Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobić z... Puma...
Autor Wiadomość
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 30-03-2013, 13:23   Co zrobić z... Puma...

Witam.
Daaaawno byłem na tym forum (niestety taka praca :/ ), no i piszę znowu. Tym razem będzie tak trochę smutno...
A więc, moja puma nawaliła (padł silnik, drugi raz) i w związku z tym, że kupiłem potworka nie wiem co z nią zrobić. Generalnie chciałbym ją sprzedać, tylko w jakiej formie: Czy włożyć kolejny silnik i sprzedać, czy sprzedać jako uszkodzoną, czy może na części? Ta ostatnia forma to taki trochę akt desperacji, wolałbym żeby jeszcze trochę pojeździła, bo jakby na to nie patrzeć od strony mechanicznej jest zrobiona od deski do deski, padł tylko silnik. A może ktoś chce odkupić kociaka?
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 30-03-2013, 13:53   

a jaka cena Cie interesuje w takim stanie jakim jest ?
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 30-03-2013, 14:00   

No właśnie nie wiem, nie zastanawiałem się.
A w zasadzie - czekam na propozycje :)
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
slawek535 
RBR+g27+TV51"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 740
Skąd: koniaków
Wysłany: 30-03-2013, 15:54   

może jakieś foto?
_________________
“Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe”
 
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 03-04-2013, 12:59   

Rozpiętość cen Pum z 99r roku jest dość duża od 5-7kzł w zależności od stanu. Jeżeli chcesz ją sprzedać i mieć z głowy to zamieść ogłoszenie z ceną o 2kzł niższą i czekaj aż się handlarze pozabijają :mrgreen:
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 03-04-2013, 15:27   Re: Co zrobić z... Puma...

tomcio napisał/a:

A więc, moja puma nawaliła (padł silnik, drugi raz) i w związku z tym, że kupiłem potworka nie wiem co z nią zrobić.


Co się stało dokładnie w silniku? Ciężko powiedzieć ile jest warta, jeżeli nie wiadomo co nawaliło...
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 04-04-2013, 14:30   

Po zmianie paska rozrządu zrobiła około 15 tys km i zerwało bodajże (jak to mechanik nazwał) dwa zęby na pasku. Nie ma kompresji na jednym cylindrze - dalej już nie zagłębiałem się. Chciałbym ją w sumie sprzedać w "dobre ręce" bo wszystkie naprawy były robione na bieżąco, bo nie planowałem rozstania. Do zrobienia zostały tylko poprawki blacharskie.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 04-04-2013, 15:37   

Czyli dostały zawory. Koszt naprawy tego będzie mniej więcej taki sam jak wymiany silnika, czyli ok 1000-1200 zł plus robocizna.
Może spróbuj wystawić Pumę na sprzedaż i zobaczysz jaki będzie odzew.. Jeżeli zerowy, to chyba będziesz zmuszony naprawić autko i wtedy sprzedać.
Sprzedaż na części może być problematyczna, bo żeby wyrejestrować auto musisz mieć zaświadczenie o jego kasacji, a przy wystawianiu takiego zaświadczenia auto jest ważone i za każdy brakujący kilogram (do masy własnej wpisanej w dowodzie) trzeba dopłacać..
 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 04-04-2013, 21:12   

Z wyrejstrowaniem nawet samej karoserii nie będę miał problemu :) Ale tak jak pisałem - to ostateczność.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-04-2013, 22:37   

Dziwne, że o 15 tys km wyrwało zęby w pasku, wiesz może jakiej firmy był pasek?
Jeżeli dostał po zaworach to prawdopodobnie na 2 tłokach, przeważnie parami lecą, chociaż powiedzieli że kompresji brakuje tylko na 1. Koszty naprawy może nie będą aż takie wysokie, pasek (ewentualnie kompletny rozrząd w zależności od stanu technicznego rolki napinacza, ponoć ma tylko 15 tys), uszczelka pod głowicę, 2 zawory ssące lub wydechowe tego jednego cylindra/ 4 zawory ssące lub wydechowe jeżeli pogięło je na parze tłoków, planowanie głowicy i reszta to naprawa. W zależności od ilości potrzebnych części myślę że dałoby się to zrobić w okolicy 600-800 zł. To jest optymistyczna wersja jeżeli nie uszkodziło prowadnic w głowicy, bez zdjęcia głowicy się nie dowie. Spotkałem się z sytuacją, kiedy po przeskoczeniu rozrządu posypał się korbowód zamiast pogięcia zaworów, ale najczęściej jednak cierpią same zawory.
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 05-04-2013, 19:35   

Podobno może być też uszkodzony wariator faz rozrządu...
Producenta paska nie znam, rozrząd był wymieniony 15tys km temu kompletny, łącznie z pompą cieczy chłodzącej.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 06-04-2013, 10:26   

Zwróć szczególną uwagę na stan paska. U mnie krótko po wymianie mechanik musiał zajrzeć w okolice rozrządu i okazało się, że nowa, oryginalna rolka powodowała zsuwanie się i tym samym ścieranie paska. AutoWatin wymienił rolkę na nową, która działa bez zarzutu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo