Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 05-02-2006, 14:39   Ksenonowe światła w Pumie

Ponieważ temat ten był poruszany wielokrotnie postanowiłem zebrać informacje i połączyć je ze swoim projektem.

Na początek trochę teorii:

"O co chodzi z tymi „od 4300K do 12000K” (kelwinów) - absolutnie nie o temperaturę pracy, jaką osiąga żarówka halogenowa czy xenonowa !!! Mówimy tu o barwie tj. kolorze światła. Zwykła żarówka, tylko część dostarczonej energii zamienia na światło (w większości na energię cieplną). Żarówka xenonowa świeci na skutek wyładowań elektrycznych w bańce szklanej wypełnionej mieszaniną gazów przede wszystkim ksenonu. Proces pozwala na uzyskanie w zależności od składu procentowego gazu różnych kolorów światła. Najbardziej interesujący dla kierowców jest kolor porównywalny ze światłem dziennym tj. od 4300K do 6500K, dla SZPANERÄ�Â�W np. 12000K niebiesko-fioletowy. Pamiętajmy, że ze wzrostem temperatury (koloru) spada „efektywność” (jasność) oświetlania drogi. Największą „wydajność” mają żarówki od 4300K do 6000K. Na fabryczny montaż są instalowane żarówki o temperaturze 4300K i 5000K.

TEMPERATURA PRACY

Jak już wspomniałem, normalna żarówka jest w zasadzie „grzałką”, której odpadem jest światło. Dlatego reflektory samochodowe tak mocno się nagrzewają, a w skrajnych przypadkach pękają po przetarciu śniegiem. Żarówka xenonowa (palnik wyładowczy) ma znacznie większą sprawność i dlatego z mocy 35W otrzymujemy wielokrotnie więcej światła a przy tym żarówka rozgrzewa się ledwo wyczuwalnie. Podczas pracy lampy można bez problemu dotknąć uchwytu żarówki a będzie on ledwo ciepły. Nieprawdą jest, że stopi się cokolwiek w lampie." *info z netu.



Jeśli chodzi teraz o montaż xenonów w Pumie to należy najlepiej kupić zestaw HB3 (9005) - mocowanie żarówki pasuje wtedy do lampy, mamy też ustawioną ogniskową i kąty.


Ponieważ najprawdopodobniej nie da się schować przetwornic w lampie powinny być one hermetyczne.

Ja zdecydowałem się na zakup zestawu Hella HB3 z hermetycznymi przetwornicami.

Na razie czekam na przesyłkę. Postaram się opisać tutaj montaż krok po kroku.

Oto instrukcja montażu jaką można znaleźć w sieci (dzięki chapter322 !) :


Zdjęcia z przebiegu montażu i efekt świecenia będą później, jak otrzymam swój zestaw.
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 06-11-2007, 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 05-02-2006, 15:36   

Passenger, kupiles zestaw z autopoziomowaniem czy nie..???
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Opoya 
ST170 - czarny potworek


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2006, 17:43   

Brawo Pass... :)
Z ciekawości spytam ile zapłaciłeś za komplet z przesyłką? Też powoli zaczynam myśleć o ksenonach.
No i czekam na rezultaty i oczywiście zdjęcia z montażu.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 05-02-2006, 18:59   

Speedy napisał/a:
Passenger, kupiles zestaw z autopoziomowaniem czy nie..???


W żadnym z dostępnych zestawów nie było ani słowa o tym, więc nie wiem...

Opoya napisał/a:
Z ciekawości spytam ile zapłaciłeś za komplet z przesyłką?


Razem z przesyłką zapłaciłem 1010 pln.

Sprzedający z allegro marcinl3 ( http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84231294 ) mówił, że są to zestawy (Hella + Philips) montowane seryjnie w autach marki Opel, BMW, Audi.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 05-02-2006, 19:44   

Passenger, wydaje mi sie ze bez poziomowania za ta cene...;/Mozliwe ze niezle bedziesz ludzi oslepiac :?
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 05-02-2006, 19:54   

Speedy napisał/a:
wydaje mi sie ze bez poziomowania za ta cene...;/Mozliwe ze niezle bedziesz ludzi oslepiac


Jeśli dobrze się ustawi światła to oślepiać będę jak tył będzie ciężki, a ja bardzo rzadko jeżdżę z pełnym bagażnikiem lub pasażerami z tyłu...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 06-02-2006, 01:22   

Passenger, no masz racje z tym tylem ...wlasnie o to mi chodzilo :wink:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Kurzki 
Brum Brum


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-02-2006, 11:17   

a sa tak apropo autopoziomujace wersje ?
a druga sprawa czy przy zamocowaniu nowych zarnikow silniczki orginalne w lampach juz nie beda mogly ich regulowac ?
_________________
Master Of LED&SMD Power
Pioneer DEH-P6800MP
µ-Dimension Glow 4075
PowerBass PB-CK5v.2 Chrome
PowerBass PBC-B10 BassBox
Kondensator Dietz 1F
Kable All Dietz
www.jatomatic.com.pl
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2006, 18:50   

Kurzki napisał/a:

a druga sprawa czy przy zamocowaniu nowych zarnikow silniczki orginalne w lampach juz nie beda mogly ich regulowac ?


u mnie eletryczna regulacja świateł działa bez problemu, w końcu tylko zmieniamy żarówki na żarniki.
 
 
Kurzki 
Brum Brum


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-02-2006, 19:11   

no wlasnie
to po co to cale autopoziomowanie ?
_________________
Master Of LED&SMD Power
Pioneer DEH-P6800MP
µ-Dimension Glow 4075
PowerBass PB-CK5v.2 Chrome
PowerBass PBC-B10 BassBox
Kondensator Dietz 1F
Kable All Dietz
www.jatomatic.com.pl
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 08-02-2006, 21:46   

Zestaw dotarł :D Na razie sprawdziłem tylko czy żarówka xenonowa pasuje w miejsce oryginalnej żarówki... Na szczęście nie było pomyłki przy wysyłce i pasuje.
W weekend pobawię się w montaż.

Shawn, czy jest szansa abyś wrzucił jakieś foto jak rozwiązałeś mocowanie przetwornicy i jak poprowadziłeś kable?
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-02-2006, 00:26   

Pass przetwornice przyczep do lampyz tyłu na tych metalowych łapkach co zamykaja puszke lampy. Najlepsze rozwiazanie bo jak w przyszlosci bedziesz wyciagal lampe to juz z calym zestawem xenonow i nic nie bedziesz musial odpinać
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 12-02-2006, 15:46   

Korzystając z chwili wolnego podłączyłem dziś zestaw w jednej lampie dla sprawdzenia czy działa... i działa :D ,światło jest bardzo jasne i bardzo efektowne.

Nie robiłem na razie fotek bo zestaw podłączyłem bez montażu (wszystko trzymał Gaydek - dzięki za pomoc!).
Cały czas kombinuję jak i gdzie przymocować przetwornicę

chapter322 napisał/a:
Pass przetwornice przyczep do lampy z tyłu na tych metalowych łapkach co zamykaja puszke lampy.


Wg mnie nie wejdzie tam przetwornica... za lampą jest wg mnie za mało miejsca.

Korzystając z podpowiedzi Shawna wymieniłem też bezpieczniki świateł mijania (pod maską) na 15A.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 12-02-2006, 19:29   

Pass to zakladaj te xeny i rob fotki bo ja ciagle na nie czekam bo nie wiem czy kupowac ten zestawik xenonow !
Co do miejsca przetwornic powinny wejsc z tylu lampy aby je przymocowac bo w przeciwnym razie trzeba bedzie umiescic je gdzies na wzmocnieniu czolowym
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 17-02-2006, 12:41   

O to zestaw bez przerabiania xenon hb3

_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2017 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo