Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolki ABS i TCS
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 03-10-2008, 10:27   

bartolomeo napisał/a:
Martinn napisał/a:
Lepiej dostań się od strony bębnów i wtedy przeczyść

nie mogę ściągnąć tych bębnów, chyba że można je zdjąć bez odkręcania tej wielkiej nakrętki na piaście, chociaż wątpię

markko napisał/a:
odkręcasz zacisk i ściągasz tarczę

ale jaki zacisk?? tą wielką nakrętkę na piaście?? nie mogłem jej ruszyć bo cała tarcza się obraca

może coś źle robie??

zacisk hamulcowy ten co trzyma klocki z tyłu jest przykręcony na 2 śruby
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 04-10-2008, 15:27   

więc tak, pożyczyłem przed wczoraj od sąsiada klucz 30, dostałem się do bębnów i przeczyściłem czujniki. Było na nich nalepione takiego tłustego syfu. Przeczyściłem że się świeciło ale nic to nie dało. Przejechałem jakieś 2 kilosy, hamowałem ale ABS nie zadziałał. Może trzeba to jakoś zresetować??
Dobrze że odkręciłem bębny bo zauważyłem że jeden z cylinderków mi cieknie, a ostatnio musiałem dolać płynu. Muszę wymienić.

Z przodu nie mogłem odkręcić tarcz, byłem sam w domu, nie miałem nikogo do pomocy aby nacisnął hamulec i zablokował tarcze. Wezmę się za to przy okazji gdy będę wymieniał cylinderek z tyłu.
Myślę jednak że poszedł któryś z czujników. Będę musiał więc podjechać pod kompa aby sprawdzić który.
I tu też takie pytanie dla was, gdzie jest wejście pod kompa w Pumie?? rocznik 98 stare zegary.
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2008, 23:27   

bartolomeo napisał/a:
gdzie jest wejście pod kompa w Pumie
Przy lewej stopie kierowcy. A dokładniej przy lewych drzwiach (na dole i z przodu) w wykładzienie jest mniej/więcej prostokątna "klapka". Pod nią znajduje się złącze diagnostyczne.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 05-10-2008, 13:06   

Czyli z takim czyms tylko do serwisu trzeba podjechać ?? Bo ja też mam od pewnego czasu kłopot z czujnikami przednimi i mysle o nowych. Tylko teraz jest problem kosztów ile za to zapłacę a może ktoś ma do sprzedania czujniki? Oczywiscie sprawne :mrgreen:

[ Dodano: 5 Październik 2008, 13:13 ]
jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 07-10-2008, 16:17   

Paola napisał/a:
To tak specjalnie :

A wracając do temat czy bezpiecznik nr 13 to na pewno jest od TCS?


Jest jednym z kilku od ABS/TCS.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 12-10-2008, 10:41   

Ja też mam problem z ABS/TCS po uruchomieniu silnika kontrolki nie gasną aż do momentu gdy pumex rozpędzi się do 40km/h wted gasną i w przedziale 0-50km/h wszystko działa tak jak powinno. Ale gdy przekroczę 50km/h znów sie zapalają kontrolki i już nie gasną :evil: miał ktoś podobne objawy ? Łasia
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 11:21   

co do czujnikow przednich to w serwisie troszke przeginaja, pierw cie podepna pod kompa zebys spr czy napewno i w ktory mkole (koszt ok 200zl) potem ci powiedza ze musisz zapalcic ok 600zl za JEDEN czujnik z wymiana. ja osobiscie kupiel mczujnik w sklepie za 230 zl i sam z kolega go wymienilem
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 11:38   

Bacha, być może pierścienie sa zasyfiałe, lub zużyte.
 
 
Noalan 
Big Forehead


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 158
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-10-2008, 22:03   

Ja jeszcze raz wrócę do mojego problemu nie działających kontrolek i układów ABS/TCS. Podjechałem dziś do ASO i podłączyłem Pumę do kompa. Komputer wykrył wadliwy czujnik ABS w prawym przednim kole, a z testu wyszło, że zasilanie jest w kontrolkach, ale dalej nie odpowiadają. Rozebrali zegary. Odpowiedź: poprzedni właściel, aby ukryć wadę układu wylutował obie diody.
Koszty: ASO krzyknęło sobie za nowy czujnik 633zł! (bez montarzu). Przyznam, że trochę mnie wykrzywiło. Szukam teraz gdzie taniej i prościej.
Co do kontrolki to samej nie można kupić, a jedynie w zestawie z zegarami (ok 1000zł). Doradzono mi, że jest na płytce jedna niepotrzebna dioda która wykorzystywana jest w Transicie, więc można przelutować. Pytanie teraz skąd zdobyć drugą i co to w ogóle są za diody?
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2008, 08:46   

Noalan, Ty masz nowe zegary i tam były diody?? W starszych zegarach są małe zaróweczki... Ja sie nie znam na tym ale jesli bedziesz wiedzial co to za dioda to dostaniesz ja pewnie w jakimś sklepie z elektronika. Zaś jesli chodzi o czujnik na przód to poszukaj http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1612 bo kilka osób juz wymieniało i wydaje mi sie se cena czujnika na przód jest coś ok 200-250zł.
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-2008, 10:16   

rafalski69 napisał/a:
jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli


Z tym może być różnie. Autka wyposażone fabrycznie w ABS po odłączeniu / niepoprawnym działaniu ABSu wykazują rożne w pomiarach skłonności do różnic w sile hamowania na poszczególnych kołach. Czyli może być tak że autko nie przejdzie przeglądu hamulców bo różnica na kołach jednej osi będzie ponad te 20% chyba tyle jest max

Ale może również być ok :-)
 
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-10-2008, 16:56   

ee, auto z nie działającym układem ABS nie hamuje tak słabo aby odczuć różnice z ABS i bez ABS. Zobaczcie sami, hamujcie z ABS, wyciągnijcie bezpiecznik i hamujcie bez ABS, nie poczujecie żadnej różnicy. Oczywiście na suchej nawierzchni.
Po za tym, na przeglądzie nie sprawdzają czy auto powinno być wyposażone w ABS i czy ma sprawny ten układ. Jeśli Auto dobrze zahamuje to kolesia nie obchodzi czy działają układy wspomagające. Zahamował to jest ok, mieści się w dopuszczalnych granicach. Tak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz, koleś widzi że mruga, no to mruga i jest ok, oczywiście bez przesady, nie może mrugać raz na minutę, znowu mniej więcej w dopuszczalnych granicach.
Bez problemu powinna Puma przejść przegląd z nie działającym układem ABS, wiem na własnej skórze :)
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2008, 23:58   

Moja przeszła dwa przeglady z nie działającym ABS'em...
 
 
bartolomeo 
night rider


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2050
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-10-2008, 10:50   

markko napisał/a:
bartolomeo napisał/a:
ak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz,
a dokładniej od 30 do 90 cykli na minute :P

nie, nie, nie :P
1Hz to 1Hz, czyli 60 mrugnięć na minutę, Badało się układy przerywaczy na elektronice samochodowej to się wie :P
Może kodeks mówi od 30 do 90 cykli, ale naukowo stwierdzając w poprawnym układzie musi być 1Hz :)
_________________
Mój zwierzak :D --> http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-11-2008, 16:13   

Jakiś czas temu w mojej Pumie również zaświeciły się kontrolki ABSu i TCSu. Ponieważ moja wiedza i zdolności manualne w tej materii są bardzo ograniczone :oops: poprzestałem na skontrolowaniu bezpieczników. Oddałem Pumę do znajomego mechanika, a ten za podłączenie Pumy do komputera, czujnik i jego wymianę (prawy-przód) wziął ode mnie... 150 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo