Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obciążenie silnika
Autor Wiadomość
Pacyfista 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-08-2018, 14:00   Obciążenie silnika

Halo forumowicze!

Mam bliżej nieokreślony problem. Mianowicie mam wrażenie, że Pumka jest za bardzo obciążona.
Przy odpalaniu zwykle jest tak, że silnik się wkręca na obroty, po czym szybko z obrotów spada i gaśnie. Za drugim odpaleniem jest już okej.
Kolejna rzecz - na klimie przy postoju obroty mocno falują (amplituda ~200 obrotów). Najpierw obroty spadają do granicy gaśnięcia silnika, potem następuje kontra i podwyższenie obrotów.
Przy jeździe z klimą znaczny spadek mocy, ale to chyba normalne.
Ostatni objaw - el. podnoszenie szyby powoduje obniżenie obrotów (tu notka: szyba nie siedzi prawidłowo w drzwiach, więc stawia nieco większy opór).

Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Pozdrawiam
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 31-08-2018, 17:47   

Stawiam na bocznikowy zawór wolnych obrotów (ciągle niepoprawnie zwany silniczkiem krokowym). To on ma korygować obroty przy zmianie obciążenia.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 31-08-2018, 22:03   

nio wg mnie, przyczyn może być kilka, bocznikowy w tym. A czy ostatnio nie odłączałeś akumulatora?
 
 
Pacyfista 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-09-2018, 17:10   

Ano odłączałem i ootraktowałem go prostownikiem, ale już po tym, jak to zauważyłem.
A to ten zawór da radę samemu wymienić nie mając absolutnie nic wspólnego z mechaniką samochodową? :D
 
 
Hurpo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 114
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-09-2018, 20:46   

Da radę.
Wyjmujesz wtyczkę i odkręcasz dwie śruby. Zdejmujesz stary zawór (uwaga na uszczelkę) i zakładasz nowy. Przykręcasz dwie śruby i wkładasz wtyczkę. Ot cała "fizjologia" :)
 
 
Pacyfista 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-09-2018, 17:08   

Dzięki, spróbuję podziałać :)
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 21-09-2018, 19:33   

Zanim kupisz nowy spróbuj reanimować stary :razz:
1. Po odłączeniu wtyczki, dwie śruby M8 (chyba?)

2.Czyszczenie najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Żadnych! smarów, silikonów, WD40, i "tłustych" kurzołapów

3. Jak będziesz miał problemy z uszczelką, to do montażu teraz możesz użyć sylikonu. Ważne, że połączenie musi być idealnie szczelne.
https://i.postimg.cc/2yTc6MFd/przed_16.jpg

Jak będziesz miał zdemontowany zawór bocznikowy, bezwzględnie sprawdź odpowietrzanie skrzyni (takie trzy wężyki i zawór - nic nie ma gwintu wszystko się wyciąga)
https://i.postimg.cc/mgnS1GRq/Engine_Emission_Control.jpg
bez bocznikowego, jest tam łatwy dostęp, a jak masz tam dziury, to mogą one być przyczyną twoich problemów :razz:
 
 
Pacyfista 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-09-2018, 12:58   

Dzięki Panowie, mam teraz wszystko jak na tacy :)
Znajdę chwilkę to się tym zajmę i dam znać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo