Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 00:41
Stożek w Pumie
Autor Wiadomość
wika
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2012, 00:58   

poproszę Was o radę: co zrobić w sytuacji gdy moja Puma ma już założony ten filtr stożkowy - nie mam pojęcia jakiej firmy i w jakim celu ktoś to kiedyś założył ^^ a wygląda już, można by rzec, na "zużyty":P ? wymieniać na nowy stożkowy czy na zwykły? nie zależy mi na żadnych teoretycznych korzyściach wynikających z montowania tego typu bajerów a na tym, żeby w miarę szybko, łatwo i stosunkowo w przystępnej cenie to wymienić. Jak w ogóle wygląda taki filtr montowany fabrycznie? Czy chcąc zmienić stożkowy na fabryczny muszę coś dodatkowo jeszcze zmieniać, podłączać, odłączać...? Przepraszam za takie pytania, ale to są moje "początki początków" :wink:
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-01-2012, 02:41   

Proponuję wrócić do serii. Masz seryjną obudowę filtra powietrza?
 
 
Pablo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 15-01-2012, 03:10   

Dobra informacja dla Ciebie wika: Stożka się raczej nie wymienia (chyba, że się nie podoba albo coś z nim jest bardzo nie tak). :wink:
Jedyne, co można, a nawet czasem trzeba zrobić, to go przeczyścić.
Producenci oferują całą gamę preparatów do czyszczenia stożków, z czego znakomita większość składa się z 2 płynów: pierwszy do 'mycia' i drugi do 'płukania' filtra.
Jeśli już zaopatrzysz się w taki zestaw, to postępując zgodnie z instrukcją praca idzie łatwo i przyjemnie. Kilkanaście minut zabawy + schnięcie.

Cały problem w tym, że jest kilka rodzajów tego typu filtrów: siatkowe, gąbkowe... i każdy wymaga odrobinę innego traktowania. Dla tego może pykniesz fotkę i myślę, że na pewno dojdziemy do jakiegoś rozwiązania.

Moim zdaniem skoro masz już założony, to raczej taniej wyjdzie i mniej kłopotów sprawi przeczyszczenie niż przekładanie znów na fabryczny, zwłaszcza, jeśli poprzedni właściciel nie dołożył obudowy orginalnego.
_________________
True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez Pablo 15-01-2012, 03:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 15-01-2012, 03:16   

Zdecydowanie bardziej wolę wymieniać niż czyścić. Wyczyszczony wygląda jak za przeproszeniem kupa ;) .
 
 
Pablo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 15-01-2012, 03:23   

No w sumie fakt... choć z siatką nie jest tak źle.
Ale siatkę to raczej rzeczywiście lepiej zmienić na stock'a :razz:
Ta fotka może się przydać. :wink:

[ Dodano: 15-01-2012, 03:24 ]
Chyba oboje z masterem Gaydkiem cierpimy na bezsenność :mrgreen:
_________________
True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2012, 09:00   

Pablo napisał/a:

Producenci oferują całą gamę preparatów do czyszczenia stożków, z czego znakomita większość składa się z 2 płynów: pierwszy do 'mycia' i drugi do 'płukania' filtra.
Jeśli już zaopatrzysz się w taki zestaw, to postępując zgodnie z instrukcją praca idzie łatwo i przyjemnie. Kilkanaście minut zabawy + schnięcie.


a nie przypadkiem z płynu/pianki do mycia i olejku do nasączania po wyschnięciu?
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 15-01-2012, 10:23   

Wrzucam zdjęcie z elementami składowymi, które będą potrzebne, jeżeli chcesz wrócić do serii.

 
 
 
Pablo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 15-01-2012, 11:13   

Tak, racja, zapomniałem o olejku. :oops:

Bo niektóre detergenty płucze się wodą... Teraz jak patrzę po tych zestawach to pewnie znów ja na jakiś taki dziwny trafiłem, że miał 'wash' i 'rinse solution'...

W każdym razie tak poglądowo:
    czyszczenie stożka: do 90zł zestaw (wystarczy na kilka razy) + kilkanaście minut pracy. może wystąpić nadmieniony przez Gaydka 'efekt kupy' :wink:
    wymiana stożka w zależności od jakości: ~100 - 200 zł. mniej pracy, lepszy efekt.
    Ile wyjdzie powrót do serii jeśli nie masz części, to ja już Ci nie powiem dokładnie, ale na allegro obudowy się zaczynają od stówy.
_________________
True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2012, 17:18   

wika skoro nie zależy Ci na osiągach (których w przypadku stożka i tak nie ma), ani na "miłym mruczeniu" podczas jazdy, to zdecydowanie wróć do serii. Może będzie Cię to trochę drożej kosztowało, ale za to, pomijając efekty estetyczno - wizualne, silnik na pewno będzie mniej narażony na jakieś "anomalie' podczas pracy na seryjnym filtrze, niż na stożku.
I sprawa już drugorzędna. W przypadku sprzedaży lepiej mieć serię, niż stożek. Wiesz o co chodzi ? Obiegowa opinia jest taka, ze skoro masz stożek, to pewnie auto jest trochę "katowane" :wink:
 
 
wika
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2012, 10:22   

dziękuję wszystkim za odpowiedzi na moje pytanie:)

stożek zamontowany w mojej Pumie był dawno, nie ostatnia właścicielka go montowała ale jeszcze wcześniejsza, która również w pakiecie dołożyła drugą rurę z tyłu ^^

Gaydek jeśli czyszczenie stożka robi efekt kupy to boje się jak nazwiesz to, co ktoś zrobił z tym stożkiem^^ to się już chyba do niczego nie nadaje, tak na moje niewtajemniczone w temacie oko? :wink:

Chcąc wracać do serii musiałabym się zaopatrzyć w te brakujące części składowe, które nawet nie wiem jak się nazywają. Rozumiem, że seryjna obudowa filtra to jest ten element zaznaczony "1" na schemacie wrzuconym przez Tast ? Jeśli tak, to tego nie posiadam.

Wrzucam fotkę, będzie jasne co jest a czego nie ma :wink:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

pozdrawiam, miłego dnia:)
 
 
Pablo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Rzeszów!
Wysłany: 16-01-2012, 10:39   

Ok, to tego Pana to już raczej żadne mycie nie uratuje.
Czyli pewnie zostaję albo kupić nowy, albo wrócić do serii.

A tak swoją drogą... ktość go ugryźć próbował? :razz:
_________________
True Reserve Solidier - kontrolka rezerwy gaśnie wraz z silnikiem.
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16-01-2012, 11:42   

Ja chyba mam obudowę filtra w garażu... Chyba, sprawdzę i dam znać.
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 16-01-2012, 13:44   

wika napisał/a:
Chcąc wracać do serii musiałabym się zaopatrzyć w te brakujące części składowe, które nawet nie wiem jak się nazywają. Rozumiem, że seryjna obudowa filtra to jest ten element zaznaczony "1" na schemacie wrzuconym przez Tast ? Jeśli tak, to tego nie posiadam.


Wygląda na to, że tylko tej górnej obudowy Ci potrzeba. Jeżeli Gaydek nie znajdzie jej u siebie to zawsze możesz na forum napisać, że od kogoś odkupisz. Niektórzy świadomie wymieniają filtr na stożkowy i ta obudowa po prostu im zbywa :) .
 
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2012, 17:07   

Ja mam górną obudowę do filtra - nie potrzebną :P
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 19-01-2012, 20:13   

A ja mam takie pytanie:
W jaki sposób mocowana jest fabryczna puszka na filtr powietrza?

Od początku ta puszka lata mi w środku pod maską. Jest zamocowana wyłącznie za 1 uchwyt z gumą, który wchodzi w ramę w okolicach pod reflektorem. Niestety nie jest zamocowana w swojej górnej (bliżej amortyzatora) części. Czy tam też powinno być coś, co wchodzi w ramę (drugi "pizd*" z gumą)?

Bliżej amortyzatora (nazwijmy w "północnej" części puszki jest też coś wystającego, kawałek plastiku (połowa krążka), a na nadkolu są dwa "dzyndzle"... to powinno w jakiś sposób w siebie/na siebie wchodzić?

Do tej pory mi to nie przeszkadzało, ale zaczynam porządkować w samochodzie drobne usterki i za tą też chcę się wziąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo