Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2007, 09:47   

No wlasnie padl Ci zawor, bo ponoc jak nie dostaje "pradu" to jest otwarty. a znajduje sie pod maska przy podszybiu.
Wyglada tak: http://www.allegro.pl/ite...a_transit_.html
A znajduje sie dokladnie tu:
 
 
Tayga
[Usunięty]

  Wysłany: 17-07-2007, 11:15   

Mam taki sam problem.
Porobiło mi się tak po odebraniu auta z warsztatu. Oddalam w ramach reklamacji po naprawie powypadkowej. Nic nie naprawili, ale dali mi instrukcję, że jak chcę mieć temperaturę "neutralną" w aucie to mam ustawić pokrętła na chłodzenie .
Zapytałam, jak mam ustawić kiedy chcę mieć chłodno... to juz było pytanie poniżej pasa :wink:
Dziś oddaję ponownie. Zastanawiam się, czy od razu powiedzieć fachowcom co mają naprawić, czy poczekać na ich radosną twórczość.
W każdym razie odezwę się, co u mnie naprawili i jaki jest efekt.
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 17-07-2007, 12:23   

no ja mam tak samo..............i to od jakiegos czasu. albo panel albo zaworek. ale zeby miec pewnosc bede jechal w dwie pumy do Adama i bede zamienial te panele........wtedy bedzie wiadomo gdzie pies pogrzebany. tylko musze sie ladnie usmeichac do Opoyi :-)
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 04-11-2007, 18:36   

zauwazylem ze temat ogrzewanie zawsze pojawia mi sie przed zima albo latem, srednio co pół roku...zawór nagrzewnicy ok, regulacja temperatury ok ale teraz to juz wentylator działa tylko na 4 ;/;/ jak na zlosc...najdziwniejsze jest to ze na 2 dni sie naprawilo samo a teraz znowu dziala wentylator tylko na 4. co robic ?
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 06-11-2007, 13:25   

Też miałem problem z ogrzewaniem a właściwie z jego brakiem. Problemem okazał się elektrozawór nagrzewnicy. Wymieniłem w serwisie i mówili że to częsta przypadłość. Teraz jest ok :wink:

[ Dodano: 06-11-2007, 13:30 ]
aha i jeszcze jedno: naprawde dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia :smile:
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2007, 17:01   

Jimmy7, pisałem już gdzieś o tym -być może wypięła się wtyczka od pokrętła 01234 - wyciąg radio - dociśnij wszystkie kable i bedzie chodziło - u mnie to był właśnie problem - powodzenia
_________________

 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-11-2007, 18:52   

Jimmy7 napisał/a:
ale teraz to juz wentylator działa tylko na 4 ;/;/ jak na zlosc...najdziwniejsze jest to ze na 2 dni sie naprawilo samo a teraz znowu dziala wentylator tylko na 4. co robic ?

miało to samo, raz działał a za kilka dni nie i znowu działał (tylko na 4) a za chwilę nie, powód - rezystor (opornik) dmuchawy. mechanik od razu to zdiagnozował, po prostu robiło się zwarcie i raz działał a za chwilę nie. rezystor znajduję się nad nogami pasażera (za schowkiem) po lewej stronie jest dość dobrze widoczny(oczywiście trzeba sie "zniżyć" do poziomu podłogi. sprawdź sobie. u mnie było widać że jest przytopiony od zwarcia.
Martinn napisał/a:
aha i jeszcze jedno: naprawde dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia

jeszcze raz proszę Was niech ktoś mi powie jak to dobrze zrobić. pozdrawiam
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Martinn 
Foka ST 170


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 344
Skąd: Skarżysko Kamienna
Wysłany: 07-11-2007, 17:50   

Ja po zalaniu nowego płynu zakręciłem koreczek i włączyłem silnik żeby poszło w układ, jak płyn poszedł w obieg to dolewałem do momentu aż nie bardzo chciał schodzić ze zbiorniczka i w tym momencie co jakiś czas odkręcałem koreczek żeby sobie syknął i zakręcałem znów żeby zrobić miejsce dla reszty płynu. Zeszło z tym troche aż zaczęlo ciepełko lecieć. Czasem przy odkręcaniu poziom skoczy w góre więc trzeba uważać żeby nie wywalił i robić to powoli i ostrożnie. Cierpliwość na pierwszym miejscu :wink: W pewnym momencie myślałem że już zrobione ale miałem jeszcze z 1 litr do wlania co oznaczało dalszą zabawe :wink:
Aha i jeszcze włącz ogrzewanie na maxa i co jakiś czas wyłącz silnik na troche.
ufffff... chyba tyle :grin:
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 07-12-2007, 01:24   

a moze ktos powiedziec cos wiecej na temat tego rezystoru ? tego przez który nie działa mi nadmuch (wentylator) jedynie działa na 4. Jak to wymienić i gdzie to kupic ?
 
 
Pumiak
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 22:29   Grzeje bez przerwy

Witam,
Teraz mnie dopadł problem ogrzewania. Grzeje bez względu na położenie pokrętła ciepło-zimno. Na kostce przy elektrozaworze nie ma napięcia. Czy to jednoznacznie wina płytki sterującej umieszczonej za pokrętłami nawiewu? Co z tym rezystorem pod deską od strony pasażera? Ktoś z Was próbował może naprawić tę płytkę (wymiana jakiegoś elementu)?

Pozdrawiam

Wciąż dogrzewany Pumiak ;-)
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2008, 20:41   

Jest zima - ciesz się, ze grzeje :grin:
_________________

 
 
 
Pumiak
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 23:18   

I pytanie dodatkowe: Czy z zawór nagrzewnicy lub panel sterowania jest na jakimś bezpieczniku czy jakimś innym zabezpieczeniu?

Pozdrawiam
 
 
cristopor
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2009, 00:03   

ja tez miale problem z wentylacja dmuchalo na 4 albo w ogole
nad nogami pasazera jest kostka doprowadzajaca prad do opornika dmuchawy
pewnie jeden kabelek ci sie przepali ja to zrobilem naprawilem samemu i jest gites :mrgreen:
 
 
Pumiak
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2009, 10:05   

Udało mi się to naprawić chociaż nie bez przygód. Kupiłem inny panel i zamieniłem płytki. Przez 2-3 min działało po czym zaśmierdziało i znów przestało działać. Wyjąłem elektrozawór i rozłożyłem go. Okazało się że uszczelnienie w elektrozaworze się rozszczelniło i powodowało zwarcie i znów padała płytka sterowania. Nie rozumiem czemu nie ma tu żadnego zabezpieczenia i przy zwarciu pada płytka warta w serwisie około 1000PLN. Wymieniłem elektrozawór, jeszcze raz płytkę i hula aż miło.

Pozdrowienia
 
 
Bartek i Madzia 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 606
Skąd: Kraśnik/Warszawa
Wysłany: 09-03-2009, 08:08   

witam,
no to teraz moja kolej
dzisiaj jak jechaliśmy do pracy cosik zaśmierdziało delikatnie no i mamy teraz tylko grzanie jak w saunie, jak wyczytałem to przyczyną jest padnięty rezystor/potencjometr - czy tak? :mrgreen:
jeśli tak, to czy to jest to ustrojstwo??? jak się do tego zabrać żeby nic innego nie popsuć??


http://www.allegro.pl/ite...r_dmuchawy.html
_________________
Pozdrawiam

Bartek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo