Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przyspieszenie Pumki
Autor Wiadomość
JBJ
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 03:23   Przyspieszenie Pumki

Nie wiem czy temat w dobrym dziale - ale nie wiedziałem gdzie go umieścić :) - a takie informacje mogą przydać się kupującym.
A wiec do rzeczy - przeglądając wszelkie testy pumek zauwazyłem, że wszędzie podaje się przyspieszenie 0-100, natomiast nie podaje się czasu: 80-120 na różnych biegach... Totalnie nie umiałem znaleźć tej informacji - czy mógłby ktoś z szanownych klubowiczów rzucić nieco światła na te wyniki :) ? Byłbym bardzo wdzięczny - gdyż przyspieszenie te jest dla mnie wazniejsze niż 0 do 100 albowiem to one gra główną rolę przy wyprzedzaniu... 0 -100 ma dla mnie drugorzedne znaczenie - nie zamierzam katować silnika na wysokich obrotach żeby palić gumy :) . Z góry dzięki za informacje.
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6401
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-03-2007, 09:17   

Dane z materiałów Forda:

V max (km/h):
1.4 Zetec SE: 180
1.6 Zetec SE: 190
1.7 Zetec SE VCT: 203

Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.):
1.4 Zetec SE: 11,9
1.6 Zetec SE: 10,4
1.7 Zetec SE VCT: 9,2

Przyspieszenie 50-100 km/h na czwartym biegu (sek.):
1.4 Zetec SE: 14,4
1.6 Zetec SE: 11,7
1.7 Zetec SE VCT: 9,7


Dane z materiałów "Auto motor i sport" (dot. 1.7 Zetec SE VCT):

Przyspieszenie (sek.):
0-80 km/h: 6,9
0-100 km/h: 9,9
0-140 km/h: 18,7
0-160 km/h: 25,9

1 km ze startu zatrzymanego: 31,0 sek.

Przyspieszenie 60-100 km/h na czwartym biegu (sek.): 8,8 sek.
Przyspieszenie 80-120 km/h na piątym biegu (sek.): 12,6 sek.


Dam znać jak znajdę coś jeszcze. BTW te dane były na stronie klubowej, która teraz jest "zawieszona", wkrótce pojawi się ponownie.
 
 
Snaco 
&Sadzik C4 VTS


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 3064
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20-03-2007, 10:02   

hmmmm dziwne.....w jednych danych przyspieszenie 1,7 wynosi 8,6 a w innych 9,2..... co jest prawdą?
 
 
 
JBJ
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 11:44   

Gaydek napisał/a:
Dane z materiałów Forda:

V max (km/h):
1.4 Zetec SE: 180
1.6 Zetec SE: 190
1.7 Zetec SE VCT: 203

Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.):
1.4 Zetec SE: 11,9
1.6 Zetec SE: 10,4
1.7 Zetec SE VCT: 9,2

Przyspieszenie 50-100 km/h na czwartym biegu (sek.):
1.4 Zetec SE: 14,4
1.6 Zetec SE: 11,7
1.7 Zetec SE VCT: 9,7


Dane z materiałów "Auto motor i sport" (dot. 1.7 Zetec SE VCT):

Przyspieszenie (sek.):
0-80 km/h: 6,9
0-100 km/h: 9,9
0-140 km/h: 18,7
0-160 km/h: 25,9

1 km ze startu zatrzymanego: 31,0 sek.

Przyspieszenie 60-100 km/h na czwartym biegu (sek.): 8,8 sek.
Przyspieszenie 80-120 km/h na piątym biegu (sek.): 12,6 sek.


Dam znać jak znajdę coś jeszcze. BTW te dane były na stronie klubowej, która teraz jest "zawieszona", wkrótce pojawi się ponownie.


Wielkie dzięki :)
A co to różnic - pewnie "Auto motor i sport" sam przeprowadzał testy - nie wiemy zatem w jakich warunkach one się odbyły no i czy testowali nowe czy uzywane autko :) ?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6401
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-03-2007, 12:48   

Różnice (8,6 a 9,2) mogą wynikać z tego, że pierwszy pomiar wykonany został w UK (0-60 mph = 0-96 km/h) a drugi w Europie kontynentalnej (0-100 km/h).
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 20-03-2007, 13:26   

Gaydek napisał/a:
V max (km/h):
1.4 Zetec SE: 180
1.6 Zetec SE: 190
1.7 Zetec SE VCT: 203


Coś mi tu nie gra.
W mojej 1,7l zamknąłem licznik na ponad 220km/h
Ale to nie pierwszy raz mi się zdarzyło i nie tylko w Pumce.

Tylko mi nie pisać, że jestem wariat. Bo nic nowego nie stwierdzicie. :razz:

Wydaje mi się, że producenci często podają prędkości graniczne przy jakich samochód jeszcze ma względną przyczepność do podłoża.
_________________
www.nieruchomosciwysocki.pl
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6401
Skąd: Brodnica
Wysłany: 20-03-2007, 13:47   

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2004
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 17:33   

Snaco napisał/a:
hmmmm dziwne.....w jednych danych przyspieszenie 1,7 wynosi 8,6 a w innych 9,2..... co jest prawdą?


tez sie z tym juz spotkalem!! moze ktos ma G-techa?
mozna bylo by sprawdzic :)
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-03-2007, 18:48   

Watrosci sa sredni beda egzemplarze co robia 100km/h w 8,6s Sam osobiscie dalem rade fiecie co robila setke w 8.5s
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
dr.Killer 


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 02-07-2009, 19:58   

to jest pomiar z TSC i bez, temu takie rozbieżności bo bez TCS każda powinna osiągnąć prawie 8,5s sprawdzałem na aparaturze do pomiaru... jeden kabelek a tyle szczęścia daje :mrgreen:
_________________
FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA

DO PRZODU BOKIEM...
 
 
dr.Killer 


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 115
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 04-07-2009, 13:49   

Boogie napisał/a:
dr.Killer, a ty na posty sprzed p;onad 2 lat odpowiadasz? ;)


no jak po 2 latach nikt do tego nie doszedł, nie mówiąc że pewnie nikt nie wie jak tcs odłączyć poza wyciągnięciem bezpiecznika co automatycznie wyłącza abs... :572:
_________________
FOTKI ZE ZLOTÓW MUSTANGA

DO PRZODU BOKIEM...
 
 
Pusia 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2009, 19:16   

dr.Killer napisał/a:
pewnie nikt nie wie jak tcs odłączyć
a Ty wiesz? :)
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 13-11-2009, 19:15   

z tego co mi wiadomo w danych podawanych przez producenta sa wartosci przyspieszenia i predkosci maksymalnej dla auta maksymalnie obciazonego zatem jesli jedziecie sami to predkosc moze byc wyzsza a przyspieszenie lepsze
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 14-11-2009, 11:02   

dr.Killer napisał/a:
pewnie nikt nie wie jak tcs odłączyć poza wyciągnięciem bezpiecznika co automatycznie wyłącza abs


Który to bezpiecznik? przy kierownicy czy w skrzynce dodatkowej pod maską?
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 14-11-2009, 12:25   

A napewno masz TCS, że chcesz bezpieczniki wyciągać? z tego co wiem to tylko 1.7 miały TCS. A bezpieczniki są w tej skrzyneczce pod maską, i są opisane, 2 koło siebie, bodajże zielone :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
Ostatnio zmieniony przez Boogie 14-11-2009, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2018 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo