Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 25-05-2013, 14:12
I na mnie przyszła kolej sprawdzania rezystora. Oto jaki miałem test:
Info
Auto, Ford Puma 1.7 benzyna + gaz, 1998, instalacja gazowa wyłączona
Skaner ELM 327, Program ForScan
Auto na luzie, w otwartym garażu temperatura powietrza na zwenątrz 13*C
Zachowanie:
170s testu, temperatura cieczy 44*C, temp zasysanego powietrza 13*C
Zawiesiło się odliczanie na 255 sekundach czas od startu
Obroty spadły minimalnie po około 880 po około 8 minutach od startu
Po 10 minutach obroty wynoszą 850
76*C cieczy chłodzącej wskazówka stoi na początku "R"
Od startu 12 minut 19* temp powietrza zasysanego, cieczy 79*C
14 minut od startu - komunikat "nie można otworzyć strumieni danych, proszę się upewnić że zapłon jest włączony i spróbować ponownie.
Po dopiero odłączenie USB i podłączenie ponowne pomogło, restart programu
Ponowne uruchomienie silnika, temperatura cieczy 76*C, powietrza 23*C
Obciążenie silnika 15% - 95s od restartu
84*C wskazówka stoi idealnie prosto, wentylator stoi
88*C chłodnica z góry zimna, węże przy chłodnicy zimne, do nagrzewnicy ciepłe
89*C wskazówka na końcu litery M na wskaźnikach
91*C wąż z góry chłodnicy po stronie lewej ciepły, wiatrak stoi
93* wiatrak stoi wkurzam sie zaczynam gazować
Minuta gazowania 2000 obrotów, temp spadła
gazowanie do 6000 obrotów przez 1 minutę, temp. spada do 89*C?! Wiatrak stoi ??
99*C wentylator stoi, wskazówka na zegarach na początku L
Temperatura zasysanego powietrza 39*C, 101*C cieczy
103*C ciecz, wentylator stoi, 39*C powietrze zasysane
104*C zaczął chodzić, wskazówka na środku L.
98*C wyłączył się wentylator
Spada do 97*C temperatura cieczy
99*C wentylator stoi
Włączam zimny nawiew na dwa
Włączam klimatyzację na 2, wentylator rusza, 101*C temperatura cieczy, obroty 910
97*C temp. cieczy, nadal chodzi wentylator
94*C nadal chodzi wentylator
93*C nadal chodzi wentylator, wskazówka zegarów na środku A
88*C wyłączenie klimy, nadal chodzi wentylator?!
87*C wyłączenie się wentylatora
86*C wentylator stoi
89*C włączenie Klimy, wentylator startuje
86*C wentylator nadal chodzi, klima włączona na 2
84*C wentylator nadal chodzi, klima włączona na 2
88*C wentylator nadal chodzi, , klima włączona na 2
90*C wyłączenie klimy, wentylator nadal chodzi
92*C wentylator zatrzymuje się
Ewidentnie brak pierwszego biegu, czyżby rezystor? Jednak odkręciłem go i nie widać śladów uszkodzenia. Oto foty:
Co o tym myślicie?
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-05-2013, 08:56
skoro wlaczasz klime i wentylator startuje,to chyba na 1 biegu ?
benne
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 12 Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 28-05-2013, 07:46
no ja miałem to samo klima na 2 biegu i długie oczekiwanie w korku aż wichura się załączy z łaski swojej. ja zacząłem od wyjęcia przekaźników i na krótko sprawdzałem czy 1 i 2 zaskoczy, z tym że czy zwierałem czarny przekaźnik czy zielony zawsze startował 2 bieg wkońcu znalazłem zworkę patent.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 17-07-2013, 08:36
Ja tylko napiszę, że to w 100% normalne, że pierwszy bieg załącza się przy 104 st i chłodzi do 98. Drugi bieg załączy się tylko w wypadku jak już wskazówka prawie na czerwonym będzie (lub wcześniej jak klima tego wymaga). Tyle, że drugi jest bardzo głośny i słychać go z kabiny (pierwszy bieg jest cichy), więc nie sposób ich pomylić. Czyli reasumując: jak przy 104 chłodzi do 98 i tak non stop - to pierwszy bieg masz sprawny.
A rezystor możesz zbadać tylko i wyłącznie miernikiem czy przewodzi prąd. Okiem nie widać czy padł bezpiecznik termiczny (to małe srebrne). Ale na bank masz sprawny sądząc po tym co tak ładnie napisałeś z odczytów kompa. Tutaj opisałem dokładniej o co biega z tym rezystorem i jego bezpieczniczkiem: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829
Natomiast brak I biegu najłatwiej sprawdzić tak (jeżeli klima jest sprawna):
Otwóż maskę i włącz klimę. Jeżeli wentylator stoi z 20s a potem załącza się bardzo głośno po jakiejś minucie zatrzymuje sie do zera i jak tylko się zatrzyma to znów natychmiast włącza głośno i tak no nstop bez przerwy - to masz tylko II bieg.
Przy normalnym działaniu wentylator włącza się cicho natychmiast razem z klimą a głośny II bieg włącza się tylko czasami z długimi odstępami, pomiędzy którymi działa sobie pierwszy bieg i wentylator się nigdy nie zatrzymuje.
Aha i wentylator nie gaśnie od razu po wyłączeniu klimy, chwilę jeszcze chodzi - to też normalne.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
W oryginale jest taki bez kabla, czyli razem ze wtyczką. Możesz mieć problemy z dobrym zainstalowaniem rezystora - tego z kablem. Ja wybrałabym ten drugi, tym bardziej, że nie wiadomo jakie parametry ma ten z kablem. Najważniejsze, że ten drugi ma napisane 12V i R69K - tak jak w oryginale. W razie czego możesz zapytać o nr części (ten fordowski), a ja sprawdzę jak jest w Microcat. Jakby co, mam zdjęcia oryginalnego rezystora od strony wtyczki, tam są ZTCP jakieś dodatkowe oznaczenia.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Tak, tylko to jakiś znaczek pocztowy, a nie zdjęcie
Na tym który ja montowałam wytłoczono:
C9G4A
XS6H9A819 CA
839.0134
0.69 Ω
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 01-04-2014, 13:18
Opoya, małe jakieś się wkleiło Dziękuję Ci za numerki. Moje (te ze znaczka):
C9G4A
98FB 9A819 AA
839.0111
0.69 Ohm
Pokrywają się nieco z Twoimi, więc coś jest na rzeczy. Będę próbować dalej szukać informacji, o co chodzi z 98FB a XS6H oraz 839.0111 a 839.0134.
Tymczasem napisałem prośbę, o info dot. numerów części z Allegro.
Ponadto poznałem cenę w Auto Watin rezystora - powala w porównaniu do powyższych - info w odpowiednim dziale.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
To są oporniki dmuchawy w kabinie - mają 4 biegi. Nie są to te od wiatraka chłodzenia silnika
Jak spali się ten mały bezpiecznik termiczny znajdujący się na rezystorze wentylatora chłodnicy to nie ma żadnych widocznych uszkodzeń. Wystarczy sprawdzić miernikiem czy przewodzi prąd. Jak głucho to można albo zastąpić go innym z allegro albo wymienić cały rezystor. Oryginalne około 300zł w ASO, dowiadywałem się. Używki na allegro około 40-50zł, ale proponuje kupić sam bezpiecznik termiczny - jakieś 2zł i 5 min roboty ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum