Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-04-2016, 23:11
Hamownia & tuning mechaniczny
Autor Wiadomość
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2005, 07:03   

kolektor to chyba jednak w tomsonie bede robil , zobaczymy jakie opinie beda po zrobieniu dla lukasa.
czekam jeszcze na odpowiedz od mg co z tlumikiem srodkowym i strumienica.
a tylni i katalizator juz mam wybrane
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2005, 07:33   

acha , a jaka bedziesz mial srednice na wyjsciu tego kolektora ??
seryjna czy powiekszasz lukas ??
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 22-01-2005, 09:40   

Jaka jest seryjnie średnica przelotu wydechu w Pumie?
Trzeba uważać z powiększaniem przelotu, żeby za bardzo nie odetkać wydechu... Shawn chyba o tym już pisał...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2005, 07:08   

srednica to chyba 50mm
 
 
czarny 
my precious


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: Warszawa - Piaseczno
Wysłany: 30-01-2005, 13:11   

ja jak będe robił to będe myślał nad 52-54 mm
a swoją drogą to z prywatnych zrodel wiem ze lukasz wstawia 31 pumexa do tomsona na robienie kolektora, czyli mysle ze nie bawem bedziemy znać jakieś wyniki o ile sie pojawi :mrgreen:
a jak nie to sami dotrzemy do prawdy hehehehe :lol:
_________________
powered by 215/40/17 Potenza
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 30-01-2005, 13:25   

Z tego co czytałem na kilku stronach do pojemności 1400 - 2000 cm3 zalecana jest właśnie średnica 50 mm. Też jestem ciekaw co tam wyjdzie Lukasowi po założeniu kolektora. Ja będę dorabiał kolektor do Supersprintów pod koniec roku bo kasy teraz nie ma... ledwo co starczyło na projekt "Wiosna 2005" ;)
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2005, 16:25   

Jakie są w ogóle przełożenia skrzyni biegów w 1,7 ?
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-01-2005, 17:02   

Ostatnio zgłębiałem ten problem przy liczeniu jak wykorzystac max moment obrotowy. To udało mi się znaleźć na ten temat:

1st, 3.15:1;
2nd, 1.93:1;
3rd, 1.41;1
4th, 1.11:1;
5th, 0.88:1

tOmO
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2005, 17:07   

Dzięki, a przy jakich obrotach zmieniasz biegi aby najlepiej wykorzystać moc ??

i ile w końcu puma powinna mieć KM, znalazłem dane o 123KM lub 125KM .
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-01-2005, 18:29   

Shawn, to nie jest takie proste, chociaż mam pomysł, jak to policzyć! Tylko niech ktoś mi dokładnie powie, jak wpływa moc, a jak moment obrotowy na rzeczywiste przyspieszenie?

tOmO
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2005, 07:21   

ja zostaje przy standartowej srednicy
znalazlem w poznaniu firme LPM , u ktorej teraz we wtorek bede rubil uklad wydechowy
firma lpm zajmuje sie serwisowaniem samochodow , tylko przerobkami mechanicznymi oraz przygotowaniami aut do sportu
calkowicie zmienilem front i decyzje
facet otworzyl mi oczy na kilka spraw
twierdzi iz kolektor , katalizator oraz srednica wydechu sa na tyle idealnie dobrane , ze nie ma sensu wywalac kasy na zmiane tego
wiec ja zmieniam narazie sama rure , strumienica odpowiednio dobrana oraz koncowke
calosc plus/minus 700zl - wedlug ich technologii uklad spokojnie wytrzymuje 6- 8 lat , a wykonany jest z aluminium
jego zdaniem , jesli nie zaklada sie turbo , to nie mam sensu wywalac kasy na nierdzewke oraz wieksza srednice
oprocz tego LPM zaleca takie zmiany do pumy
zobaczymy jakie beda efekty dzwiekowe i mechaniczne
a pozniej zawieszenie koni 2400zl
dwa walki po 800zl
oraz dlubanie w silniku i elektronice 2000zl
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 31-01-2005, 14:32   

Co do średnicy to się zgadzam. Jeśli nie ma w planach Turbo to lepiej nie powiększać za bardzo średnicy... Ja mam 50 mm. Supersprinta. Kolektor to bym jednak proponował wymienić na rurowy :wink:
Jakie wałki będziesz montował? Ja będę zakładał Cat Cams lub Piper Cams - one wychodzą chyba trochę drożej niż 800 pln za sztukę.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-02-2005, 07:12   

decyzji jeszcze nie ma , plus / minus sie orientowalem w cenach
 
 
czarny 
my precious


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 137
Skąd: Warszawa - Piaseczno
Wysłany: 11-03-2005, 17:59   

ok i po hamowaniu :D
mój wynik 116.6km przy 6377rpm
152,4Nm przy 4153

jak w tym roku nie dogonie serii to sie przemianuje na biały ...
tomo 2 konie więcej grrr :twisted:
_________________
powered by 215/40/17 Potenza
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-03-2005, 18:10   

Coś widać te 125KM na papieprze tylko są.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo