Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole
Autor Wiadomość
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 30-10-2007, 15:10   Drżenie kierownicy + tarcie w lewym przednim kole

Witam.
Zaczeła mi drżeć kierownica podczas jazdy, i przy skręcaniu (nie zawsze) słychać tarcie w lewym kole... Po puszczeniu kierownicy zaczyna tez ściągać mi auto w lewą strone (do środka jezdni). Nie jestem pewien, ale to chyba zaczelo sie robić po wymianie kolumny kierownicy. Czy miał ktoś może taki przypadek z pumą :?: Może to być skutek np. startego klocka hamulcowego albo w jakiś sposób zablokowanego cylinderka :?: Bo przy wciskaniu (właściwie puszczaniu) hamulca na postoju z ktoregos koła (jeszcze nie wiem dokladnie z którego) słychać specyficzne piszczenie nienasmarowanej stali. Pojade z tym do mechanika, ale wstepnie musze sie zorientować co to może być żeby nie dać sie nabić w butelke...
 
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-10-2007, 15:20   

tomcio, słuchaj ja tak miałem - piszę tu o cylinderku - tam jest taki gumowy simering - i u mnie się ześlizgnął i kółeczko cały czas hamowało- bo klocek nie odbijał - przetarłem papierem ściernym cylinderek - miał 2 kropki rdzy i śmiga - a nie zmieniałeś kół - może po prostu geometria - sprawdź też może tuleje wahacza . może jeszcze łącznik stabilizatora się poluzował ?? u mnie drżała kiera przy około 100km/h - i na 100% bylo to spowodowane nieodbijającym klockiem hamulcowym
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 30-10-2007, 17:22   

To to jest raczej napewno spowodowane tym klockiem... W takim razie sam sie zabiore za naprawe, skoro to to to :mrgreen: Bo zaczyna sie ten objaw wlasnie gdzies pomiedzy 80 a 100km/h... Przy 160 jak skręcam to dosyć nieciekawy dzwiek z tego sie wydobywał. Ale rozkręce i zobacze :wink:
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-10-2007, 23:05   

Masz dobrze wywazone felgi?? masz w dobrym stanie galki?? laczniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze. Bo jak by kloki nie odbijaly to bys czul ze auto z oporami sie rozpedza
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-10-2007, 08:08   

To jednak wybiore sie do mechanika... Aż tak sie na tym nie znam...
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-10-2007, 09:44   

Jedz na stacje diagnostyczna i sprawdz przednia zawieche koszt okolo 20zl a pan diagnosta wszytko znajdzie tylk jedz na stacje co nie bierze w lape
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 31-10-2007, 20:10   

Mam wujka diagnoste także lajcior - w piątek jade...
 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 10-03-2008, 21:55   

Podepnę się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Mój problem jest podoby - dźwięk tarcia w prawym przednim kole przy skręcie w lewo.
Dodatkowo skręt w prawo jest jakby krótszy - szybciej blokuje się kierownica. Na co zwrócić uwagę przy naprawie (of korz nie samodzielnej)?
 
 
 
helpix 
& Ines


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 306
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-03-2008, 22:23   

zobacz czy Ci opona nie obciera wewnętrzną stroną o coś w nadkolu...
Ja bym od tego zaczął, tym bardziej że piszesz o różnym promieniu skrętu prawo/lewo :wink:
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 10-03-2008, 23:22   

U mnie powodem tarcia były kończące sie klocki hamulcowe, a powodem drżenia krzywe felgi...

Ps. Jeśli masz krótszy skręt cos musi blokować koło...
 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
  Wysłany: 11-03-2008, 08:55   

No tak opona ociera, ale dlaczego :) . Mam seryjne wiatraki, opony Continental Eco-cośtam 195/50 R15. Wiem, że tą felgę mam krzywą i niedługo wymieniam wszystkie, ale czy to ona może powodować tarcie? Nie wydaje mi się... Right me if im wrong.

Planowany zakup:

http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=690
(towar usunięty ze sklepu po mailu z zapytaniem :) )
http://www.bopss.pl/index...uct&prod_id=689
(tutaj ten sam model tylko o ET35 zamiast 20)

http://moto.allegro.pl/it..._antywlam_.html
(chodzi o taki model of korz 4x108)


PS.1 > Czy te felgi będą pasować? Niby 4x108, ale nie znam się na tym stąd pytanie
PS.2 > Czy ET mniejsze będzie powodować mniejsze tarcie?
Ostatnio zmieniony przez ThA-ReK 11-03-2008, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 11-03-2008, 10:13   

ThA-ReK napisał/a:
No tak opona ociera, ale dlaczego
a auto nie było po dzwonie? generalnie gdzieś na wysokości i od strony koła które obciera?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11-03-2008, 10:15   

Było dokładnie z tamtej strony. Jakieś sugestie ? :)
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 11-03-2008, 10:22   

pewnie
ciekawy jestem czy zostało wszystko dobrze złożone, wydaje mi się że masz przestawione zawieszenie trochę do środka i do tyłu ewentualnie i stąd te problemy
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11-03-2008, 10:48   

1. Jak to sprawdzić?
2. Czy na badaniu technicznym nie powinny wyjść takie nieprawidłowości?!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo