Przesunięty przez: Gaydek 25-04-2016, 23:11 |
Hamownia & tuning mechaniczny |
Autor |
Wiadomość |
Kurzki
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2005, 07:03
|
|
|
kolektor to chyba jednak w tomsonie bede robil , zobaczymy jakie opinie beda po zrobieniu dla lukasa.
czekam jeszcze na odpowiedz od mg co z tlumikiem srodkowym i strumienica.
a tylni i katalizator juz mam wybrane |
|
|
|
|
Kurzki
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2005, 07:33
|
|
|
acha , a jaka bedziesz mial srednice na wyjsciu tego kolektora ??
seryjna czy powiekszasz lukas ?? |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-01-2005, 09:40
|
|
|
Jaka jest seryjnie średnica przelotu wydechu w Pumie?
Trzeba uważać z powiększaniem przelotu, żeby za bardzo nie odetkać wydechu... Shawn chyba o tym już pisał... |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Kurzki
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-01-2005, 07:08
|
|
|
srednica to chyba 50mm |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 30-01-2005, 13:11
|
|
|
ja jak będe robił to będe myślał nad 52-54 mm
a swoją drogą to z prywatnych zrodel wiem ze lukasz wstawia 31 pumexa do tomsona na robienie kolektora, czyli mysle ze nie bawem bedziemy znać jakieś wyniki o ile sie pojawi
a jak nie to sami dotrzemy do prawdy hehehehe |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-01-2005, 13:25
|
|
|
Z tego co czytałem na kilku stronach do pojemności 1400 - 2000 cm3 zalecana jest właśnie średnica 50 mm. Też jestem ciekaw co tam wyjdzie Lukasowi po założeniu kolektora. Ja będę dorabiał kolektor do Supersprintów pod koniec roku bo kasy teraz nie ma... ledwo co starczyło na projekt "Wiosna 2005" |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
shawn [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2005, 16:25
|
|
|
Jakie są w ogóle przełożenia skrzyni biegów w 1,7 ? |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30-01-2005, 17:02
|
|
|
Ostatnio zgłębiałem ten problem przy liczeniu jak wykorzystac max moment obrotowy. To udało mi się znaleźć na ten temat:
1st, 3.15:1;
2nd, 1.93:1;
3rd, 1.41;1
4th, 1.11:1;
5th, 0.88:1
tOmO |
|
|
|
|
shawn [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2005, 17:07
|
|
|
Dzięki, a przy jakich obrotach zmieniasz biegi aby najlepiej wykorzystać moc ??
i ile w końcu puma powinna mieć KM, znalazłem dane o 123KM lub 125KM . |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30-01-2005, 18:29
|
|
|
Shawn, to nie jest takie proste, chociaż mam pomysł, jak to policzyć! Tylko niech ktoś mi dokładnie powie, jak wpływa moc, a jak moment obrotowy na rzeczywiste przyspieszenie?
tOmO |
|
|
|
|
Kurzki
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-01-2005, 07:21
|
|
|
ja zostaje przy standartowej srednicy
znalazlem w poznaniu firme LPM , u ktorej teraz we wtorek bede rubil uklad wydechowy
firma lpm zajmuje sie serwisowaniem samochodow , tylko przerobkami mechanicznymi oraz przygotowaniami aut do sportu
calkowicie zmienilem front i decyzje
facet otworzyl mi oczy na kilka spraw
twierdzi iz kolektor , katalizator oraz srednica wydechu sa na tyle idealnie dobrane , ze nie ma sensu wywalac kasy na zmiane tego
wiec ja zmieniam narazie sama rure , strumienica odpowiednio dobrana oraz koncowke
calosc plus/minus 700zl - wedlug ich technologii uklad spokojnie wytrzymuje 6- 8 lat , a wykonany jest z aluminium
jego zdaniem , jesli nie zaklada sie turbo , to nie mam sensu wywalac kasy na nierdzewke oraz wieksza srednice
oprocz tego LPM zaleca takie zmiany do pumy
zobaczymy jakie beda efekty dzwiekowe i mechaniczne
a pozniej zawieszenie koni 2400zl
dwa walki po 800zl
oraz dlubanie w silniku i elektronice 2000zl |
|
|
|
|
Passenger
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1476 Skąd: PL
|
Wysłany: 31-01-2005, 14:32
|
|
|
Co do średnicy to się zgadzam. Jeśli nie ma w planach Turbo to lepiej nie powiększać za bardzo średnicy... Ja mam 50 mm. Supersprinta. Kolektor to bym jednak proponował wymienić na rurowy
Jakie wałki będziesz montował? Ja będę zakładał Cat Cams lub Piper Cams - one wychodzą chyba trochę drożej niż 800 pln za sztukę. |
_________________ Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247 |
|
|
|
|
Kurzki
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 632 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-02-2005, 07:12
|
|
|
decyzji jeszcze nie ma , plus / minus sie orientowalem w cenach |
|
|
|
|
czarny
my precious
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 14 Gru 2004 Posty: 137 Skąd: Warszawa - Piaseczno
|
Wysłany: 11-03-2005, 17:59
|
|
|
ok i po hamowaniu
mój wynik 116.6km przy 6377rpm
152,4Nm przy 4153
jak w tym roku nie dogonie serii to sie przemianuje na biały ...
tomo 2 konie więcej grrr |
_________________ powered by 215/40/17 Potenza |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-03-2005, 18:10
|
|
|
Coś widać te 125KM na papieprze tylko są. |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
|