Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 13-03-2009, 11:04   

Płytka sterowania jest umieszczona za pokrętłem zimno/ciepło, aby się do niej dostać trzeba ściągnąć cały panel sterowania ogrzewaniem. A żeby zdjąć cały panel sterowania trzeba zdjąć również radio. Pozdrawiam
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 13-03-2009, 11:44   

Aż z ciekawości sprawdze u siebie ten tranzystor, bo wymienilem zawór ale coś dziwnie to ogrzewanie działa... Non stop grzeje, a czasem tylko chłodzi... Zaraz idę wykręcić panel to wyczaje co z tranzystorem i potencjometrem...
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
mochool 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 105
Skąd: Legnica/Dzikowiec
Wysłany: 13-03-2009, 21:14   

tomcio, i jak?? udało się coś "wykminić" z tym ogrzewaniem??
_________________
Fiat Grande Punto Dynamic + Ford Puma
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 13-03-2009, 21:30   

Tak. Sprawa narazie rozwiązana. U mnie okazało się że przy złączu na tej płycie był zimny lut (czyli słabe połączenie). Troszkę zabawy z lutownica i problem rozwiązany.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Bartek i Madzia 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 606
Skąd: Kraśnik/Warszawa
Wysłany: 30-04-2009, 20:19   

Pumiak napisał/a:
Udało mi się to naprawić chociaż nie bez przygód. Kupiłem inny panel i zamieniłem płytki. Przez 2-3 min działało po czym zaśmierdziało i znów przestało działać. Wyjąłem elektrozawór i rozłożyłem go. Okazało się że uszczelnienie w elektrozaworze się rozszczelniło i powodowało zwarcie i znów padała płytka sterowania. Nie rozumiem czemu nie ma tu żadnego zabezpieczenia i przy zwarciu pada płytka warta w serwisie około 1000PLN. Wymieniłem elektrozawór, jeszcze raz płytkę i hula aż miło.


no i dzięki forum udało się rozwiązać problem ciągłego grzania:mrgreen:
1. wymiana rezystora 3zl + 15zl wlutowanie (nie mam w domu tak małej lutownicy żeby to zrobić)
2. test 500m i dym z panelu
3. rezystor zamienił sie w białą cegłę :evil:
4. nowy rezystor 3zl -wlutowanie gratis :mrgreen:
5. dzieki info "Pumiaka" na ślepo zakup zaworu nagrzewnicy 69zł i osobista wymiana
6. test i działa jest zimno jest ciepło

podsumowanie kosztów 90zł
koszty bez forum dwie płytki allegro około 2*100zł plus zawór 69zł = 270zł.

oszczędność dzięki "Pumiakowi" 180zł.
_________________
Pozdrawiam

Bartek
 
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-08-2009, 20:06   Mam dokładnie to samo...

Siemka, mnie przytrafiło się dokładnie to samo. Tylko że płytkę mam troszkę inną... Jutro pojadę do elektronika po ten tranzystorek i zobaczymy co dalej :[


http://www.fotosik.pl/pok...8ce7a72358.html
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 13-08-2009, 22:39   

ja tez mam ta chorobę lato plus 30 a ja się bujam z nawiewem z ciepłym powietrzem
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14-08-2009, 10:00   

ivek, to działaj :) mi nawet klima nie będzie chodziła bo muszę jeszcze opornice ok wentylatora kupić :/
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-08-2009, 11:14   

zolteq, już zadziałałem w sposób archaiczny przeprowadziłem kabel bezpośrednio do akumulatora ( plus) do elektrozaworu by był zamknięty na ciepłe powietrze wiec leci tylko zimne na razie to sposób tymczasowy bo już dałem płytkę drukowana panelu do naprawy w sumie znajomy mi go zabrał by zmienić jakiś opornik mówił koszt do 10 zł a nie jak zawsze ludzie mówią by wymienić elektrozawór koszt 60 zł i dużo dłuższa zabawa
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-08-2009, 10:48   

ivek, ja czekam na tranzystorki M-fet te ze stronki, tata zamówił mi chyba 5 szt. z tym sklepie z linku, mają siedzibę w Łodzi tak w ogóle... Mam nadzieję że to przez ten mały badziew mi to nie chodzi, bo jak to jeszcze coś głębszego to będę zły :[ ...też myślałem o tym żeby poprowadzić napięcie z akumulatora, ale na razie nie mam czasu się w to bawić :P poza tym wieczory robią się mroźne i zima za niedługo zawita ;P
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 17-08-2009, 13:14   

zolteq to zajęło dosłownie 2 min kabel odizolowany od elektrozaworu i dokręcony inny przewód i wrzucenie 2 końca kabla do plusa akumulatora i elektrozawór już działa

później zdjęcie panelu regulacji nawiewu odkręcenie płytki drukowanej i kumpel zabrał by zrobić tranzystorek za parę dni będzie już pełna regulacja ciepło zimno

mochool napisał/a:
A żeby zdjąć cały panel sterowania trzeba zdjąć również radio. Pozdrawiam


głupota trzeba delikatnie podważyć panel i wyskoczy z pierwszego zatrzasku a później podważyć kolejny górny zatrzask i panel delikatnie pociągnąć by odłączyć sterowanie kierunkiem dmuchawy ( nogi , szyba , wnetrze auta)
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-09-2009, 18:26   

No i wymieniłem tranzystorek w płytce iiii.... nic :/ dalej ostro grzeje :/ Za to dzisiaj kupiłem kompletny panel z płytką znaczy się. Jak wymienie to zobaczymy czy to płytka była strzelona i tranzystor miał inne właściwości czy trzeba szukać przyczyny głębiej... co mi się nie uśmiecha za bardzo :/

[ Dodano: 18-09-2009, 12:17 ]
No i dup* blada... płytka była dobra (mam coś poważniejszego) pewnie elektryka gdzieś siadła :/ ...już mnie to zaczyna w(denerwować)
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 21-09-2009, 14:40   

u mnie po kupnie po ustawieniu na zimno puma lekko grzala, powietrze lecialo ciut cieplejsze niz na dworze, po przekreceniu na cieple nic sie nie dzialo, jak odlaczylem przewod elektryczny od elektrozaworu tez nic, wymienilem zatem elektrozawor, ogrzewanie bylo jak byl przewod odlaczony, jak podlaczylem to lecialo lekko cieple, postanowilem wymienic tranzystor na plytce, wszystko niby dziala ok, reaguje na pokretlo cieplo/zimno ale po pierwsze z lekiim opoznieniem (temperatura z cieplego na zimne zmienia sie po ok 20s) i poza tym gdy ustawie na zimno to w dalszym ciagu powietrze leci cieplejsze niz jest na dworze, macie moze jakies pomysly?

Jesli chodzi o wymiane elektrozaworu to zachecam do samodzielnej jego wymiany, jest to operacja prosta nawet dla niewprawionej osoby. gdy pytalem w sklepach o ceny elektrozaworu to wahaly sie w okolicach 150-170-zl. Znalazlem na allegro za 59zl. ale jak skontaktowalem sie ze sprzedawca, stwierdzil, ze na ten zawor mieli kilka reklamacji i ze poleca zawor za 79 (podobno lepszy) + przesylka (razem 88zl. uzytkownik www_pierburg_pl). Zamowilem telefonicznie i wyslalem pieniadze bez zamawiania na allegro ale towar doszedl bardzo szybko wiec zdecydowanie polecam

Jesli natomiast chodzi o wymiane tranzystora polecam samemu wymontowac radio (konieczne jest to do wyciagniecia panelu sterowania wbrew temu co ktos pisal na forum), nastepnie wymontowac panel sterowania, z niego plytke i zaniesc ja do jakiegos serwisu AGD i RTV, w moim przypadku tranzystor (IRFL 4105 lub IRFL 4105PBF N-MOSFET) wraz z wymiana kosztowal 15zl.

Wymiana elektrozaworu krok po kroku (brzmi zawile ale tak naprawde jest to prosta czynnosc)
UWAGA! WYMIANE PRZEPROWADZAC NA ZIMNYM LUB LEKKO NAGRZANYM SILNIKU- RYZYKO POPARZENIA!!
1) zdjac podluzna gume z przegrody kolo elektrozaworu
2) poluzowac przegrode- odkrecic blachowkret z lbem na krzyzak znajdujacy sie przy skrzynce na bezpieczniki, na dole przegroda umocowana jest przy uzyciu plastikowych kolkow zastrzelonych plastikowymi "wkretami" na krzyzak, podwazyc plaskim waskim srubokretem sam plastikowy "wkret" i wyciagnac go po czym wyciagnac plastikowy kolek
3) odpiac od elektrozaworu przewod elektryczny naciskajac przy tym drucik zabezpieczajacy na wtyczce
4) najtrudniejszy etap naprawy- poluzowac i zsunac metalowe opaski z gumowych przewodow, w tym celu najlepiej uzyc klucza potocznie zwanego "zabka", ewentualnie mozna to zrobic przy uzyciu kombinerek choc jest to troche trudniejsze
5) zdjac przewody gumowe z przylaczen elektrozaworu, warto przy tym naszykowac sobie niewielki pojemnik na sciekajacy plyn chlodniczy zeby nie ubrudzic silnika i jego osprzetu, w moim przypadku wyplynelo ok. 100-20ml plynu, przewody zdejmowac maksymalnie delikatnie bo w moim przypadku plastikowe przylacza od elektrozaworu ulamaly sie i trzebabylo je pozniej wyciagac a jest to bardziej uciazliwe
6) wysunac elektrozawor z uchwytow
7) powtorzyc wszystkie czynnosci w odwrotnej kolejnosci


Wymiana tranzystora na plytce krok po kroku (rowniez troche zawile sie wydaje ale jestem pewien, ze kazdy sobie z tym poradzi):
1) wyciagnac radio (przydaja sie do tego 2 osoby)- generalnie istnieja specjalne druty do tego celu ale ja poradzilem sobie czterema w miare dlugimi gwozdziami, wlozyc gwozdzie do oporu przez otwory i naginac kazdy na zewnatrz (prawe gwozdzie w prawo, lewe w lewo) i pociagac radio (nie giac do srodka czy gora/dol), nie ma potrzeby odpianania radia, wystarczy ze druga osoba je przytrzyma lub delikatnie sie polozy na fotelu- przewody powinny wystarczyc
2) odkrecic dwa wkrety na krzyzak z gory panelu sterowania
3) delikatnie wyciagnac panel i odpiac linke od sterowania nogi/glowa/szyba
4) wypiac duza wtyczke, jesli sie da odpiac tez mala wtyczke naciskajac przycisk (dostep jest dosc trudny i mozna to tez zrobic dopiero po wyciagnieciu plytki)
5) z tylu panelu odkrecic plastikowa pokrywke- 2 wkrety na torx (gwiazdkowe), udaje sie to tez zrobic plaskim srubokretem
6) wyciagnac zielona plytke i jesli nie udalo sie wczesniej, odpiac mala wtyczke (jest teraz o wiele lepszy dostep do niej)
7) wlutowac nowy tranzystor (jesli ktos oczywiscie umie lutowac) lub zaniesc plytke do serwisu AGD i RTV- tam na pewno za pare groszy daja rade to zrobic, tranzystor jest oznaczony na plytce symbolem Q1 i jak wczesniej pisalem jest to tranzystor IRFL 4105 lub jego zamiennik IRFL 4105PBF N-MOSFET

W ten sposob zaplacicie max. 20zl a nie 200 za uzywany panel na allegro

Jesli ktos nie czuje sie na silach to oferuje pomoc przy tych czynnosciach w okolicach praszki lub we wroclawiu, pozdrawiam i zachecam do samodzielnej pracy
 
 
 
Intruz 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-09-2009, 17:04   

No i umnie tez problem z ogrzewaniem. Nie włącza sie ciepłe. Czasem jak sie włączy to nie da sie z kolei regulowac temperatury- leci tylko gorące- po zmniejszeniu na letnie wyłącza sie w ogóle. Poza tym jak przy nastawionej temp na maxa ( gdy juz sie uda je załączyc) to po wyłaczeniu dmuchawy cieple przestaje leciec- po właczeniu dmuchawy z kolei leci juz zimne...Jakies sugestie?
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-09-2009, 11:00   

Intruz, jak na mnie albo Ci wariuje elektrozawór, albo sterowanie w panelu... w sobotę będę w Krakowie u Adrianusa, jak chcesz to podjedź to obadamy co to za akcja.
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo