Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:34
Niebezpieczne sytuacje...
Autor Wiadomość
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2005, 09:36   Niebezpieczne sytuacje...

Święta, święta i po świętach :-) Znów amorki, świece, pólki do bagażnika, etc :-)

Zatem...zaczynamy

Pumka uchodzi za autko świetnie trzymające się drogi, tymczasem coraz częściej mnie w ostatnim czasie zawodzi. Orientujecie się może co może być powodem zarzucania tyłu przy skręcie?

a) zbyt ostra jazda
b) słaby amortyzator tylny
c) kiepskie tylne opony
d) a+b+c ?
e) coś innego niż a+b+c+d


1. Kilka tygodni temu zarzuciło mnie po raz pierwszy przy wymijaniu i nagłym skręcie kierownicy. Na trzypasmówce błądziłem ponad 500 m od krawężnika do krawężnika. Jak to się stało, że nie wypadłem poza ulicę i nikomu nie wjechałem w bok, przód lub tył, nie mam pojęcia. Poślizg zrzuciłem na karb przewożonych kół letnich.

2. Dziś rano po wyminięciu autobusu i nagłym skręcie w prawo, przejechałem jakieś 100 m po czym zarzuciło mnie o 90 stopni. Jak to się stało? Nie wiem. Ale to już drugi raz. A mawiają, że do 3 razy sztuka :-)

No i właśnie - zwykły poślizg i trudne warunki zimowe (zero stopni, zero śniegu) czy sęk tkwi gdzieś indziej?
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2005, 13:14   

Ktoś kiedyś pisał, że przyczyną mogą być zużyte gumy w zawieszeniu.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2005, 15:23   

Zawieszenie było robione 2 tygodnie temu....
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27-12-2005, 16:30   

Pytałeś w ASO :?: . Sprawdzałeś procentowe zużycie amortyzatorów :?: .
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2005, 16:42   

Przyznam, że jakiś czas temu robiłem test amorków - jeden wykazywał większe niż inne zużycie, Może więc się zuzył "jeszcze bardziej"?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27-12-2005, 19:30   

Niewykluczone. Wydaje mi się, że lepszą sytuacją jest równomierne zużycie amorków. Jeden zużyty wyraźnie mocniej od pozostałych... więc chyba jest coś nie tak z zawiechą.

czołg napisał/a:
Zawieszenie było robione 2 tygodnie temu....

Co dokładnie :?: .
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 28-12-2005, 10:15   

nigdy Pumka mi takich scen nie wyprawiała... hmm :566:
_________________
powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up!
 
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2005, 10:49   

Gaydek - wymieniane były łaczniki stabilizatora, tuleje, gumy

Nie wiem czy rzeczywiscie zużycie jednego z amortyzatorów może prowadzić do takich dziwnych zachowan na drodze. Czy wy skręcając w prawo zauważacie przechył samochodu (kieroca blizej asfaltu) ? Czy trzyma sie jak przyklejony
 
 
Patriqs 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 248
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-12-2005, 10:56   

u mnie jakby ją kropelką przymocowano do asfaltu :)
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 28-12-2005, 15:27   

U mnie nie ma problemów z przechyłami. U Passengera tymbardziej ich nie ma (za sprawą amorków Bilstein B6 i sprężyn Wolf - Eibach).

Sam amorek może nie jest odpowiedzialny za tak dziwne zachowanie, ale - powtórzę - wg mnie nierówne zużycie amorków może świadzyć o jakimś problemie. Sorry, ale o jakim problemie to już nie mam pojęcia.
 
 
czołg
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2005, 15:38   

No np wyciek oleju....
 
 
nulek2 
PUMA RULEZ !!!


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 63
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2005, 16:09   

Nulek2 :roll:
Ja miałem prawy przedni amortyzator zużyty bardziej od lewego, ale nie wpływało
to na stateczność Pumy.
Poprostu było go bardziej słychać na nierównościach.
Myśle jednak, że tylni może mieć mieć większe znaczenie zwłaszcza na wchodzenie w zakręty.
Pozdrawiam wszczystkich Pumowiczów jestem nowy.
_________________

 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-12-2005, 01:56   

Może coś nie tak ustawili geometrie? :?
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo