Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I
Autor Wiadomość
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 01-04-2014, 13:18   

Opoya, małe jakieś się wkleiło :lol: Dziękuję Ci za numerki. Moje (te ze znaczka):

C9G4A
98FB 9A819 AA
839.0111
0.69 Ohm

Pokrywają się nieco z Twoimi, więc coś jest na rzeczy. Będę próbować dalej szukać informacji, o co chodzi z 98FB a XS6H oraz 839.0111 a 839.0134.

Tymczasem napisałem prośbę, o info dot. numerów części z Allegro.
Ponadto poznałem cenę w Auto Watin rezystora - powala w porównaniu do powyższych - info w odpowiednim dziale.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2014, 19:43   

trojan6, tam w linku były dwa bez żadnych kabli :)

http://egaraz.com/offer,list1,121253,9631,o.html

http://egaraz.com/offer,list1,118290,59346,o.html

obydwa mają w opisie 12V i R69K - jak to Opoya napisała - "tak jak w oryginale"
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 01-04-2014, 20:41   

trojan6 napisał/a:
Wie ktoś może ile kosztuje nowy oryginalny rezystor dmuchawy?
Znalazłem tylko coś takiego, co raczej nie pasuje (moim zdaniem):

http://www.ford-esklep.pl...104100-FORD/984

lub

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4083102210


To są oporniki dmuchawy w kabinie - mają 4 biegi. Nie są to te od wiatraka chłodzenia silnika :)

Jak spali się ten mały bezpiecznik termiczny znajdujący się na rezystorze wentylatora chłodnicy to nie ma żadnych widocznych uszkodzeń. Wystarczy sprawdzić miernikiem czy przewodzi prąd. Jak głucho to można albo zastąpić go innym z allegro albo wymienić cały rezystor. Oryginalne około 300zł w ASO, dowiadywałem się. Używki na allegro około 40-50zł, ale proponuje kupić sam bezpiecznik termiczny - jakieś 2zł i 5 min roboty ;P
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2014, 01:25   

Ten okrągły, to rezystor, który montuje się przy wiatraku chłodzącym silnik.
Ten płaski to tzw. regulator, który jest montowany przy nagrzewnicy i wygląda jak w linku który podał wcześniej Trojan: http://www.ford-esklep.pl...104100-FORD/984
Czyli reasumując - okrągły do wiatraka, płaski do nagrzewnicy.

PS. sprawdzone w Microcat po nr fabrycznych.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 02-04-2014, 09:24   

Widziałem post Zygiboosa przed edycją i dobrze przecież napisał :D
Edit by Opoya: fakt, chyba nie powinnam tak długo siedzieć przy komputerze, dzięki za uwagę, już poprawione, jest tak jak było.

To jest rezystor dmuchawy w kabinie:



A ten:



lub nowszego typu:



To są rezystory wentylatora chłodnicy! :D
Ostatnio zmieniony przez Opoya 02-04-2014, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-04-2014, 11:08   

Chyba wszystko zaczyna być jaśniejsze.
Niestety numerów do 'starszego typu' rezystora dmuchawy od Pana z Allegro nadal nie mam ;/
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-04-2014, 13:02   

Jakie zamienniki tego rezystora można tam wspawać - zakładał już ktoś coś ze sklepu elektrycznego ?? niestety mam ten sam problem od 2 dni :)
_________________

 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 02-04-2014, 21:18   

Zastanawiam się tylko czemu wszyscy tak kombinują :D

Rezystor ten to w sumie gruby zwinięty drut - jest praktycznie niezniszczalny

Jedyny element jaki może zawieść to mały bezpieczniczek termiczny który jest zaznaczony na tym obrazku (a raczej jego lewa nóżka):



Na upartego można go zastąpić drutem, lub kupić na allegro podobny i wymienić :) Naprawdę szkoda kasy na nowy, ja już z 5 miesięcy jadę z naprawionym i wszystko działa.

Dokładna instrukcja z obrazkami:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829

Po naprawie:


Inna sprawa jak po założeniu spali się kolejny bo jest gdzieś problem na instalacji lub zatarty silnik wiatraka - ale lepiej sprawdzić to tym sposobem za 2zł a nie za 50zł lub gorzej.

PS. jeżeli mimo to ktoś bardzo chce kupić nowy lub używkę - pasuje od fiesty i dużo łatwiej dostać.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
Ostatnio zmieniony przez zygiboos 03-04-2014, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2014, 10:50   

zygiboos dzięki właśnie o takie info mi chodziło :) nie mam zamiaru kupować całego elementu :)

[ Dodano: 03-04-2014, 18:44 ]
No i niestety ale u mnie jednak nie będzie to rezystor chyba gdyż
- wentylator działa tylko na 2 biegu
- jak włączę klime to przez 3 minuty się nie włączył wcale klimatyzacja nienabita po zmianie silnika ale podpięta i sprężarka się włącza
-Wiatrak bieg drugi włącza sie tylko jak wskazówka jest w okolicach L

Jakieś pomysły
_________________

 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2014, 18:46   

Rezystor odpowiada za pierwszy bieg, wiec jednak masz coś z nim nie tak, a klima nie ma prawa się włączyć jak nie ma czynnika,wiec coś mieszasz
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
adrianus 


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 678
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-04-2014, 20:04   

Kurde faktycznie coś nie tak z tym rezystorem. Pomiary miernikiem ok. a jednak lipny bo jak zwarłem bieguny rezystora na krotko to działa bieg pierwszy drugiego nie udało mi się na postoju wywołać. Jutro jadę po opornik do elektrycznego dzięki WieSiu jakby nie ty to pewnie bym szukał gdzie indziej

Co do klimy to chyba mnie słuch myli bo sprężarka pomierzona i się nie włącza.

Realizując prędkość widoczna pracy wiatraka i jego słyszalność sugerują ze to bieg pierwszy mi się włącza gdy wskazówka jest w okolicy L. Pytanie czy to nie za późno wcześniej w tej pozycji mniej więcej mi się włączał drugi bieg.
_________________

Ostatnio zmieniony przez adrianus 04-04-2014, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 03-04-2014, 21:30   

Tak tylko dodam, że nie po opornik a po bezpiecznik termiczny. Jeżeli pierwszy bieg działa jak zwarłeś na krótko miejsca gdzie był stary bezpiecznik termiczny w tym rezystorze całym - to na bank on jest do wymiany. Oznacza to też, że sam opornik działa, bo to jest jedyne co sprawia że wiatrak działa wolniej - własnie to że prąd przechodzi przez niego.

Co do zachowania wiatraka przy klimie to powinno być tak:
- Po włączeniu klimy natychmiast włącza się na pierwszy bieg
- Jak temp. się zwiększy, lub ciśnienie czynnika to włącza się drugi bieg
- Chłodzi do 90-ciu paru i znów włącza się pierwszy.

Jeżeli rezystor nie działa w pełni, to co jakiś czas włącza się tylko drugi jak działa klima i gaśnie, po 5 sek. znów się zapala i gaśnie itp.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo