Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Opoya
26-12-2006, 00:19
zimno na dworze = mniejsza moc ?
Autor Wiadomość
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 06-11-2006, 00:33   zimno na dworze = mniejsza moc ?

nie wiem czy tylko wydaje mi sie czy rzeczywiscie tak jest, ale od kiedy na dworze zrobilo sie zimno to puma jakby lekko stracila moc. temperatura ledwo dzwiga sie za czarny pasek a na srodek to nawet nie ma co liczyc czy to moze miec wplyw na moc auta ?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2006, 00:44   

Temperatura powinna być w okolicach środka skali. Więc coś jest nie tak. Sprawdź termostat.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 06-11-2006, 00:50   

nie wydaje mi sie ze to termostat, bo wymienialem go niedawno, ale watpie aby Twoja puma osiagnela temp.w okolicy srodka przy temp.na dworze okolo 0 stopni, no chyba ze w korku
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2006, 00:53   

Mylisz się - osiąga i nie w korku.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
konri87 
& Magda


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-11-2006, 01:11   

U mnie poprzedniej zimy gdy było nawet -30 stopni C, to po 5 minutach też temperatura była na środku :D
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 06-11-2006, 01:17   

U mnie podobnie... Niezależnie od temp. zewn. temp. silnika jest "na środku" po kilku min.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-11-2006, 01:25   

Może nowy termostat też jest uszkodzony, albo coś jest nie tak ze wskazówką temperatury. Sprawdź czy przy tak niskiej temperaturze cieczy chłodzącej masz ciepłą chłodnicę. Jeśli tak to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty i włączony jest pełny obieg.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-11-2006, 08:02   

Potwierdzam......u mnie zawsze na środku
 
 
 
SKUTER81 
SKUTER


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Cieszyn
  Wysłany: 06-11-2006, 08:37   

Ja bym się tym nie przejmował-to zależy od oleju jaki macie(Ja mam 5W- 50 mobil 1 full syntetic-polecam go silnik cichutko pracuje! a sam olej bardzo trudno przegżać wartośc 50 a w mrozy jest rzadki wartość 5(mechanik mówił że to mam na południowe upały:-) i wschodnie mrozy czyli dobrze !mi też nawet w lecie nie dochodzi na środek a w zimie to też ledwo się wychyla-zależy jeszcze jak bardzo wskazówka opada na wyłączonym silniku bo mi poniżej(gdzieś z dobre 5mm)ostatniej kreski z lewej strony-a niektórzy mogą mieć wskazówkę w położeniu wyjsciowym na równi z kreską(ta ostatnia z lewej strony)i wskazówka wtedy ma mniejsza drogę do pokonania i jest na środku!
JEST WSZYSTKO WPORZĄTKU NIC NIE RUSZAJ!!!!! NIE JESTES SAM!!!![/center]
_________________

 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 06-11-2006, 08:48   

Może msz zapowietrzony układ chłodzenia.
Mi mechanik na serwisie powiedział, że w Pumie układ chłodzenia sam się odpowietrza.
Dobry dowcip (biorą ich z łapanki czy co) :704: , udowodniłem mu, że nie. Kazałem mu odpowietrzyć,(ale wydmuchało powietrza z niego) i dopiero w moim autku zaczęło grzać tak jak powinno. Ostatnio odpowietrzałem chłodnicę, pół chłodnicy tylko miałem sprawne. Przez co latem łapał mi temperaturę ponad normę. Ale już wszystko jest OK. :702:
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-11-2006, 09:12   

A ja sie troche przerazilem.........bo tak jak piszecie to trzeba by w bagazniku wozic z 10 litrow oleju na dolewki. Ostatno dolewalem kiedy byl zlot w Lowiczu i przejechalem .......ze 2000 km............i wczoraj sprawdzilem i mam moze pol milimetra mniej niz gorna kreska na bagnecie.. a zalalem wtedy wlasnie do tej kreski....... takze chyba wszystko zalezy od silnika.....
 
 
 
Jimmy7 
Jimmy7 PUMA 1,7 RS

Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 126
Skąd: WLKP
Wysłany: 06-11-2006, 11:14   

termostat mam dobry po 10 minutach pracy temp.jest na srodku po czym spada na dół gdyż włącza się duży obieg potem wraca ale do środka raczej nie da rady, chyba że wyłączę ogrzewanie.
Płyn w chlodnicy mam nowy, ponadto układ chłodzenia wyczyszczony specjalnym płynem.
Olej w samochodzie castrol RS 10w-60.
a jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 06-11-2006, 11:59   

Jimmy7,

Już to kiedyś opisałem jak to zrobić, coś było na temat ogrzewania w pumkach.
OK. napisze to jeszcze raz to jest bardzo proste tylko że do tego są potrzebne dwie osoby.
Musisz znaleźć przewód od układu chłodzenia, w którym najłatwiej będzie Ci poluzować opaskę zaciskową.
1. Musisz odpalić auto i poczekać aż puści termostat, żebyś miał otwarty duży obieg.
2. Następnie poluzowujesz delikatnie opaskę zaciskową i troszkę z suń z mocowania tylko nie całkiem bo Ci płyn wywali i nic to nie da. Masz wypuścić tylko powietrze a nie płyn z układu chłodzenia (ps: płynu i tak Ci troszkę ucieknie) :702:
3. Ktoś w tym czasie musi delikatnie dodać gazu aby przyśpieszyć przepływ płynu chłodzącego.
4. Powinieneś sam zauważyć kiedy przestanie syczeć i dokręcić śrubkę na opasce zaciskowej.
Koniec całej operacji na otwartym sercu. :690:
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-11-2006, 12:03   

Jacek, Z Twojego opisu wyglada to na operacje domowa metoda wiec uklad musi chyab sie jakos sam odpowietrzac skoro nie ma w nim odpowietrznikow. Bo taka metoda to raczje profesionalna nie jest i mozna se lapki poparzyc :)
Ostatnio zmieniony przez Mr.Maya 06-11-2006, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 06-11-2006, 12:23   

Mr.Maya napisał/a:
uklad musi chyab sie jakos sam odpowietrzac skoro nie ma w nim odpowietrznikow.


Każdy układ chłodzenia powinien się odpowietrzać przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. Lecz niestety nie zawsze to robi i czasami trzeba mu pomóc w szczególności gdy coś było robione przy układzie chłodzenia jak np.: wymiana chłodnicy. Lub gdy układ był zapchany brudami. Czasami trzeba to zrobić po spuszczeniu płynu i nalaniu nowego. Niestety w pumie się tak czasami odpowietrza, że mnie coś może trafić.

Mr.Maya napisał/a:
Bo taka metoda to raczje profesionalna nie jest i mozna se lapki poparzyc


Ja robiłem to już kilka razy i nigdy sobie nie poparzyłem rąk (grube rękawice), dwa razy w Pumce.
Odkręcasz opaskę zaciskową i ustawiasz się tak żeby na Ciebie płyn nie leciał i co wtedy masz sobie poparzyć inne przewody lub kawałek blachy w aucie, no chyba że ten co dodaje gazu dowali na 4tyś obrotów lub więcej to wtedy nie ręczę, wszystko trzeba robić z głową.

Mr.Maya napisał/a:
Jacek, Z Twojego opisu wyglada to na operacje domowa metoda


To nie jest żadna domowa metoda. Jak nie chcesz tego robić sam możesz to zlecić mechanikowi, każdy mechanik powinien wiedzieć jak to zrobić.
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo