Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:23
problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Intruz 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2009, 13:11   

chętnie podjechałbym, ale mam inne plany...Jesli cos sie zmieni, to dam znać.
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
zolteq 
& Dżusti


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 445
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23-09-2009, 15:23   

Intruz, spoko, pisz na pw jak coś
_________________
Była Puma 1,7
Był Galant 2,5 V6
Było Mondeo 1,8 mk4
Jest Mazda 6 (III) 2.5 Skyactive
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 23-09-2009, 18:34   

no ja stawiam na elektrozawor lub potencjometr, sprawdz elektrozawor przez odpinanie i zapinanie przewodu elektrycznego na elektrozaworze, jesli po kazdy odlaczeniu bedzie grzal to masz pewnosc ze elektrozawor jest ok
 
 
 
Intruz 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2009, 17:26   

Sprawdzilem, poruszalem, postukałem, psiknąłem wd 40 na wtyczke i na razie dziala! Dzieki za rady!!!
_________________
Wynajmę Jaguara do ślubu:
http://jaguaremdoslubu.blogspot.com/
 
 
mkrafal
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2010, 12:17   Problem z ogrzewaniem

Puma 1.7 1999

Miałem wymieniany elektrozawór - poprzedni się rozsypał.
Spokojna jazda i ustawienie na gorąco - brak ciepłego powietrza.
Przy dynamicznej jeździe i wysokich obrotach leci ciepłe powietrze.

Test wypiętej wtyczki elektrozaworu: cały czas leci gorące powietrze (w samochodzie sauna i zabawa szybami).

Test miernikiem napięcia: Niezależnie od pozycji ciepło/zimno napięcie ok. 12,5V.
Podejrzewam że ciągłe napięcie zamyka elektrozawór.

Test żarówką: Nie wykonałej jeszcze. Powinna być to żarówka samochodowa 5W? Nie wiem czy jest to konieczne, czy dowiem się czegoś więcej, czy pozostałe testy są może wystarczające. Przeczytałem że żarówka ma migotać z różną częstotliwością dla różnych ustawień ciepło/zimno na panelu.

Podejrzewam że może być problem z panelem regulacji ciepła, czy mieliście podobne problemy i na co zwrócić uwagę, chciałbym to naprawić bo jazda samochodem w takich warunkach jest naprawdę uciążliwa.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 27-12-2010, 19:37   

Moze ta płytka w panelu (jest o niej w tym temacie wczesniej), osobiscie miałam z tym problem. Po wielkich bólach i szukaniu co to, spaleniu przez wspaniałego elektryka dwóch paneli okazało się , że to taka mała płytka.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Jar122
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2011, 14:21   

Poczytałem trochę o problemach z ogrzewaniem i...niestety nic nie znalazłem co by mogło pomóc w rozwiązaniu mojego problemu. Otóż regulator ogrzewania działa prawidłowo, regulacja temperatury ogrzewania i klimatyzacji reaguje prawidłowo ale do czasu. Trafiają mi sie takie sytuację, że przy wyłączonym ogrzewaniu nagle zaczyna walić ciepłym powietrzem z nagrzewnicy (mimo że jest regulator ustawiony na zimno). W takim momencie nie mogę również włączyć klimy. Po pewnym czasie wszystko wraca do normy, z nagrzewnicy leci zimne, klima się załącza. W trakcie dłuższej jazdy powtarza mi się to wielokrotnie. Co powoduje takie ekscesy? Ktoś się już spotkał z takim zjawiskiem? Proszę o pomoc
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2011, 15:27   

Jar122 napisał/a:
W takim momencie nie mogę również włączyć klimy

W ogole nie możesz włączyć wtedy klimy? Klima się włącza jak masz przynajmniej nawiew na 1-szy bieg ustawione, jak na zero to klima nie działa. Może jak Ci zaczyna dmuchac ciepłym powietrzem, to wyłączasz nawiew?....
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 14-05-2011, 18:57   

Jar122 napisał/a:
Poczytałem trochę o problemach z ogrzewaniem i...niestety nic nie znalazłem co by mogło pomóc w rozwiązaniu mojego problemu. Otóż regulator ogrzewania działa prawidłowo, regulacja temperatury ogrzewania i klimatyzacji reaguje prawidłowo ale do czasu. Trafiają mi sie takie sytuację, że przy wyłączonym ogrzewaniu nagle zaczyna walić ciepłym powietrzem z nagrzewnicy (mimo że jest regulator ustawiony na zimno). W takim momencie nie mogę również włączyć klimy. Po pewnym czasie wszystko wraca do normy, z nagrzewnicy leci zimne, klima się załącza. W trakcie dłuższej jazdy powtarza mi się to wielokrotnie. Co powoduje takie ekscesy? Ktoś się już spotkał z takim zjawiskiem? Proszę o pomoc


Tez mam podobnie - zawór nagrzewnicy do wymiany.
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2011, 01:15   

zawor to jedno,ale wydaje mi sie,ze panel sterujacy moze miec na to wplyw,badz wentylator chlodnicy. Pytanko: zalacza sie juz na pierwszym "biegu/obiegu*"(niepotrzebne skreslic). Generalnie wypowiedz czysto hipotetyczna,bo mechanikiem nie jestem
 
 
Jar122
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2011, 15:42   

Hmm, co do wentylatora chłodnicy to nie wiem jak jest jest stan, do tej pory nie miałem okazji zweryfikować stanu jej załączania.
Z tym włączającym się ogrzewaniem wiążą się jeszcze inne objawy...Na moje oko to włączające się ogrzewanie jest skutkiem tego co dzieje się wcześniej a mianowicie:
- wzrasta natężenie prądu (reflektory jaśniej świecą, podświetlenie deski rozdzielczej wzrasta)
- trzaski w głośnikach (efekt zmian w prądzie)
- omiatanie liczników przez wskazówki
- zanik ciekłokrystalicznych cyfr licznika stanu kilometrów
- no i to ogrzewanie....
Takie sytuacja pojawia się aby po pewnym czasie (około 60-90 sekundach) wszystko wraca do normy.
Zaznaczam, że samochód w czasie tych ekscesów zachowuje się normalnie, wszytko przyspiesza, hamulce wspomaganie kierownicy okej.
Generalnie nie jest to jakoś uciążliwe...ale pewnie do czasu bo częstotliwość tych zjawisk wzrasta. Zaczynam domniemywać że czeka mnie wymiana niemal...połowy samochodu :mad:

[ Dodano: 15-05-2011, 15:53 ]
Klima w sytuacji tych ekscesów nie mogę załączyć mimo że pokrętło od wentylatora termoobiegu jest na "1" czy innej od "0" prędkości
 
 
KRECiK 
Black Eyed PUMA


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 68
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-06-2011, 17:28   

Witam!
Problem powszechny więc nie ma się co rozpisywać. U mnie jest taka sama sytuacja jak u większości. W pewnym momencie coś brzydko zapachniało z nawiewu (jakby palony plastik) i się zaczęło, klima non-stop na wysoką temperaturę, czy jest włączona czy nie, niezależnie od regulacji ciepło-zimno czy stopnia intensywności przepływu powietrza. Wściec się można :evil: . Mam nadzieję że zgodnie z radami jakie były już tutaj zamieszczone, wymiana tranzystora pomoże. W przyszłym tygodniu zaczynam w tym temacie działać i dam znać jaki to przyniosło efekt :grin: . Znalazłem też, dla zainteresowanych sklep gdzie taki tranzystor oferują w Katowicach: http://www.nowyelektronik...e=opis&nr=71698
pozdrawiam
_________________
B. lack
E. yed
P. UMA
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-06-2011, 21:14   

KRECiK, ja bym na twoim miejscu zawór nagrzewnicy wymienił, albo najpierw sprawdził czy sterownik ciepło zimne działa a potem wymieniał tranzystor w panelu nagrzewania
 
 
 
KRECiK 
Black Eyed PUMA


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 68
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-06-2011, 13:39   

Sprawa u mnie się już trochę ciągnie z tym ogrzewaniem. Byłem już w trzech serwisach klimatyzacji na diagnostyce, również u elektro-mechanika samochodowego po oględzinach tu i ówdzie, nieczego nie stwierdzono, nikt nie zna przyczyny takiego stanu rzeczy. Według mechaników zawór jest dobry (ponoć był diagnozowany i czyszczony) twierdzą tak, ponieważ aluminiowe rurki za zaworem które doprowadzają zimno do kabiny są lodowate, sprzęgło klimy chodzi bo co parę sekund się załącza i odskakuje, panel sterujący jest dobry, gdyż wszystkie diody i żarówki świecą oraz ma napięcie, opornik dmuchawy chyba to nie jest, ponieważ dmuchawa czy klima działa dobrze na każdym przełożeniu, więc już sam nie wiem :???: . W poniedziałek wymienię tranzystorek (według moich oględzin po rozbiórce wygląda jakby trochę napuchł w jednym miejscu), zobaczymy co to da, wymiana nie zaszkodzi a jeśli się nie uda będzie trzeba szukać dalej, ale mam nadzieję, że w końcu się sprawa rozwiąże :wink: . Dodatkowo jeden z mechaników mówił mi o jakimś czujniku (chyba), związanym z klimatyzacją, który jest umiejscowiony za panelem, gdzieś w okolicach strony kierowcy, mniej więcej obok pedału gazu. Słyszeliście o czymś takim? Takie pytanie poboczne :?: :smile:
_________________
B. lack
E. yed
P. UMA
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 05-06-2011, 00:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KRECiK 
Black Eyed PUMA


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 68
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-06-2011, 02:32   

emcom napisał/a:

Dzięki za zainteresowanie problemem, bo tylko tak mogę (możemy) uzyskać potrzebne mi informacje żeby to rozwiązać :grin: . Nie wątpię w Twoje umiejętności dydaktyczne i szczerze dziękuję za wszelką pomoc :smile: (żeby nie było niedomówień mówię całkiem szczerze i poważnie, bez przekąsu). Po to tutaj jesteśmy żeby sobie pomagać i zaznaczać uzasadnione błędy w postępowaniu, czy dedukcji (ale poleciałem :lol: ). Co do testu elektrozaworu muszę powiedzieć otwarcie, że sam osobiście nie badałem tego elementu, natomiast jak już wcześniej pisałem, był on sprawdzany przez conajmniej jednego z trzech serwisantów od klimatyzacji u których byłem, gdyż sam po poszukiwaniach na forum to zleciłem, usterki nie stwierdzono. Sokro radzisz mi bym w pierwszej kolejności sprawdził "próbówką", w poniedziałek z samego rana to zrobię. Pozdrawiam i jeśli jeszcze ktoś będzie chciał to czytać i pomóc to dam znać jakie tego badania były efekty.

[ Dodano: 05-06-2011, 08:47 ]
Witam dnia następnego :smile: . Właśnie wracam od mojego wehikułu. Sytuacja jest następująca, po odłączeniu wtyczki elektrozaworu i podłączeniu do niej plusa, a minusa do masy z samochodu (próbówką był śrubokręt z diodą i kablem do masy), dioda w próbówce ciągle świeci bez względu na położenie pokrętła ciepło zimno, natomiast zamykając obieg we wtyczce która prowadzi do elektrozaworu dioda nie świeci w ogóle, czyli co według was powoduje problem? Elektrozawór czy potencjomert? Logicznie rzecz biorąc potencjomert według mnie. Czy warto mimo wszystko wymienić ten tranzystor? Pozdrawiam.
_________________
B. lack
E. yed
P. UMA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo