Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
30-01-2008, 18:29
olej silnikowy
Autor Wiadomość
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 17:57   olej silnikowy

No i czytając wszystkie posty doszedłem do wniosku ze nie mam zielonego pojęcia jaki olej mam wlac syntetyczny czy półsyntetyczny :razz: mam 100 tys km i nie wiem co tam jest teraz. Na początku chciałem lać syntetycznt 5w i coś tam :grin: a tera mam obawy :neutral:
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-01-2008, 18:01   

Możesz spróbować nalać Fordowskiego 5W30 i przez pierwszy tysiąc kilometrów sprawdzać czy coś znika, ale nie powinno sie nic niepokojącego dziać :smile:
pozdro
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2008, 18:53   

Syntetyczny, szkoda silnika na coś innego...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 19:14   

paw_chb, tak jak piszeDietih, wlej syntetyczny i zobacz co sie dzieje. Ja tak wlalem i gdy jakis czas temu zmienialem olej to przeszedlem na półsyntetyk i jestem teraz owiele bardziej szczesliwy niz na syntetyku.
 
 
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 22:00   

hmm no oki a jeśli okaze sie po tym tysiącu km że to był błąd :cry: to silnik do naprawy?? :573:
 
 
zoharek
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 22:05   

Ja zalałem parę dni temu Valvoline Max Life 5W40 Syntetyczny i gitarra ;)
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-01-2008, 22:28   

paw_chb napisał/a:
a jeśli okaze sie po tym tysiącu km że to był błąd :cry: to silnik do naprawy??

daj spokój, to mit. Poza tym nie jeździsz dużym fiatem :razz:

a jeśli faktycznie bardzo sie obawiasz, to zalej tym półsyntetykiem i po sprawie :wink:

ale odpowiedz sobie czy masz czego sie obawiac? tj. czy silnik bierze olej? jaki masz przebieg i jaki stan ogólny silnika?


a tak swoją drogą to może by ten temet przykleić do juz istniejącego o olejach,...co by zamieszania na forum nie wprowadzać...? :mrgreen:
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2008, 22:33   

Jak będzie coś nie tak, to trzeba poszukać powodu i naprawić to. Jeśli zrobisz odwrotnie i wlejesz mineralny, lać się nie będzie (przynajmniej na początku), ale to nie usunie przyczyny, tylko ją zamaskuje. IMO ryzykowne.

Aha - moja Puma (1998, 103 tys. km) ma wlany Mobil 1 0W40 i nie narzeka :)
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 30-01-2008, 23:51   

mam diesela 234000 jeździ na syntetyku nie bierze oleju silnik zdrowiutki, jezeli dbałes o silnik i robiłes terminowe przeglady mozesz lac dalej syntetyk
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 31-01-2008, 08:59   

Ja śmigam na Castrolu Magnatec 10W-40 półsyntetyk i nie narzekam :wink:
Jeśli auto jeździło na syntetyku i jest w porządku to lej syntetyk dalej. Jeśli się nie ma pewności czy jeździł na syntetyku to bezpieczniej zalać pół syntetyk, też będzie dobry. Kiedyś miałem TDI i poprzedni właściciel zalał minerał, co w przypadku silnika z turbo jest karygodne :!: :!: Chyba zrobił to bo minerał najtańszy... Wlałem więc połsyntetyk i bacznie obserwowałem co będzie się działo, na szczęście silniczek okazał się w znakomitym stanie i od wymiany do wymiany nie dolewałem nawet kropli :smile:
 
 
 
heavyfoot 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 262
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 31-01-2008, 14:42   

Opoya napisał/a:
Jak będzie coś nie tak, to trzeba poszukać powodu i naprawić to. Jeśli zrobisz odwrotnie i wlejesz mineralny, lać się nie będzie (przynajmniej na początku), ale to nie usunie przyczyny, tylko ją zamaskuje. IMO ryzykowne.

Aha - moja Puma (1998, 103 tys. km) ma wlany Mobil 1 0W40 i nie narzeka :)


Też na nim śmigam i jestem zadowolony, wcześniej miałem taki w focusie.
_________________
Wir sind die Coolsten, wenn wir cruisen,
wenn wir durch die City düsen
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-01-2008, 19:31   

Ja mam Mobil 1 5W50 i niestety silnik go bierze, i to w dosyć sporych ilościach... Zastanawiam sie teraz co zalać przy wymianie...
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2008, 22:47   

IMO najpierw sprawdzić powód. Jakiś czas temu moja Pumka też "zjadała" olej. Ale okazało się, że winny był korek kanału olejowego, który ponoć potrafi się poluzować. Tak samo miał Snaco (Paweł wypatrzył to w Pumie Snaco i okazało się, że w mojej jest podobnie). Po dokręceniu wszystko jest w porządku.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-01-2008, 22:55   

Opoya napisał/a:
moja Pumka też "zjadała" olej. Ale okazało się, że winny był korek kanału olejowego, który ponoć potrafi się poluzować.

co to jest "korek kanalu olejowego"??? :?:
napisz, może i ja to mam :mrgreen:
pozdro
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 01-02-2008, 08:02   

Opoya napisał/a:
Tak samo miał Snaco (Paweł wypatrzył to w Pumie Snaco i okazało się, że w mojej jest podobnie)

dobrze wiedziec..... chyba PAweł zapomniał mi o tym powiedzieć :shock:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo