Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotow
Autor Wiadomość
luqui7 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: 100lica
  Wysłany: 31-01-2019, 13:24   Falowanie obrotow

Witam
Nie moge sobie poradzic z falujacymi obrotami, wymienilem silniczek krkowy, czyscilem przepustnice i przy okazji wymienilem czujnik TPS, kupilem przeplywke i dalej to samo. Przyklad na filmiku jest akurat w miare lagodny. Czasem potrzeba pare ladnych sekund zanim sie te obroty ustabilizuja.
https://youtu.be/UUaGt16uBog
Podlaczylem pod komputer i wywalilo blad P0171
Ktos ma jakies sugestie?
 
 
leman 
9 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 31-01-2019, 16:31   

Co do komputerowej diagnozy to sugeruję korzystać z ---> FORScan
P0171 sugeruje sondę lambda. Ale to może być tylko skutek, albo finalna przyczyna (jak masz walniętą sonde)
Sprawdź jeszcze szczelność i czystość odpowietrzanie skrzyni



i wężyk podciśnienia (ten idący od filtra powietrza).
 
 
luqui7 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: 100lica
Wysłany: 31-01-2019, 16:54   

Tak sie sklada, ze zaworek odpowietrzania skrzyni krbowej dzisiaj czyscilem i sprawdzalem. Wedlug mnie jest wszystko ok, przewody szczelne. Moze czujnik temperatury cieczy?
A na tym filmiku przyklad falowania powodujacego praktycznie gasniecie silnika
https://youtu.be/fv1yi6FL7Rs
 
 
leman 
9 rok myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 01-02-2019, 09:39   

pierwsze; cóś jest z Twoimi filmikami; przynajmniej dla mnie niedostępne :razz:
drugie; jak "porobiłeś" z dolotem powietrza, to teraz z zasilaniem paliwa (filtr, pompa..)
trzecie; jak wyżej pisałem, też może być sonda...---> KFP
czwarte;powtórzę :razz: FORScan doje możliwość diagnozowania i analizowania zależności czujników nawet podczas jazdy np!!
 
 
luqui7 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: 100lica
Wysłany: 10-06-2019, 15:19   

Odświeżę troche temat ale ręce mi już opadają. Silnik miał słabą kompresję na bodajże drugim i trzecim cylindrze... wymieniłem silnik na sprawną używkę i dalej faluje, gaśnie...
Wymieniłem krokowy, przepływkę nową nie używaną, cewkę, kable, świece, czujnik położenia wału, sonde lambda, czujnik TPS... może to sterownik silnika padł? Poniżej filmik. W pewnym momencie go przygazowałem bo by tak caly czas falował...
https://www.youtube.com/watch?v=xhC6lBiqUHw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2019 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo