Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Puma straciła na mocy
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 23-09-2014, 21:08   

Dukes napisał/a:
Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo ;)
ustawiałes tak rozrzad w pumie?
trojan6 napisał/a:
Mówisz tutaj też można szukać tropu
Możliwe
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 721
Skąd: Pniewy
Wysłany: 23-09-2014, 22:51   

Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce :P Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 24-09-2014, 07:19   

tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 721
Skąd: Pniewy
Wysłany: 24-09-2014, 18:17   

A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem? :P
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 24-09-2014, 21:54   

yyy, true zareciłem sie :twisted:
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1828
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 27-09-2014, 18:01   

Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle?
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 28-09-2014, 10:50   

da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no, ale jak to obok auta z otwartą maską.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1828
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-10-2014, 12:06   

Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.

Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?

Czekam na komentarze.
_________________
Strony internetowe, e-mailing, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Narzekacie, że w pumę trzeba inwestować - poczytajcie blog o mojej Alfie Romeo
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 645
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-10-2014, 09:37   

od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
xEndriuux 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 34
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12-10-2017, 19:56   

Witam.
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
proszę bardzo o sugestie.

[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
to jak będzie pomoże ktoś coś ??
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 87
Skąd: Mielec
Wysłany: 15-10-2017, 17:19   

Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 25-10-2017, 17:29   

u nas pomogła wymiana kabli WN
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
leman 
7 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 408
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 25-10-2017, 18:44   

Zabrzmi to maniakalnie :razz: , ale sugeruje zacząć od ELM327 i FORScan'a .
Toż można zobaczyć co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2017 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo