Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 12-01-2013, 12:49   

IMO bez różnicy :P . Wybierz coś i dbaj o to, aby reflektory były dobrze ustawione i aby były czyste.
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2013, 17:06   

Osobiście mam 5000k, i nie miałem jeszcze problemów, zarówno z samą żarówką, jak i przeglądem, Policją, etc. Śmigam na nich od października 2010 roku.
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2013, 17:52   

4300K najbardziej zbliżona do dziennego
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2013, 13:54   

4300K to wybór idealny. Zdecydowanie polecam.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2013, 17:21   

Aha a jeszcze takie pytanko czy wymieniając żarniki z 6000k które kupiłem w zestawie z przetwornicą na 4300k musze wymienić tez przetwornice czy sam żarnik
 
 
Sprinter 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-01-2013, 17:33   

pawcioss widzisz jakąś różnice po ustawieniu świateł??? ja jeszcze nigdy nie ustawiałem świateł na stacji diagnostycznej i po wsadzeniu ksenonu 6000 jestem nie w pełni zadowolony z efektu (lepiej świecą od żarówek ale szału nie robią...)
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2013, 18:13   

Różnica po ustawieniu jest spora dosyć . Ja mam to samo wziąłem barwę 6000k pod wpływem impulsu "bo ładnie wyglądają" ale albo efektywnie albo efektownie. z pewnością barwa 4300 k jest znacznie efektywniejsza.
 
 
Sprinter 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2013, 12:57   

Ok w takim razie podjade na ustawienie świateł i zobaczymy. Ważna rzecz na jaką warto zwracać uwagę przy ksenonach to czystość lamp. U mnie już lekkie ubrudzenia pogarszają znacznie widoczność. Daj znać jak zmienisz na 4300 czy jest duża róznica:)
 
 
Mietek21 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-01-2013, 20:07   

mlody3eci napisał/a:
Opoya napisał/a:
Tyle, że to nie jest zależne od rodzaju źródła światła (halogeny czy ksenony), jeśli jest problem z "farbą" (czyli odbłyśnikiem), to będzie w obu typach świateł. A gościu twierdził, że to z powodu ksenonów.

Mam na myśli "przysłonę" na żarniku
http://www.youtube.com/wa...d&v=vdg57k6niIA


Gość wyraźnie już na samym początku filmu do którego zamieściłeś link mówi o lampach bez soczewki (d2r), czyli zwykły odbłyśnik lustrzany + (to różnie w autach bywa) klosze lamp (faktura wewnętrzna "kształtuje" snop światła), a w pumach są zastosowane reflektory projekcyjne tgz. soczewkowe. Te o ile mi wiadomo są zupełnie innej konstrukcji. Z tego co kojarzę za linię świało-cienia odpowiada ordynarna, fizyczna przesłonka między żarówką a soczewką, która nie przepuszcza światła. Soczewka skupia chaotycznie rozproszone światło, wiec żadna wypalająca się farba na palniku nie ma większego znaczenia. Bardziej przyczyny szukałbym tak jak ktoś wspomniał w zmatowionych kloszach, które ponownie rozpraszają snop światła.
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 17-01-2013, 10:16   

To fakt, masz rację. Jeżdżę na xenonach bez soczewki i film dotyczył żarnika, który w tej lampie jest zastosowany.
 
 
 
pawcioss 
live for drive


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-01-2013, 23:28   

u mnie też inaczej to światło pada, bo latem regenerowałem klosze ;) polecam taki zabieg wszystkim mającym xenony
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 30-01-2013, 00:49   

Czy ktoś z zainteresowanych tematem kupił może ostatnio jakiś fajny/dobry zestaw ksenonów i go używa? :) Ktoś coś poleci? Żeby nie była to chińszczyzna, gdzie ksenony są źle dopasowane, migają, gasną, oślepiają, itp. itd. :/

Ostatnio zastanawiam się też nad kupnem lepszych żarówek. Słyszałem bardzo dobre opinie o żarówkach Osram Night Breaker, które są już dostępne w wersji HB3 pasującej do naszych Pum. :arrow: http://allegro.pl/listing...osram+night+hb3 Ktoś używa? Cena żarówek dość wysoka, biorąc pod uwagę fakt, że za tyle zaczynają się już zestawy ksenonów. :razz:
Miałem kiedyś żarówki Osram ale Cool Blue ale tych zdecydowanie nie polecam ze względu na bardzo słabą żywotność żarówek i w dodatku praktycznie zerową różnicę w oświetlaniu.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2013, 13:32   

sharky napisał/a:
Osram Night Breaker
mój sąsiad ma takie w vectrze. Jest zadowolony i twierdzi,że można je spokojnie porównać do świecenia ksenonów, oczywiście, że to nie to samo co fabryczne ksenony,ale przynajmniej policję ma z głowy i jeździ spokojnie. Co do żywotności- te żarówki ma dopiero około 2 miesięcy więc to za krótki czas, żeby je chwalić. Wcześniej miał jakieś Philipsy i teraz mówi, że widzi. Z drugiego auta zdjął ksenony, bo mu psociły się jak wspomniałes-migały, gasły,oślepiały i średnio świeciły i też wsadził Osram Night Breaker, płacił po 100zł z wymianą i ustawianiem świateł
 
 
Sid0r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 00:31   

Polecam przerzucić się na xenony w pumie. Zdecydowanie lepsze oświetlenie drogi, a przede wszystkim - ZDECYDOWANIE większe bezpieczeństwo w trasie. Kupowałem philipsy night vision, ale nic nie oświetlało tak drogi jak xenony. Nielegalne? Tak, ale od 2 lat jeszcze mnie nikt za to nie zatrzymał, tylko na przegląd diagnostyczny trzeba podmienić żarniki na żarówki.
Gdyby ktoś z Warszawy planował zmienić normalne żarówki na xenony i nie wie jak to technicznie zrobić - chętnie pomogę i doradzę przy wymianie.
A jeśli ktoś sam będzie to robił, to niech pamięta żeby z 10A bezpieczników, zmienić na 15A lub 20A! :)

Pozdrawiam
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2013, 02:12   

Zmieniać bezpieczniki??

Zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej kwestii, a mianowicie jak Ci diagnosta na przeglądzie ustawił światła na żarówkach to niekoniecznie będą dobrze ustawione jak sobie później podmienisz spowrotem na palniki - wypadało by jeszcze raz ustawić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo