Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2006, 09:50   

Jeśli ustawisz wg mojej porady będzie OK. Ustawiałam w ten sposób światła w kilku samochodach, w tym ksenony w Cougarze.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28-11-2006, 16:16   

Kurzki podjedź na stacje jak będą dobrze ustawione to i tak nie będziesz płacił,a zawsze sam możesz spojrzeć na stacji czy jest ok żeby Cię nie skrobneli z kasy.
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-11-2006, 18:16   

Dzis bylem na stacji diagnostycznej i mi poprawili co nieco , zobaczymy na drodze bez latarni , jak bedzie widac.
Jak co , to i tak sobie co nieco podniose :-) , a regulatorem zawsze mozna spuscic w dol.
Rozmawialem z kolesiem na stacji i mnie troche zaskoczyl.
Bo to , ze majac xenon wymagane sa spryskiwacze na swiatla , to kazdy wie i ja tez.
Niestety nie wiedzialem , ze do xenonow potrzebny jest rowniez automatyczny regulator wysokosci.
Montowany on jest na wachaczach i dopasowuje poziom swiecenia xenonow , do plaszczyzny nawierzchni , zwlaszcza jak nagle buja samochodem po dziurach lub tez sa jakies uskoki i auto nurkuje.
Wszystko po to aby nie oslepiac ludzi z przeciwka.
A to juz niej jest do przejscia :-(
Ostatnio zmieniony przez Kurzki 28-11-2006, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 28-11-2006, 19:13   

Xenony potrafią oślepiać na nierównościach bo ten automatyczny regulator poziomu świecenia jest obliczony na zachodnie drogi, a nie na nasze "polskie drogi".

Mi nikt nie miga z przeciwka, że oślepiam...
Ostatnio zmieniony przez Passenger 28-11-2006, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28-11-2006, 19:21   

Na naszych wybojach taki system nie nadąża hehe.Zgadza się,w każdym aucie z ksenonami(seria)musi być taki system,dlatego też nie ma możliwości regulacji el. świateł gdyż robi się to automatycznie.Nadal na stacjach diagnostycznych są debile którzy o tym nie wiedzą i mają problem z podbiciem dow.rej. bo cały czas szukają mi regulacji el. świateł.
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-11-2006, 20:56   

Kurzki, to teraz korzystając z mojej metody podjedź do ściany i zobacz jak są ustawione świała. Będziesz miał info na przyszłość.
Z podnoszeniem świateł uważaj, przy prawidłowym ustawieniu powinny być nieco do dołu, a nie równolegle do jezdni (jak niektórzy sądzą). Szczególnie jest to ważne przy ksenonach, by nie oślepiać współużytkownków drogi.

Co do samopoziomowania to już wszystko napisane, to za inteligenty system na nasze drogi... :694:

PS. może w tym tygodniu odbiorę Pumkę, to też zajmę się ksenonami... :roll:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-11-2006, 23:15   

Fakt na naszych drogach automatyczna regulacja to abstrakcja , te systemy sa zbyt wolne oraz maja za mala regulacje aby wybierac takie uchyby.
Moj blad mialem co innego na mysli a napisalem rownolegle pada do nawierzchni , naturalnie ze lekko powinno opadac.
Musze jeszcze sprawdzic metode Opoyi.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-2006, 02:35   

Kurzki napisał/a:
czy przy zalaczanie xenonow idzie jakas duza pika pradowa ?
Cytaty z instrukcji montażu ksenonów:
"Żarówka ksenonowa jest palnikiem wyładowczym, który do wzbudzenia łuku potrzebuje około 23000V." i "Wymień bezpieczniki reflektorów, tak aby miały wartość co najmniej 20A."
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2006, 15:26   

Jako elektronik , elektryk i automatyk przemyslowy z zawodu , nie rozumiem tego fenomenu , po stronie pierwotnej przetwornika mamy 12V i 35W i te paramtery zabezpieczaja fabryczne bezpieczniki.
Dla doswiadczenia swego ja tak zostawie , jak strzela to pomysle i najwyzej wymienie na wieksze 15A , a 20A to juz wogule dla mnie abstrakcja jakas.
230kV mamy po stronie wturnej przetwornika , ale xenony juz nie maja po tej stronie zebezpieczen, zreszta zadna przetwornica nie ma.
Aha , Opoya ja sie nie kluce ani nie neguje niczego , ja tylko wyrazam swoje zdanie i opinie ;-)
 
 
Yamaha 
Back on the road :-)

Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 240
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2006, 09:41   

U mnie od początku są bezpieczniki fabryczne. Żadnych problemów, nawet raz nie wystrzeliły.
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-12-2006, 10:05   

Yamaha napisał/a:
U mnie od początku są bezpieczniki fabryczne. Żadnych problemów, nawet raz nie wystrzeliły.

Czyli jak narazie moja teoria sie potwierdza. :690:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-12-2006, 12:28   

Spoko Kurzki, ja też się nie kłóce, ale skoro w instrukcji jest tak napisane, chciałabym wiedzieć czemu. Spytam się kumpla - może to wyjaśni... :roll:
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-12-2006, 15:01   

Już się dowiedziałam (info od TAM) :694:

12V i 35W mają lampy w stanie ustalonym. W momencie włączenia impuls prądowy dochodzi do kilkudziesięciu A. Niektóre bezpieczniki wytrzymują taki krótkotrwały udar (kilka milisekund), mimo że są przewidziane do pracy np. na 10A.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-12-2006, 15:30   

Czyli nalezy zastosowac bezpieczniki zwloczne 10A sa to takie bezpieczniki , ktore wystrzela dopiero po chwilowym przekroczeniu amperazu w czasie , a nie w momencie pewnej piki, jezeli sa takie dla aut , bo dla innych celow sa takowe.
Dlatego moim zdaniem nie mozna uzywac bezpiecznikow 15A , a tym bardziej 20A poniewaz owszem ochronia i nie wystrzela w momencie zalaczenia - czyli jakdyby spelnia swoja funkcje, ale nie beda nam chronily obwodu po ustabilizowaniu sie przetwornic , bezpiecznikiem wtedy nie bedzie nasz bezpiecznik , ale najcienszy uklad w przetwornicy lub tez najciezszy drucik , ktory sie przepali uszkadzajac reszte obwodu , a czasami powoduja nawet pozar instalacji.
Gdy damy bezpieczniki 10A , napewno nie wskazane jest odpalanie auta na wlaczonych swiatlach !!!!
Mam nadzieje , ze wszyscy ida za moimi myslami i mnie rozumieja.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 08-12-2006, 00:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-12-2006, 00:39   

Kurzki, chyba zrozumiałem i wydaje mi się, ze masz rację. Na pewno jest to bezpieczniejsze rozwiązanie.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo