Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
vat czy marza, sprowadzenie auta z zagranicy
Autor Wiadomość
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2013, 00:27   vat czy marza, sprowadzenie auta z zagranicy

Witam,
orientujecie się może jak wygląda sytuacja, gdy kupie auto z komisu w pl, przygotowane do rejestracji, natomiast komis kupił je od handlarza np. w Niemczech, czy Belgii. Za pewne kupił w cenie netto auto więc typowo musi mi wystawić fakturę VAT 23%, ale jak mam sprawdzić jeśli w dowodzie rej. nie będzie informacji że auto jest od handlarza a komis nie pokaże mi faktury zakupu? Bo widzę, że wielu handlarzy sprzedaje na Fakturę-marżę a nie każde auto kupują przecież z rąk prywatnych a VAT sobie wisi w powietrzu niezapłacony..
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2013, 11:51   

Może pomoże ...


Jak sprowadzić auto z Niemiec?

1. Niemcy
1. Kompletujemy wymagane dokumenty:
* Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu - musi ona zawierać wyszczególnioną cenę w EUR oraz adresy sprzedawcy i nabywcy, przy czym adres nabywcy powinien być w Polsce - jeśli go nie będzie, powstaje problem przy rejestrowaniu w polskim wydziale komunikacji;
* Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief - musi być dostarczona przez sprzedającego razem z pojazdem.
* Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu (Abmeldebescheinigung) - będzie razem z pojazdem lub do otrzymania juz w urzędzie komunikacji, jeśli pojazd nie został wymeldowany wcześniej. Niektóre Landy nie stosują już wymeldowania, dając tylko odpowiednią pieczątkę w Briefie.
2. Udajemy się do niemieckiego wydziału komunikacji (Strassenverkehrsamt), gdzie składamy wyżej wymienione dokumenty i wykupujemy tablice eksportowe (z czerwonym paskiem) oraz ubezpieczenie. Przed otrzymaniem tablic dokonywany jest "mały" przegląd przez rzeczoznawcę z urzędu komunikacji - światła, opony, klakson itd.
Koszty:
* 15-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) - ok. 90 EUR
* Tablice eksportowe - ok. 30 EUR
* Nowy brief - 56 EUR
Nie polecamy wykupowania tablic tymczasowych (z żółtym paskiem) - mają ubezpieczenie na 5 dni, przez granicę można przewieźć auto tylko na lawecie, czasem są w ogóle problemy z przewiezieniem przez granicę, gdyż spora część celników nie orientuje się za dobrze w procedurach importowych.
3. Ruszamy w drogę do kraju. Na granicy mogą pytać o brief i/lub ubezpieczenie/wymeldowanie.
2. Polska
1. Na każdym etapie rejestracji sprowadzonego pojazdu wymagane jest badanie techniczne, więc sugerujemy najpierw udać się do najbliższej uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów i przeprowadzić wymaganą diagnostykę. Po poprawnym przejściu badań otrzymujemy "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu".
Koszty:
* Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 158 zł (98zł badanie pierwsze pojazdu sprowadzonego, 60zł uzupełnienie danych niezbędnych do jego rejestracji)
2. Następnie udajemy się do Urzędu Celnego. W urzędzie celnym nie wymagają tłumaczeń - składa się tam ksero briefu, wymeldowania, przeglądu technicznego, 2 wypełnione formularze oraz dowód wpłaty wyliczonej przez Urząd Celny akcyzy. Trzeba mieć ze sobą wszystkie dokumenty w oryginale do wglądu. W Urzędzie Celnym otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia akcyzy.
Koszty:
* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
* Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł
3. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić
wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić kserokopie dokumentów, razem z ich tłumaczeniami, koniecznie opatrzonymi pieczęcią tłumacza przysięgłego. Otrzymujemy zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT (formularz VAT-25).
Koszty:
* Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł
* Koszty wydania zaświadczenia - 160 zł
4. Ostatnim etapem jest wizyta w Wydziale Komunikacji. Składamy tam wszystkie zebrane dokumenty, oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu. Zdajemy tam oryginalny Brief, tablice i zaświadczenie o wymeldowaniu. Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, tablice i naklejkę na szybę.
Koszty:
* Pozwolenie czasowe - 12 zł
* Tablice rejestracyjne - 80 zł
* Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł
* Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł
* Karta pojazdu - 75 zł
* Opłaty ewidencyjne - 5 zł
* Opłata ekologiczna - 500 zł - wpłacamy ją na konto NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014, a do WK przynosimy tylko dowód wpłaty.
5. Cieszymy się nowo sprowadzonym autem

.... z pozdrowieniami od Tutka :grin: (źródło : H3M)
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2013, 12:10   

tą procedurę znam, bo przywiozłem kiedyś parę aut. Na żółtych blachach można bez problemu przyjechać.

Chodzi mi typowo o VAT, jesli auto kupię z komisu w PL.
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 21-01-2013, 15:02   

Zahariash napisał/a:
* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);


Niestety, od dłuższego już czasu jest 18,6%. Na szczęście Pumy to raczej nie dotyczy
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 22-01-2013, 14:12   

Sprawdzasz w dokumentach (chociażby brief) auta czy poprzednim właścicielem była osoba prywatna czy bank/leasing. Jeżeli prywatna to ok. Jeżeli auto nie pochodzi z leasingu to teoretycznie nie ma możliwości kupna przez handlarza go w cenie netto. Nawet jeżeli auto pochodzi z leasingu to żeby kupić w cenie netto trzeba to zrobić na jakąś fikcyjną firemkę. Myślę że przy wartości pumy nikt nie będzie się bawił w wałki z vatem. Lepiej zacznij przejmować się korozją tylnych błotników bo ona szybciej cię dopadnie niż US. :mrgreen:
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-02-2013, 20:21   

hehe korozja już dopadła:) jest to straszny mankament w pumach:/ dodam że nr vin już nabijałem nowy bo oryginalny vin zginął:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo