Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?
Autor Wiadomość
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 27-03-2017, 21:00   

Dukes; czy to "coś" porównawcze, na drugim foto, miałeś między klockami ? :shock:

A ja oczy_wiście, w lewym tylnym uchu, głośnika nie słyszę nadal :cry:
Ale za to, w sobotę otworzyłem sezon filtrowania :mrgreen:



Na początek ---> układ dolotowy i odma tzn przepustnica, zawór bocznikowy, przepływka, komora filtra, "doloty", ... i dodatkowo wężyki odmy i wentylacji skrzyni korbowej z zaworem. A w tym czasie (po dolaniu wody) podładował się wiekowy już akumulator.

Trochę benzynki, IPA, "patyczków", szmatek i papierowych ręczników. Potem solidna samoadaptacja!! która dała samozadowolenie, (potwierdzone w ForScanie) :razz:
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 27-03-2017, 23:06   

leman napisał/a:
Dukes; czy to "coś" porównawcze, na drugim foto, miałeś między klockami ?


Tak, jedna miała równe 20 mm, a druga 19,5 mm grubości także była to najwyższa pora na wymianę :)
Chociaż do powiedzmy 100 km/h hamowały jak najbardziej ok, problem pojawił się w zeszłą sobotę gdy podczas wyprzedzania kilku tirów musiałem gwałtownie zahamować z prędkości ~150 km/h i dużo nie brakowało, a skończył bym w rowie i przynajmniej jedno z nas (Puma i/lub ja) swój żywot :P Zaparłem się całą stopą na hamulcu niczym w starym Żuku, a auto hamować za bardzo nie chciało.

Teraz jeszcze muszę zajrzeć do tylnych hamulców bo mam wrażenie, że lewe koło w ogóle nie hamuje, a prawe bardzo słabo przez co przy mocniejszym hamowaniu przód nurkuje, a tył tańczy i ściąga mnie na prawo.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 27-03-2017, 23:59   

^^ no coments :mrgreen:
Ja z przodem walczyłem ---> 9 miesięcy wstecz
A w tył też muszę zajrzeć, bo od kwartału parkuję tylko "na biegu i skręconych kołach" . Abo 6-cio letnia linka, abo samoregulatory, abo cóś innego :razz: .... no coments :mrgreen:

[ Dodano: 29-03-2017, 21:21 ]
sezonu filtrowania ---> ciąg dalszy
Nie przypuszczałem, że do wymiany filtra paliwa przyda się Cortanin F :razz:
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2017, 23:23   

Dzisiaj puma dostała mycie wstępne. Jutro zasadnicze :)

[ Dodano: 01-04-2017, 21:10 ]
Mycie zasadnicze i woskowanie ogarnięte :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 01-04-2017, 20:39   

A ja dziś zakończyłem sezon filtrowania
Dzięki pomocy Dukes'a (mentalnej :mrgreen: ) -->odkręciłem filtr oleju, wymieniając olej przy okazji :razz:
Potem filtr kabinowy z myciem i psikaniem jakimiś sprey'ami z rurką do kratek wentylacyjnych.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-05-2017, 18:47   

świeczki zmienione, przewody, olej, uszczelka pod klawiaturą... Vss mam padnięty. za miesiąc paski i filtr paliwa. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 01-05-2017, 21:58   

Bym zapomniał dodać, a przecież wczoraj swojej pumce zmieniłem koła na letnie bo czas już najwyższy na to lato :smile:
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2017, 22:20   

wymienione lampy przednie. poprzednie były bardzo słabe i w wolnej chwili pójdą do polerowania. "nowe" nie są nowe, ale jak na swoje lata to są w świetnym stanie. :)
Od razu +50 do wyglądu. :D
przy okazji ponaciągałem trochę rogi błotników, żeby lepiej pasowały do zderzaka. trochę dziwne że nie ma tam żadnego zaczepu, ząbka czy spinki. miejsce jest.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Barbara3121958 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012
Posty: 193
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-05-2017, 21:15   

Wymieniłam opony na letnie, olej i filtr, gumy na przegubach. Lampy przednie zostały wyczyszczone co poprawiło widoczność.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2017, 18:14   

klima sprawdzona i nabita :)
Założyłem tymczasowe koła. 16" 7,5j et38, z gumami 215/40. weszło na styk: od lagi amora do gumy jest 3mm.
ciężko jej na takich walcach. :P
fotki jutro jak umyję auto.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 19-05-2017, 09:42   

A ja doprowadziłem do całkowitego zgonu pumkowego akumulatora :cry: Agonie; tzn. napięcie przy zimnym rozruchu <10V, mimo 12,35V na klemach!, sześcioletniego staruszka oglądałem przez ~3 miesięcy. Na moje ogromne szczęście aku dokonało żywota pod domem, bo ja, jak "mózgowa lapeta" w czasie jego agonii nie kupiłem następcy. I tak Pumka musiała dostać coś na .. gwałt :razz: Trafiło na Bannera.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2017, 21:36   

tymczasowe kółeczka :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2017, 21:07   

Dzisiaj mojej pumi zrobiłem myju myju :smile:
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 25-05-2017, 21:42   

Jako że Pumka dostała nowe aku, to pomyślałem o renowacji jego prądo-zasilania. Wstępne podejście nawet, nawet... :lol:



Rozkręciłem przechowywany "pierworodny" alternator.
2xłożyska (orygin.NTN) + szczotki kosztowały 35zł, to nawet jak polegnę umiejętnościami i będzie "kupa" to... nie będzie tragedii :razz:
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-05-2017, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2017, 21:44   

Dawaj korpus w poler! :D
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo