09:37
|
|
|
valdermus, popros tez żeby Ci oddał cały nie zniszczony katalizator (tak żeby jego zawartosc tez była), bo będziesz to mógł za celem spora kasę potem sprzedać). Jak on Ci to będzie chciał zabrać, albo odda puste,tzn ze chce na Tobie dodatkowo zarobic, a wcale mało za wspawanoe rury nie chce. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|