Przesunięty przez: Gaydek 25-12-2006, 23:23 |
problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2007, 09:47
|
|
|
No wlasnie padl Ci zawor, bo ponoc jak nie dostaje "pradu" to jest otwarty. a znajduje sie pod maska przy podszybiu.
Wyglada tak: http://www.allegro.pl/ite...a_transit_.html
A znajduje sie dokladnie tu:
|
|
|
|
|
Tayga [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 11:15
|
|
|
Mam taki sam problem.
Porobiło mi się tak po odebraniu auta z warsztatu. Oddalam w ramach reklamacji po naprawie powypadkowej. Nic nie naprawili, ale dali mi instrukcję, że jak chcę mieć temperaturę "neutralną" w aucie to mam ustawić pokrętła na chłodzenie .
Zapytałam, jak mam ustawić kiedy chcę mieć chłodno... to juz było pytanie poniżej pasa
Dziś oddaję ponownie. Zastanawiam się, czy od razu powiedzieć fachowcom co mają naprawić, czy poczekać na ich radosną twórczość.
W każdym razie odezwę się, co u mnie naprawili i jaki jest efekt. |
|
|
|
|
Snaco
&Sadzik C4 VTS
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 3064 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 17-07-2007, 12:23
|
|
|
no ja mam tak samo..............i to od jakiegos czasu. albo panel albo zaworek. ale zeby miec pewnosc bede jechal w dwie pumy do Adama i bede zamienial te panele........wtedy bedzie wiadomo gdzie pies pogrzebany. tylko musze sie ladnie usmeichac do Opoyi |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 04-11-2007, 18:36
|
|
|
zauwazylem ze temat ogrzewanie zawsze pojawia mi sie przed zima albo latem, srednio co pół roku...zawór nagrzewnicy ok, regulacja temperatury ok ale teraz to juz wentylator działa tylko na 4 ;/;/ jak na zlosc...najdziwniejsze jest to ze na 2 dni sie naprawilo samo a teraz znowu dziala wentylator tylko na 4. co robic ? |
|
|
|
|
Martinn
Foka ST 170
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 344 Skąd: Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 06-11-2007, 13:25
|
|
|
Też miałem problem z ogrzewaniem a właściwie z jego brakiem. Problemem okazał się elektrozawór nagrzewnicy. Wymieniłem w serwisie i mówili że to częsta przypadłość. Teraz jest ok
[ Dodano: 06-11-2007, 13:30 ]
aha i jeszcze jedno: naprawde dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia |
|
|
|
|
adrianus
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-11-2007, 17:01
|
|
|
Jimmy7, pisałem już gdzieś o tym -być może wypięła się wtyczka od pokrętła 01234 - wyciąg radio - dociśnij wszystkie kable i bedzie chodziło - u mnie to był właśnie problem - powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
bania
MeganeII diesel(ble)
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-11-2007, 18:52
|
|
|
Jimmy7 napisał/a: | ale teraz to juz wentylator działa tylko na 4 ;/;/ jak na zlosc...najdziwniejsze jest to ze na 2 dni sie naprawilo samo a teraz znowu dziala wentylator tylko na 4. co robic ? |
miało to samo, raz działał a za kilka dni nie i znowu działał (tylko na 4) a za chwilę nie, powód - rezystor (opornik) dmuchawy. mechanik od razu to zdiagnozował, po prostu robiło się zwarcie i raz działał a za chwilę nie. rezystor znajduję się nad nogami pasażera (za schowkiem) po lewej stronie jest dość dobrze widoczny(oczywiście trzeba sie "zniżyć" do poziomu podłogi. sprawdź sobie. u mnie było widać że jest przytopiony od zwarcia.
Martinn napisał/a: | aha i jeszcze jedno: naprawde dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia |
jeszcze raz proszę Was niech ktoś mi powie jak to dobrze zrobić. pozdrawiam |
_________________ obecnie Megane II diesel(ble) |
|
|
|
|
Martinn
Foka ST 170
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 344 Skąd: Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 07-11-2007, 17:50
|
|
|
Ja po zalaniu nowego płynu zakręciłem koreczek i włączyłem silnik żeby poszło w układ, jak płyn poszedł w obieg to dolewałem do momentu aż nie bardzo chciał schodzić ze zbiorniczka i w tym momencie co jakiś czas odkręcałem koreczek żeby sobie syknął i zakręcałem znów żeby zrobić miejsce dla reszty płynu. Zeszło z tym troche aż zaczęlo ciepełko lecieć. Czasem przy odkręcaniu poziom skoczy w góre więc trzeba uważać żeby nie wywalił i robić to powoli i ostrożnie. Cierpliwość na pierwszym miejscu W pewnym momencie myślałem że już zrobione ale miałem jeszcze z 1 litr do wlania co oznaczało dalszą zabawe
Aha i jeszcze włącz ogrzewanie na maxa i co jakiś czas wyłącz silnik na troche.
ufffff... chyba tyle |
|
|
|
|
Jimmy7
Jimmy7 PUMA 1,7 RS
Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 126 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 07-12-2007, 01:24
|
|
|
a moze ktos powiedziec cos wiecej na temat tego rezystoru ? tego przez który nie działa mi nadmuch (wentylator) jedynie działa na 4. Jak to wymienić i gdzie to kupic ? |
|
|
|
|
Pumiak [Usunięty]
|
Wysłany: 27-02-2008, 22:29 Grzeje bez przerwy
|
|
|
Witam,
Teraz mnie dopadł problem ogrzewania. Grzeje bez względu na położenie pokrętła ciepło-zimno. Na kostce przy elektrozaworze nie ma napięcia. Czy to jednoznacznie wina płytki sterującej umieszczonej za pokrętłami nawiewu? Co z tym rezystorem pod deską od strony pasażera? Ktoś z Was próbował może naprawić tę płytkę (wymiana jakiegoś elementu)?
Pozdrawiam
Wciąż dogrzewany Pumiak |
|
|
|
|
Pusia
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004 Posty: 4105 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-03-2008, 20:41
|
|
|
Jest zima - ciesz się, ze grzeje |
_________________
|
|
|
|
|
Pumiak [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 23:18
|
|
|
I pytanie dodatkowe: Czy z zawór nagrzewnicy lub panel sterowania jest na jakimś bezpieczniku czy jakimś innym zabezpieczeniu?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
cristopor [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 00:03
|
|
|
ja tez miale problem z wentylacja dmuchalo na 4 albo w ogole
nad nogami pasazera jest kostka doprowadzajaca prad do opornika dmuchawy
pewnie jeden kabelek ci sie przepali ja to zrobilem naprawilem samemu i jest gites |
|
|
|
|
Pumiak [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 10:05
|
|
|
Udało mi się to naprawić chociaż nie bez przygód. Kupiłem inny panel i zamieniłem płytki. Przez 2-3 min działało po czym zaśmierdziało i znów przestało działać. Wyjąłem elektrozawór i rozłożyłem go. Okazało się że uszczelnienie w elektrozaworze się rozszczelniło i powodowało zwarcie i znów padała płytka sterowania. Nie rozumiem czemu nie ma tu żadnego zabezpieczenia i przy zwarciu pada płytka warta w serwisie około 1000PLN. Wymieniłem elektrozawór, jeszcze raz płytkę i hula aż miło.
Pozdrowienia |
|
|
|
|
Bartek i Madzia
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 606 Skąd: Kraśnik/Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2009, 08:08
|
|
|
witam,
no to teraz moja kolej
dzisiaj jak jechaliśmy do pracy cosik zaśmierdziało delikatnie no i mamy teraz tylko grzanie jak w saunie, jak wyczytałem to przyczyną jest padnięty rezystor/potencjometr - czy tak?
jeśli tak, to czy to jest to ustrojstwo??? jak się do tego zabrać żeby nic innego nie popsuć??
http://www.allegro.pl/ite...r_dmuchawy.html |
_________________ Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
|
|