Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont czy Swap?
Autor Wiadomość
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
  Wysłany: 28-05-2014, 23:38   Remont czy Swap?

Hey! Swoją pumkę kupiłem dwa miesiące temu i po dwóch tygodniach zauważyłem duże zużycie oleju (jakieś 2,5 litra na 1000 km :shock: ). Wraz ze znajomym zmierzyliśmy kompresję i wynosi: I-16,1 II-16,2 III-16,1 IV-15,0 (dodam, że podczas mierzenia kompresji strasznie sikało olejem z dwóch ostatnich cylindrów, a czwarta świeca była nim dosłownie oblana). Jak myślicie ile wyniósł by mnie remont i czy w ogóle jest on opłacalny (obrawiam pierścionki i uszczelniacze)? Może dołożyć trochę floty i od razu pomyśleć o swapie na coś większego?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-05-2014, 10:16   

blak2k napisał/a:
Może dołożyć trochę floty i od razu pomyśleć o swapie na coś większego?


oczywiscie tak :)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
Wysłany: 29-05-2014, 19:41   

Właśnie myślałem nad wsadzeniem tam 2.0 z Mondeo Mk1/Mk2... Już kiedyś czytałem tu na forum, że ten silnik może być za ciężki do pumy, ale z tego co udało mi się wyszukać w necie wynika, że jest tylko 18 kg cięższy od 2.0 z Fiesty ST i 34 kg cięższy od 1.6 z pumy.

Cytat:
Ford Duratec 2000

Engine (cc): - 1999cc
Basic Power: - 145 bhp
Weight: - 97kgs
Height: - 67cms
Length: - 49cms
Block: - Alloy
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £900 (approx)
Ease of fit: - In-line gearbox conversion can be costly, also needs aftermarket fueling system


Cytat:
Ford Zetec 2000

Engine (cc): - 1988cc
Basic Power: - 135-145 bhp
Weight: - 115kgs
Height: - 60cms
Length: - 50cms
Block: - Cast Iron
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £300 (approx)
Ease of fit: - Overall, easy to fit but you need to remove injection system and plenum chamber


Cytat:
Ford Zetec SE 1600

Engine (cc): - 1596cc
Basic Power: - 100 bhp
Weight: - 81kgs
Height: - 61cms
Length: - 47cms
Block: - Alloy
Head: - Alloy
Valves: - 16 Valves, Twin Cam
2nd Hand: - £350 (approx)
Ease of fit: - Easy to fit as these are quite small engines


Co o tym myślicie?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-05-2014, 08:34   

mysle ze lepiej bedzie 1.7
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
Wysłany: 01-06-2014, 14:36   

A dlaczego lepiej 1.7?
 
 
wolkins 
Hondziasz


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 22
Skąd: 3m
Wysłany: 01-06-2014, 15:44   

bo z 2.0 jest dużo roboty i tylko pare koni wiecej niz w 1.7, więc jeżeli nie planujesz turbo to nie ma sensu, róznica wagi nie jest taka ważna można np zamontowac aku z tyłu i porawic rozkład masy.
_________________
sprzedam Civic http://tablica.pl/oferta/...D5-ID2nlfT.html
 
 
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
Wysłany: 01-06-2014, 16:13   

Właśnie przy wyborze silnika pod uwagę wziąłem też opcję turbo/kompresor, ale to jest drogi biznes, dlatego chyba zdecyduję się jednak na 1.7. Spróbuję znaleść jakąś tanią po strzale ze zdrowym motorem i kupić w całości... Trochę gratów oprócz serca się do mojej przyda i będzie taniej.
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 01-06-2014, 23:20   

z kompresorem dużo roboty? i jaka by była kasa potrzebna? :smile:
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 02-06-2014, 07:14   

Cenowo podobnie jak turbo :P
 
 
wolkins 
Hondziasz


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 22
Skąd: 3m
Wysłany: 02-06-2014, 08:22   

kompresor bardzo fajna sprawa dużo hond już na tym lata, koszt eatona m62 koło 800zł może tańszy m45 też dał by rade 0,5 bara załadowac w 1.7, m62 idealnie by wszedł w miejsce kompresora klimy. Koszt instalacji od 3tys zł jeżeli wszystko robisz sam
_________________
sprzedam Civic http://tablica.pl/oferta/...D5-ID2nlfT.html
 
 
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
Wysłany: 02-06-2014, 16:19   

I tu jest właśnie problem, bo nie wszystko byłbym w stanie zrobić sam, ale dalej kusi mnie opcja tego 2.0. Niby koszta swapu czy to na 1.7 czy na 2.0 są podobne, więc może warto by się nad tym zastanowić. A jak już pieniążki będą uzbierane to może coś się wymyśli.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-06-2014, 10:16   

chcesz autem jezdzic czy sie bawic i miec czesto unierouchomione ? jak chcesz jezdzic,to wez 1.7 i nic nie kombinuj, potrzeba Ci wiecej mocy,to kup gotowe szybsze auto :D
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
blak2k 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: Węglew k. Konina
Wysłany: 03-06-2014, 15:01   

Nom :grin: w sumie masz rację. Jednak wpakuję tam 1.7. :lol:

EDIT:
W związku z zaistniałą sytuacją (silnik kaput) muszę szybko wstawić nowy silnik. Kiedyś coś czytałem na temat wszystkich zeteców i znalazłem tam info, że silnik 1.4 i 1.6 to ten sam silnik, tylko rozwiercony do większej pojemności. Niby inny jest tylko kolektor ssący, ale tego też nie jestem pewien. Co o tym myślicie? Jest sens się w to bawić?

[ Dodano: 30-06-2014, 22:14 ]
Wie ktoś coś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo