Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż zaślepki poduszki powietrznej pasażera
Autor Wiadomość
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2014, 19:04   Demontaż zaślepki poduszki powietrznej pasażera

Witam, muszę zdemontować poduszkę powietrzną pasażera i mam pytanko do osób które już się do niej dobierały, a mianowicie gdzie są zatrzaski na obwodzie zaślepki, bo nie chciał bym za bardzo jej przy okazji pouszkadzać, ewentualnie zna ktoś jakiś sposób na delikatny jej demontaż.

Pozdro
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 15-06-2014, 21:44   

Ja niestety nie mam tej poduszki. Tak otóż chwytam zaślepkę mocno i ciągnę.

Jeżeli mocno jest Ci to potrzebne to mogę jutro zrobić foty i wrzucić je na forum jakoś po południu.

Mam nadzieję, że instrukcję zabawy z poduszkami znasz i wiesz co może grozić...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2014, 04:05   

jeśli tak lekko Ci ta zaślepka siedzi to wrzuć fotkę jak ona wygląda od spodu jak będziesz miał chwilę.

trojan6 napisał/a:
Mam nadzieję, że instrukcję zabawy z poduszkami znasz i wiesz co może grozić...


Chodzi Ci o wypięcie aku?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-06-2014, 09:08   

- wypięcie akumulatora
- nie robić nic po wypięciu akumulatora przez minimum 3 godziny
- nie używać mierników elektrycznych itp
- jeżeli jest możliwość to starać się nie używać narzędzi nie niezaizolowanych, mogących "przypadkiem" przewodzić prąd

Najmniejszy impuls elektryczny może spowodować eksplozję poduszki.

Wiem, że to co piszę, na pierwszą myśl wydają się chore i nie uzasadnione. Jednak rozmawiałem z kilkoma ludźmi zajmującymi się fachowo naprawą poduszek i każdy potwierdził mi te teorie.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-06-2014, 09:15   

trojan6 napisał/a:
- nie robić nic po wypięciu akumulatora przez minimum 3 godziny


to mialem szczescie nie raz ;) z tego co mi wiadomo to z 15 minut w zupelnosci wystarczy.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-06-2014, 13:16   

Oto zdjęcia:

www.galeria.marcintrojan.pl/poduszka
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2014, 16:19   

Deejay, nigdy nie oberwalem poduszka powietrzna, wiec chętnie ja wymontuje w Twoim autku ;)
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2014, 16:43   

trojan6, dzięki za zdjęcia, widzę że tylko cztery zaczepy są.

Ps. jak ściągałem kierownicę do obszycia (dwa razy :) ) to odłączałem aku i po paru minutach odpinałem poduszkę :) choć ostrożności nigdy nie za wiele...
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-06-2014, 21:54   

jest schowek jest ;D
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 16-06-2014, 22:19   

trojan6 napisał/a:
- wypięcie akumulatora
- nie robić nic po wypięciu akumulatora przez minimum 3 godziny
- nie używać mierników elektrycznych itp
- jeżeli jest możliwość to starać się nie używać narzędzi nie niezaizolowanych, mogących "przypadkiem" przewodzić prąd


Słyszałem, że poduszki da się wyzwolić tylko prądem zmiennym a cała instalacja w samochodzie oprócz instalacji poduszek to prąd stały, więc ogólnie ciężko jest wyzwolić poduszkę niechcący.

Oczywiście nie sprawdzałem ale ciekawi mnie wasze zdanie na ten temat, bo może są osoby na forum, którym niechcący wystrzeliła?

Znalazłem info że:
"od 1993 instalowane są poduszki zasilane prądem zmiennym AC.
Odpalanie prądem zmiennym zastosowano dla uniknięcia fałszywych wyzwoleń poduszki w wyniku zwarć (korozja, dostanie się wody, niewłaśœciwa obsługa podzespołów) oraz ładunków elektrostatycznych".

Oraz w innym serwisie:
"Od początku lat 90-tych są one zasilane prądem zmiennym, zatem wykluczone jest, że jakiekolwiek zwarcie w systemie może je uruchomić."
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 17-06-2014, 06:54   

Również zasłyszałem wersję zygiboosa o prądzie zmiennym bo dziwny byłby własnie fakt, że poduszka może nam wystrzelić bo jakiś gryzoń pogryzł kable :P Oczywiście to się zdarza, sąsiad miał przypadek, że wystrzeliła mu poduszka pasażera po przejechaniu przez próg zwalniający i najdziwniejsze było to, że pasażera nie było na fotelu, auto miało 2 lata, a miał je od nowego więc po wypadku nie było.
Ta kilkuminutowa przerwa po odłączeniu akumulatora służy do tego aby sterownik poduszek się wyłączył na dobre i nie zarejestrował przerwy w obwodzie po odłączeniu poduszki. Ale Pumka to dość inteligentne auto i system SRS 'regeneruje' się sam np. po przypadkowym odłączeniu którejś z poduszek ;)
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17-06-2014, 10:19   

nie wiem jak to jest ale ja bym nie ryzykował i bym był ostrożny
https://www.youtube.com/watch?v=5xEpPmG7AoM
:mrgreen:
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2014, 10:25   

jakies brednie z tym pradem przemiennym. Test przeprowadzany przeze mnie przez podpiecie poduszki fordowskiej z 1994-1995 roku prosto do akumulatora:

http://youtu.be/DgPm1D7TTWQ

Tak samo podpinalismy poduszke pasazera i tak samo napinacz, wszystko wystrzelilo pod akumulatorem.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-06-2014, 13:34   

Ja z miesiąc temu zmieniałem kierownicę o nawet akku nie odpinałem i poduszka jest cała.
_________________

 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 17-06-2014, 21:10   

a ja tylko pytałem jak zdjąć zaślepkę żeby jej nie uszkodzić.... :)

Dzięki Trojan za fotki, temat można zamknąć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo