| 
		Uszczelka pod głowicą | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kruk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2009, 20:22   Uszczelka pod głowicą
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak wiec od początku...Zaczeło sie jakis rok temu,kręciłem pume do ok 5tyś i po takiej jezdzie obroty zaczely sie zawieszac to na 3 tyś to na 1,5t.Kupiłem bocznikowy,wyczysciłem przepływke,bez efektu.Po jakims czasie obroty sie uspokoiły ale na wolnych spadały przy wysprzeglaniu do 500obr a na postoju utrzymywały sie na 700-750.
 
Wymieniłem swiece i kable...zero poprawy poza cichszym cykaniem silnika.Tak jezdzilem kilka miesiecy do czasu wydobywania sie z silnika dziwnego buczenia bez przyspieszenia i zamulania,wymienilem sprzegło,rozrzad i pompe wody...nic nie pomogło
 
 
Byłem na milionie podłaczen pod kompa i nic nie pokazywało do czasu az nowej pompy wody nie trafił szlag.Wymienili pompe,zrobili test Co2 w zbiorniczku iiiiiiiii okazało sie ze mam przedmuchana uszczelke pod głowicą.Wody dolewałem 100-200ml na miesiac.Po wymianie uszczelki wszystko sie uspokoiło...    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bania  		  
		 
         MeganeII diesel(ble)
  
  
                  Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 384 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2010, 22:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kruk, bardzo mnie ciekawi ile taka impreza kosztuje- całość- i co przy tej operacji ci wymieniali? tzn jakie części i najważniejsze czy robili coś z głowicą tzn czy planowali czy jak to się tam nazywa? | 
             
						
				_________________ obecnie Megane II diesel(ble) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kruk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-01-2010, 09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszystko wyszło ok 2 tyś
 
Zaplacilem za: pompe wody,plyn chłodniczy,kable,świece,wezyk odpowietrzenia skrzyni korbowej,uszczelke pod głowice,szpilki do głowicy,czujnik VSS plus robocizna
 
Głowice zabielali | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Speedy  		  
		 
         czarna strzala->
  
  
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2010, 00:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kruk, ile za robotę płaciłeś ? | 
             
						
				_________________ "Tuning to Twój wróg"   
 
seryjne 277PS i 367Nm ;]
 
------------------------------
 
!!=-~Speedy~-=!! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kruk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-01-2010, 08:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem dokładnie ale 300-400zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rafalski69  		  
		 
         1.4 i 1.7
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Pacific Green 
                  Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2010, 15:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przepraszam że tak późno tu piszę ale może ktoś wymieniał tylko same uszczelki pod głowicą i chciałbym wiedzieć jak cena tego jest ?    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hadzi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2010, 15:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | około 160zł | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pluszek01 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-08-2010, 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja mogę u siebie zrobić za 150 zl +plan i uszczelka    łącznie myślę , że w granicach 300 350zl wszystko razem    Wiec zapraszam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 toxic  		  
		 
          
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2000 
                  Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 30 Skąd: Harbutowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2010, 18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem czy się mylę jak tak to mnie poprawcie, bo mi się wydawało ,że w pumie nie wolno robić planowania głowicy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-11-2012, 00:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy ktoś jeszcze naprawiał uszczelkę pod głowicą?
 
 
Jaki powinien być koszt wyjęcia silnika, czy tego co z niego się wyjmuje do naprawy owej uszczelki, jaki koszt wstawienia naprawionych części z powrotem ?
 
 
Jaki koszt samej naprawy (zabielanie, czy cokolwiek tam trzeba zrobić).
 
 
Czy ruszają rozrząd przy tym? Uszczelka pod pokrywą zaworów? Jakakolwiek inna uszczelka jeszcze, czy inne części ?
 
 
Czy przy okazji coś innego warto też zrobić, żeby jakiś czas po tej naprawie nie zdechło coś co można było zrobić od razu ? Ktoś mógłby zrobić jakąś rozpiskę plizzz ?? | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniek86krk  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2012, 19:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odnosnie wymiany uszczelki pod głowicą to niestety muszą ruszyć rozrząd bo trzeba zdjąć pasek z kół. Silnika nie trzeba wyjmować wystarczy zdjąć głowicę i pod głowicą masz uszczelkę ktorą wymieniają na nową w pumie 1.7 podobno nie planuje się głowicy tylko się zabiela pytałem w 2 ASO i u paru mechaników to wszyscy mówią że trzeba splanować. Uszczelke pod deklem chyba też demontują bo przed robieniem głowicy wyjmują wałki < tego akurat nie jestem pewny niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony w tych sprawach. Koszty zależne są od regionu    w krakowie chcą 400 zl za samą robotę plus części | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniek86krk  		  
		 
          
                  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2012, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to dobrze    słyszałem że po zrobieniu uszczelki silnik nie chodzi tak jak wcześniej nie wiem ile w tym prawdy. Jak sprawdzałaś uszczelkę ? Mnie sprawdzał mechanik za pomocą jakiegoś przyrządu który włożył do zbiorniczka od płynu chłodzącego wlał do tego urządzonka jakis płyn kazał uruchomić silnik i zostawić go na biegu jałowym na 10 minut modląc się żeby płyn nie zmienił koloru na fioloteowy bo to oznaczałoby uszkodzoną uszczelkę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tusia8510  		  
		 
         Tempus fugit...
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2012, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W temacie z termostatem wrzuciłam foto. U mnie wyglądało to bardzo podobnie. Naczynko z płynem,  tylko, że płyn nie mógł zmienić się na żółty, na szczęście się nie zmienił. | 
             
						
				_________________ https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietia  		  
		 
         Umća Pumcia :D
  
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Jewel Green 
                  Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 548 Skąd: Siewierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-01-2014, 15:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok więc u mnie na 99% jest uszczelka do wymiany z powodu tego że kompresja bije na węże od płynu chłodniczego i przy zakręconym korku niestety ale zaczyna mi się rozszczelniać układ z powodu ciśnienia    Jakieś rady ? co robić co nie robić ? jak wygląda sprawa z planowaniem głowicy ? Chciałbym żeby się ktoś doświadczony wypowiedział bądź ktoś kto już to robił    
 
 
Z góry dziękuje 
 
Pzdr Piet | 
             
						
				_________________ Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |