Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Historia pewnego Kociaka
Autor Wiadomość
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 10-05-2012, 08:11   Historia pewnego Kociaka

Przeszło dwa tygodnie temu Moja Lepsza Połowa zdecydowała się na zakup Pumy rocznik 98 stan licznika (1)55 000 km, 1.7 VCT w kolorze Cuirass.
Bardzo szybko zdecydowaliśmy się zabrać pumę ze sobą.
Po jeździe próbnej stwierdziłem, że jestem nieobiektywny i doradzał nie będę tak mi się pumcia spodobała. Moje Kochanie też zakochała się w kociaku i tak w ciągu kilku dni cieszyliśmy się z jazdy Fordem Pumą.

Poprzedni właściciel dbał o auto. W środku nie było zniszczone, choć w stanie kolekcjonerskim nie było :p . Po fakturach które były wciśnięte w kwity od auta widać było, że pewne remonty dość niedawno zostały przeprowadzone (przednie zawieszenie, hamulce, przód tył, świece, kable wysokiego napięcia, filtry i tym podobne drobne szpargały)
Mimo to w związku z tym, że autko ma swoje lata (za 10 dni skończy 14 lat :p ) i pewną dość magiczną liczbę kilometrów za sobą pewnym było, że coś sypnąć się musi.

Już w pierwszym tygodniu poszedł amortyzator, świnia zaczął cieknąć i zachlapał mi podjazd (idealnie czysty mimo trzymania tam regularnie dwóch aut!). Wymiana tego elementu była pewna jak słońce ale miałem nadzieję, że do końca miesiąca wytrzymają. Niestety zawiodłem się :P .

Kolejną awarią która ujawniła się na dobre w ten weekend jest problem z ogrzewaniem. Pumcia postanowiła nas rozgrzać do czerwoności. Z tego co wyczytałem to elektrozawór zdechł lub element sterujący.

Pękła ramka oświetlenia tablicy i mi wylatuje.

Czasem po starcie na zimno na luzie falują obroty przez chwilkę i się uspokaja.


Po weekendzie jadę z Kociakiem do majstra i będziemy rozwikływać bolączki.

Porady, komentarze i słowa wsparcia mile widziane. :D

Pozdrawiam,
ZeRT
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2012, 09:45   

 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 10-05-2012, 10:24   

Jasne! Tylko wypucuję i nawoskuję :cool: .
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-05-2012, 11:14   

O co chodzi w tym temacie?
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 10-05-2012, 11:23   

Temat dokumentalny.
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 10-05-2012, 19:39   

Na ten moment dysponuję fotkę zrobioną jeszcze przez poprzedniego właściciela.

[ Dodano: 25-05-2012, 09:06 ]
Puma niedawno wróciła z przeglądu. Generalnie jest dobrze biorąc pod uwagę wiek autka.
Po za lekką rdzą od spodu i padającym elektrozaworem nagrzewnicy, oraz zestawem wymaganych wymian eksploatacyjnych, miód malina. :D

796a96fa-8b17-11e1-977c-0025b511229e.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 47,25 KB

 
 
Flawiusz 

Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-05-2012, 20:46   

Sprzedający jest już szczęśliwym człowiekiem, a nabywca mam nadzieję, że będzie. Lepiej dla ciebie, żeby wątek nie był długi. :wink:
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 16-07-2012, 10:29   

Nie ma lekko!
Wątek będzie się wydłużał mam wrażenie.
Ostatnio autko stało trochę czasu w związku z tym, że czekałem na oponki (2 sztuki na raz mi szlag trafił). Auto stało jeszcze jakiś czas gdyż zebrałem się i wymieniłem przewody hamulcowe i tak przy okazji elektrozawór nagrzewnicy. W związku z tym że upały straszne a klima działała prawidłowo pojeździłem sobie na niej. Jakież było moje zdziwienie gdy przy hamowaniu zgasł mi w piździec silnik... Przewaliłem forum, sprawdziłem wszystko po kolei i nic. Auto po raz kolejny wróciło do warsztatu. Takie atrakcje działy się tylko na klimie więc sprawdziliśmy ładowanie. Okazało się, że prawdopodobnie alternator szlag trafił (albo akumulator choć to mało prawdopodobne choć drań ma 10 lat) i za słabo chochluje przy włączonych odbiornikach prądu. To wyjaśniałoby podobno falowanie obrotów i problemy z odpalaniem przy włączonych odbiornikach i wiatrakach.
Żeby tego było mało miałem malutką stłuczkę więc potrzebuję maski z zawiasami i zamkiem, reflektorów i grilla. Na szczęście nic innego nie poszło. Żeby niesprawiedliwości było więcej drań w którego trafiłem nie miał żadnych widocznych obrażeń...

Po za tym zaczęło mi cieknąć z miski olejowej...

https://picasaweb.google.com/lh/photo/yVTJBbp6QigCTk2XH39paNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Ostatnio zmieniony przez ZeRT 16-07-2012, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 16-07-2012, 10:43   

Bądź twardy, nie daj się!!
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 16-07-2012, 10:52   

Walczę, szukam i zamawiam części zamienne...
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2012, 11:04   

Wspólczuje... Cos masz pecha, ale kiedys sie los zmiennie, wiec trzymam kciuki i nie poddawaj sie!
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 16-07-2012, 11:06   

Współczuję.

Walcz walcz , oby jak najszybciej udało Ci się ją "uzdrowić" .

Powodzenia.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 16-07-2012, 11:09   

Los się pewnie odmieni po władowaniu 20 tyś złotych czyli wymianie niemal wszystkiego :lol: .
Ostatnio zmieniony przez ZeRT 16-07-2012, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2012, 11:10   

Nie bedzie tak źle :) spokojnie
 
 
zqnetq 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączyła: 29 Mar 2011
Posty: 236
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-07-2012, 11:17   

Jak pech to pech... Też miałam pecha ale już jest dobrze. Jak kupiłam samochód to ciągle ktoś mi go bezczelnie rysował, w przeciągu roku byłam z 5 razy u lakiernika i żeby to były ryski a to zawsze wielkie rysy przez cały samochód :sad:

Już złośliwy pech za mną to i do ciebie przyjdą dobre dni :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo