Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycie podczas hamowania
Autor Wiadomość
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-05-2012, 13:25   Wycie podczas hamowania

Witam. Od kiedy wymieniłem szczęki i bębny na nowe to podczas hamowania (zwłaszcza delikatnego) słyszę wycie z lewej strony z tyłu. Mechanik mi mówił, że w bębnach zbiera się brud i to od tego. Po wyczyszczeniu przez jakiś czas jest ok i później problem znowu powraca. Jaka może być przyczyna?
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 05-05-2012, 16:58   

Ostatnio lewadzki miał coś podobnego, tyle, że u niego to non-stop podczas jazdy wyło. Jeżeli dobrze pamiętam, to mówił że coś nie tak było z doborem części podczas wymiany bębnów. Po dobraniu właściwych wszystko wróciło do normy.
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2012, 12:40   

tak jak tast napisal, bebny byly zle.
Mechanik oddal je do przetoczenia i jest juz wszystko ok.
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2012, 08:40   

Dziwne jest to,że dzieje się tak tylko latem jak założę 17 calowe opony. Zimą na 15-stkach nie ma takiego problemu. Dźwięk dochodzi z tylnej lewej opony. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że po jeździe tylko ta opona jest ciepła.
 
 
BandiT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Trzciana
Wysłany: 07-05-2012, 11:23   

stawiam że albo bębny są przegrzane i zmieniła się struktura materiału lub szczęki są do bani.....jedno z dwóch.....jeżeli stal się przegrzeje to zmienia swoją strukturę a nie daj bóg jak dostanie jeszcze w wysokiej temperaturze wody.;.... tj tzw hartowanie.........
_________________
BandiT
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2012, 11:23   

Skoro jest ciepła, to IMO prawdopodobnie szczęka przyciera wnętrze bębna (samoregulator do poprawy/wymiany?).
Podnieś auto z tyłu i sprawdz opory kręcenia się obu kół.
Zostawiasz auto zaparkowane na ręcznym?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
BandiT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Trzciana
Wysłany: 07-05-2012, 11:26   

zimą mogłeś niemieć tego problemu ponieważ bębny były cały czas studzone niską temperatura powietrza oraz powietrzem podczas jazdy, a latem wysoka temperatura pow i tarcie robi robotę....równie dobrze mogłeś niemieć tego problemu ponieważ miałeś stare<dobre> szczęki......
_________________
BandiT
 
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2012, 11:32   

Tak Opoya zostawiam na ręcznym ;)
Jutro oddaję samochód do mechanika, to przy okazji powiem żeby sprawdził co to może być. Czyli uważacie, że albo bębny, albo szczęki są do wymiany? A jakie polecacie żebym znowu nie popełnił błędu.
 
 
BandiT 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Trzciana
Wysłany: 07-05-2012, 11:40   

jeżeli podniesiesz samochód na windzie i koło się będzie swobodnie kręciło bez żadnego oporu to samo regulator odpada, a jeżeli koło ma opór przy obracaniu to zdecydowanie samo regulator....Opoya szacun :) w sumie jak by szczęki cały czas miały styk z bębnem to szybko się zagrzeją i będą piszczeć....
_________________
BandiT
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2012, 14:12   

Gracjan napisał/a:
Tak Opoya zostawiam na ręcznym ;)
To się tego oducz, chyba że mieszkasz w Alpach*. Samochód zostawia się na wstecznym (lub na 'jedynce'), bez ręcznego.
M.in. stąd takie 'kfatki'.

Zrób eksperyment - zostaw auto na wstecznym, bez ręcznego i spróbuj je przepchnąć... powodzenia. :twisted:


*nawet tam nie trzeba zostawiać na ręcznym, tylko ze skręconymi kołami w stronę krawężnika... na ręcznym tylko wtedy gdy jest duże wzniesienie i nie ma obok krawężnika...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Gracjan 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2012, 17:44   

Dzięki Opoya jesteś wielka :) Coś zdecydowanie jest z tą stroną, bo teraz zauważyłem, że dodatkowo słychać w tylnym lewym nadkolu ocieranie. Przyjrzałem się bliżej, ale nic takiego tam nie zauważyłem. Jutro oddam samochód i będę dokładnie wiedział co i jak. Jutro napiszę co to było ;)
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2012, 22:45   

Ważne żeby Pumkę wyleczyć. Daj znać co ustaliłeś.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
justynka5000 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączyła: 22 Maj 2009
Posty: 372
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-05-2012, 09:28   

Opoya to mnie zaskoczyłaś teraz ja zawsze zostawiałam na ręcznym auto.
_________________
Moja Pumcia http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/59736
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2012, 09:47   

Wiele osób tak robi, do tego zaciągając ręczny z terkotem. A wystarczy w trakcie zaciągania przycisnąc przycisk w rączce (tak jak przy odpuszczaniu).
Co do hamulców to jest jeszcze jeden bardzo częsty błąd. Wiele osób stając na światłach czeka na zmianę z wciśniętym pedałem hamulca, później narzekając na bicie tarcz przy hamowaniu. Właśnie w takim momencie zaciąga się ręczny.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 08-05-2012, 10:13   

Opoya, czytając Ciebie zaczynam sobie uświadamiać, że jestem nie umiem jeździć...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo