| 
		stukanie przy skręcaniu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 adasieniek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 12:26   stukanie przy skręcaniu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Od jakiegoś czasu mam mały problem z pumką. Nie wiem czy to normalne, ale jak skręcę na maxa w lewo lub prawo (np przy zawracaniu) i zaczynam ruszać z jedynki to zaczyna mi coś stukać z przodu. Co to może być?? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 12:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja bym stawiał na przeguby. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adrianus  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 16:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja też    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Volo  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Melina Blue 
                  Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 132 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 16:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pewnie przegubiki, to taka choroba zawodowa, widzisz Pumka jest stworzona do "ciśnięcia" ale konstruktorzy zapomnieli ciut wzmocnić przeguby.
 
Przeguby jak nic     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adasieniek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-03-2008, 19:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jutro skoczę do mechanika i zobaczymy co z tego wyjdzie | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luc  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 39 Skąd: Grabowno Wielkie 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 00:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               generalnie nie ma jeszcze tragedii mozna jeździć tak tylko trzeba pamietać a kilku rzeczach 
 
po raz: przegub który jest wywalony stważa mniejszy opór dla mechanizmu różnicowego przez co wieksza watrość momentu obrotowego jest przekazywana własnie na to koło
 
po dwa: kiedyś na pewno się skonczy ten przegub, teoretycznie nie powinno się go narażać na przeciążenia typu palenie gumy na skręconych kołach
 
po trzy: mechanizm różnicowy też dostaje po pupie o czym się niestety przekonałem osobiście    robiąc na trykającym przegubie ponad 5 kkm i niestety skrzynia do wymiany + przeguby już oba | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adasieniek  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 388 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-03-2008, 17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie wróciłem od mechanika. Oczywiście mieliście racje      Tak więc do wymiany jest prawy przegub. Poza tym są duże luzy na prawej półosi (wchodzi w przegub). W poniedziałek wstawiam pumke do warsztatu i zobaczymy co z tą półosią. A przegub będzie wymieniony na jakiś firmy kager (150zł). 
 
 
[ Dodano: 17-03-2008, 16:21 ]
 
No i pumka już odebrana od mechanika. Zapłaciłem 360zł za wymianę prawego przegubu i za likwidację luzów na prawej półosi (jakiś pierścień niby wymieniali). | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 skorpion81  		  
		 
          
  
                  Dołączyła: 18 Kwi 2008 Posty: 447 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-07-2008, 19:47   stuk przy skrecie w prawo
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja ma problem odrobine podobny. Jak dojezdzam do jakiegos skrzyzowania i skrecam powiedzmy na dwojce w prawo to po skreceniu kierownicy slysze taki pojedynczy stuk. 
 
Sprawdzalam na parkingu czy to nie przypadkiem przegub (robilam koleczka przy roznym stopniu skrecenia kol). Na moje ucho przeguby nie stukaja. 
 
W przypadku 90% skretow w prawo podczas ciaglej jazdy na dwojce (bez zatrzymywania) slychac ten pojedynczy stuk. Co to moze byc? | 
             
						
				_________________ Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, gdzie świat ma ten otwór   
 
http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wąski  		  
		 
         & Wąska
  
  
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 16 Lis 2004 Posty: 286 Skąd: Luboń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-07-2008, 21:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdz zawieszenie z przodu. Tuleje wahacza, łączniki stabilizatora. Przy skręcaniu przesówa się środek ciężkości auta (odciążasz jedną stronę auta i dociążasz drugą) i wtedy luzy w zawieszeniu mogą dawać o sobie znać właśnie takim głuchym stuknięciem. kiedys podobną sytuację miałem w S-Typie. Długo nie mogliśmy dojść co powoduje takie stuknięcie. Sprawdź też wydech czy nie uderza o coś podczas przechylania się auta. | 
             
						
				_________________ BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...
 
 
BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody   
 
Coś do zabawy... jakieś AMG... | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Opoya 13-07-2008, 23:02, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bania  		  
		 
         MeganeII diesel(ble)
  
  
                  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-05-2009, 09:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wydaje mi że nie. ja wymieniłem tydzień temu oba przeguby. szukałem długo ale w końcu pojechałem do mechanika żeby on zamówił i wymienił dlatego nie wiem jak to jest do końca z przegubami | 
             
						
				_________________ obecnie Megane II diesel(ble) | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 11-05-2009, 10:09, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bania  		  
		 
         MeganeII diesel(ble)
  
  
                  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-05-2009, 11:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | za dwa przeguby ze zniżką pana mechanika (40%) zapłaciłem 210 pln, plus 70 pln wymiana | 
             
						
				_________________ obecnie Megane II diesel(ble) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cobraswiecie  		  
		 
         CSW Kuj-Pom
  
  
                  Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |