Jako iż powoli zaczynam już szukać pumki to mam do Was Użytkowników ważne dlamnie pytanie a mianowicie ile trzeba pieniążków na pumke nie liocząc zakupu auta a na takie dodatkowe sprawy jak wymainy oleju, rozrzadu, mniej więcej ubezpieczenie i co tam jeszcze.
Samego autka szukam do 12 tyś ale z zakupem mi się nie spieszy dlatego nie rzucam sie na byle syf a zalezy mi na klimie i obowiązkowo 1,7 no i ... realny przebieg.
Czyli podsumowując ile musze jeszcze liczyć dodatkowo pieniążków oprócz tych 12 kobli na sam samochód zakładając że autko jest krajowe i nie trzeba opłat żadnych dodatkowych robic.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-02-2008, 23:13
Mario84 napisał/a:
realny przebieg
realny to każdy jest
koszty to na pewno rozrząd w granicach 400zł (1,4 bo 1,7 nie wiem ), oleje płyny filtry też może szarpnąć 200-300.
Nie zapominaj o układzie klimatyzacji, gaz + olej bo możesz zatrzeć sprężare a to już zależy w jakim zakładzie robisz i najlepiej na wiosne. Ja dałem coś w granicach 100 ?? nie pamiętam
kolejne koszty jakie mogą Cię spotkać to opony, klocki i tarcze, cena zależy od firmy.
Takie podejście do sprawy trochę..... zawsze trzeba liczyć się że przy kupnie auta trzeba z 2 tyś mieć na wszelki wypadek bo niema co wierzyć w cuda ze kupi się auto zupełnie bez potrzebnego wkładu w niego...
Jak to zużywanymi autami większość jest właśnie pozywana bo coś się już sypie i raczej w większości nie jesteś tego sprawdzić...
Ja tam rok temu kupiłem no może nawet nie za drogo ale od razu wymieniłem całość hamulce tarcze klocki szczeki bębny cylinderki, filtry oleje świece to już ponad 1,5zl teraz wymieniłem sprzęgło najlepsze jakie jest dostępne z wysprzeglikiem Sachs prawie 1000zł no i trochę problemów ze starą instalacją co mnie kosztowała ze 500zł..... tył amorki i trochę pierdoł w zawieszeniu za które teraz się biorę bo powoli go szykuje do sprzedaży a przejechałem nim z 5 tyś km za audio 2tyś zł i części ze 3 tyś bez robocizny bo wszystko sam robię.... to i tam całkiem nieźle mogło być gorzej jak u niektórych to czytam na forum że........ i mogę powiedzieć ze jest teraz w bardzo dobrym stanie a nie masz co liczyć za kupisz właśnie takiego....
Szczerze za te pieniadze to chyba najlepszego egzemplarza nie kupisz, tak mi sie wydaje, ale to tez zalezy czy myslisz o najstarszym roczniku.
Ja za to samo sprzęgło co dr.Killer zaplacilam 1300zl ale oczywiscie z kosztem robocizny. Wymienialam poduszki amortyzatorow, robilam to w roznych terminach,ale z wymiana placilam ok 150 zl/szt. Za amory na przod Delphi chyba po 280zl/szt,ale dokladnie nie pamietam, bo robilam to wlasnie z poduszka. To jakie koszta bedziesz ponosil zalezy jakich marek czesci bedziesz uzywal. Gumy tylnej belki jak pamietam to ok.60-70zl/szt. Alternator regenerowany[mitsubishi] z wymiana 550zl. Czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica plus inne uszczelki a z wymiana oleju i filtrow to koszt 1000zl. Czasem koszt samych czesci nie jest duzy,ale jesli uzbiera sie tego troche to szczypie po kieszeni i nigdy nie wiadomo co nastepnym razem padnie, bo pewnie wiesz,ze czasem nie da sie wszystkiemu zapobiec.
A w realne przebiegi to ja juz nie bardzo wierze i w te ksiazki serwisowe takze. Moja puma ma ksiazke i regularnie byla serwisowana [tak mowia pieczatki ASO], ale po 1-wsze ma nowo obszyta kierownice a w ksiazce ostatnia pieczatka jest z ASO Opla a nie Forda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum