| 
		Problem ze sprzęgłem... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-07-2015, 18:55   Problem ze sprzęgłem...
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam Wszystkich.
 
Mam taki o to problem z moim kociakiem, mianowicie sprzęgło coś mi chyba szwankuje.
 
Objawy są takie - że przy każdej zmianie biegów podczas puszczania sprzęgła to czuć szarpanie autkiem i jakby stuki w środku.
 
a także chyba ma ciężko wkręcać się na obroty.
 
Proszę o pomoc w diagnozie   
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kapuju  		  
		 
         Fiesta MK5 z sercem Pumy
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-07-2015, 19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mi to wygląda na zużyte poduchy silnika | 
             
						
				_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu. 
 
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
 
								~Marek Hłasko | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dukes  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: State Blue 
                  Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-07-2015, 20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nachyl się do pedału sprzęgła i zobacz czy czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła nie wypadł    Objawy by na to wskazywały    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-07-2015, 21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Konkretnie chodzi o ten czujnik
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2015, 08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdziłem właśnie ten czujnik i jest na swoim miejscu.
 
więc problem pozostaje niestety dalej    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2015, 09:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zmierzasz do czarnego scenariusza tzn. wymiany wysprzęglika i sprzęgła. Spróbuj jeszcze; na postoju, na luzie, "pobawić się" wciskaniem sprzęgła tzn jak wysoko (od podłogi) się włącza, czy usłyszy stuki, chrobotanie ect. Jak w miarę jest dobrze, to kapuju wg. mnie może mieć rację (oby!) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kapuju  		  
		 
         Fiesta MK5 z sercem Pumy
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2015, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zajechany wysprzęglik "tyka" na półsprzęgle więc przy ruszaniu byś usłyszał-mój tak właśnie robi    
 
 
przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów? coś jak "chrupnięcie" przy uszkodzonym synchronizatorze?
 
nigdy jeszcze mi się sprzęgło nie skończyło wiec te pytania do mądrzejszych ode mnie    | 
             
						
				_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu. 
 
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
 
								~Marek Hłasko | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-07-2015, 21:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów | 	   nie koniecznie, wystarczy z dwójki wpiąć piątke i gaz jak obroty rosną sprzęgło się slizga | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2015, 10:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wypróbowałem przed chwilą Twoją rade markko  i przy 3tys obrotów z dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad.
 
Biegi nie "chrupią" przy zmianie.
 
A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy. 
 
 
[ Dodano: 25-07-2015, 11:32 ]
 
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej, więc nie wiem czy tak ma być, 
 
lub na którym biegu ma płynnie pójść w góre i silnik przy tym żeby dobrze brzmiał a nie tak jakby "buczał" dusił się, podczas rośnięcia obrotów | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-07-2015, 10:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | xEndriuux napisał/a: | 	 		  | dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad | 	   czyli sprzęgło jest ok   	  | xEndriuux napisał/a: | 	 		  | A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy.  | 	  
 
no to kapuju juz wyjaśnił
 
 
  	  | xEndriuux napisał/a: | 	 		  
 
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej | 	   to ju z raczej nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 leman  		  
		 
         12 lat myję i reperuję
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-04-2016, 13:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sharky, zagalopowałeś się....
 
W 1999r był "lift" wysprzęglika, głównie chodziło o ---> mocowanie przewodu 
 
W linkach jakie podałeś, wyraźnie pisze ;
 
 ZASTOSOWANIE:
 
Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.8D od 07.1999-
 
.....
 
Puma 1.4, 1.7 od 07.1999
 
a xEndriuux jak napisał, ma Pumę z 1998r. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sharky  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Radiant Red 
                  Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xEndriuux  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-04-2016, 07:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to raczej biore ten bez "kaptura" i chyba firmy LUK się zdecyduje wlaśnie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |