Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze sprzęgłem...
Autor Wiadomość
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23-07-2015, 19:55   Problem ze sprzęgłem...

Witam Wszystkich.
Mam taki o to problem z moim kociakiem, mianowicie sprzęgło coś mi chyba szwankuje.
Objawy są takie - że przy każdej zmianie biegów podczas puszczania sprzęgła to czuć szarpanie autkiem i jakby stuki w środku.
a także chyba ma ciężko wkręcać się na obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie ;)
Pozdrawiam
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 23-07-2015, 20:06   

mi to wygląda na zużyte poduchy silnika
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 23-07-2015, 21:02   

Nachyl się do pedału sprzęgła i zobacz czy czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła nie wypadł ;) Objawy by na to wskazywały :P
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 23-07-2015, 22:52   

Konkretnie chodzi o ten czujnik
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 24-07-2015, 09:54   

Sprawdziłem właśnie ten czujnik i jest na swoim miejscu.
więc problem pozostaje niestety dalej :(
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 24-07-2015, 10:23   

Zmierzasz do czarnego scenariusza tzn. wymiany wysprzęglika i sprzęgła. Spróbuj jeszcze; na postoju, na luzie, "pobawić się" wciskaniem sprzęgła tzn jak wysoko (od podłogi) się włącza, czy usłyszy stuki, chrobotanie ect. Jak w miarę jest dobrze, to kapuju wg. mnie może mieć rację (oby!)
 
 
kapuju 
Fiesta MK5 z sercem Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 101
Skąd: okolice poznania
Wysłany: 24-07-2015, 21:03   

zajechany wysprzęglik "tyka" na półsprzęgle więc przy ruszaniu byś usłyszał-mój tak właśnie robi :razz:

przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów? coś jak "chrupnięcie" przy uszkodzonym synchronizatorze?
nigdy jeszcze mi się sprzęgło nie skończyło wiec te pytania do mądrzejszych ode mnie :wink:
_________________
Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 24-07-2015, 22:22   

Cytat:
przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów
nie koniecznie, wystarczy z dwójki wpiąć piątke i gaz jak obroty rosną sprzęgło się slizga
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25-07-2015, 11:27   

wypróbowałem przed chwilą Twoją rade markko i przy 3tys obrotów z dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad.
Biegi nie "chrupią" przy zmianie.
A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy.

[ Dodano: 25-07-2015, 11:32 ]
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej, więc nie wiem czy tak ma być,
lub na którym biegu ma płynnie pójść w góre i silnik przy tym żeby dobrze brzmiał a nie tak jakby "buczał" dusił się, podczas rośnięcia obrotów
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 25-07-2015, 11:56   

xEndriuux napisał/a:
dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad
czyli sprzęgło jest ok
xEndriuux napisał/a:
A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy.

no to kapuju juz wyjaśnił

xEndriuux napisał/a:

co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej
to ju z raczej nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 10-04-2016, 03:07   

ponownie odgrzewam temat bolączki kociaka, przez ostatni czas długo stoi w garażu więc chce to w końcu wymienić.
mianowicie proszę o porade jaki dokładnie wybrać ten wysprzęglik ?
widzę że są jakieś co najmniej 2 rodzaje( bo i z jakimś kapturem ta ostatnia pozycja) :
http://allegro.pl/orygina...5946580045.html
http://allegro.pl/wysprze...5079122485.html
http://allegro.pl/wysprze...5818566200.html

http://allegro.pl/wysprze...6108491898.html

a jaką także konkretnie marke tej części wybrać?

mój model oczywiście 1.7 , 1998r.

[ Dodano: 11-04-2016, 20:43 ]
...pomożecie w tym wyborze??
bo chce zakupić tą część nim zabiore sie za wymiane.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 13-04-2016, 13:48   

Indeks (numer) pod jakim występuje wysprzęglik do Pumy to: 1715642 dla Pum 1,4 oraz 1,7 produkowanych od 07.1999 roku. Podaję linki jak wygląda oryginał oraz pod jakimi numerami występował:
:arrow: http://ewcar.pl/pl/p/Lozy...-1715642/363621
:arrow: http://ford.sklep.pl/prod...42-1075776.html
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 14-04-2016, 14:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 13-04-2016, 14:24   

sharky, zagalopowałeś się....
W 1999r był "lift" wysprzęglika, głównie chodziło o ---> mocowanie przewodu
W linkach jakie podałeś, wyraźnie pisze ;
ZASTOSOWANIE:
Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.8D od 07.1999-
.....
Puma 1.4, 1.7 od 07.1999
a xEndriuux jak napisał, ma Pumę z 1998r.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 14-04-2016, 14:07   

A to nawet nie wiedziałem, że był lift wysprzęglika. W linkach, które podałem nie doczytałem rocznika, sugerowałem się tylko wyglądem wysprzęglika, czy ma mieć ten "kaptur" jak pisał xEndriuux. Ja do swojej Pumy kupowałem taki komplet sprzęgła :arrow: http://ford.sklep.pl/prod...I-KOMPLET-.html - firma LUK, indeks: 618212633 i wysprzęglik też nie ma tego "kaptura". Sorry za zamieszanie. :564:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16-04-2016, 08:04   

no to raczej biore ten bez "kaptura" i chyba firmy LUK się zdecyduje wlaśnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo