Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszki - nie świeci kontrolka
Autor Wiadomość
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-11-2013, 08:44   Poduszki - nie świeci kontrolka

Puma 1.4 1998
Coś się kiedyś z pewnością wydarzyło bo jest założona kierownica bez poduszki i oczywiście wyjęta była żarówka. Chciałbym system poduszek doprowadzić do ładu, założyć poduszkę kierowcy, ewentualnie wymienić napinacze i sterownik jak jest taka potrzeba a teraz to nawet nie da się wybłyskać "co go boli".
Czy "fachowcy" mają jakieś inne sposoby żeby zgasić kontrolkę na stałe? Na liczniku nie widać przerwanych ścieżek ani temu podobnych działań.
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 10-11-2013, 12:19   

Jeżeli wszystko poskładasz do kupy nie ma problemu żeby wykasować błędy.
 
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-11-2013, 07:24   

OK, ale nawet nie wiem jakie mam błędy bo kontrolka w ogóle nie świeci. Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-11-2013, 10:07   

w teorii kontrolka powinna swiecic zawsze gdy NIE JEST podawany sygnal z modulu airbag (czyli gdy ktos wypnie modul lub gdy ma spalony bezpiecznik). Zaczalbym od sprawdzenia czy po wypieciu kabla z sygnalem od kontrolera poduszek zegary dalej nie zaświecaja kontrolki. Na sciezkach z tylu zegarow jest taka plytka elektroniczna, ktora odpowiada za negacje sygnalu, ktory przychodzi na zegary. Dodatkowa informacja ktora Ci sie przewnie przyda,to ze akurat do kontrolki poduszki nie jest uzywana zwykla zarowka,a jest wsadzona dioda w oprawce zarowki (jedyna taka w calych zegarach)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-11-2013, 07:23   

A gdzie może być umieszczony moduł airbag? Bo znalazłem informację że za zegarami, ale tam nic nie ma. Nawet pustego wtyku gdyby ktoś moduł wypiął. Rozumiem że w twoim poście WieSiu moduł airbag = kontroler poduszek (sorry za lamerskie pytania ale chcę być pewny).
Czy to możliwe że powodem nieświecenia kontrolki jest wpięcie żarówki zamiast diody?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-11-2013, 10:17   

monż napisał/a:
Czy to możliwe że powodem nieświecenia kontrolki jest wpięcie żarówki zamiast diody?


wez miernik i zobacz jakie jest napiecie na styku "zarowki"

monż napisał/a:
A gdzie może być umieszczony moduł airbag? Bo znalazłem informację że za zegarami, ale tam nic nie ma


z tego co mi wiadomo to za zegarami, idz po zoltych kablach,to powinienes trafic do modulu airbag

monż napisał/a:
Rozumiem że w twoim poście WieSiu moduł airbag = kontroler poduszek


tak,ten niby za zegarami
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-11-2013, 07:42   

I powiedz mi jeszcze WieSiu jak wygląda ta płytka od negacji sygnału. Może sie za to wezme w ten łykęd
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-11-2013, 08:15   

Może wyglądać jak na tej fotce http://obrazki.elektroda...._1368602969.jpg

Albo może być po prostu zrobiona na tej folii w formie kilku elementów elektronicznych

Tylko na zegarach bym się mocno nie skupiał,a na znalezieniu kontrolera poduch i sygnalu który idzie z niego na zegary
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-11-2013, 12:22   

Kontroler znalazłem. Jest pod zaślepką w schowku, za poduszką pasażera.
Z tyłu licznika jest kilka diód 4004 i rezystorów, jak już pisałem śladów ingerencji nie widzę.
Kontrolka zaczęła świecić po założeniu diody - o dziwo na żarówce nie świeciła .
Ale świeci nie mruga. Po przekręceniu kluczyka zaświeca się i świeci, po odpaleniu silnika takoż. Wyjmowanie i wkładanie wtyczki do sterownika nic nie zmienia.
Czy to oznacza że sterownik nie podaje sygnału?
Czy w ciemno mam kupić inny. Czy taki sterownik to jednorazówka? Raz wyzwala poduszki i koniec?
Jak już kupię poduszki (bo ta od pasażera tez jest wystrzelona) i sterownik to mogę to wszystko powpinać bez obawy że zadziała w trakcie zakładania ( lub po podpięciu akumulatora) czy są jakieś "myki" które trzeba zastosować?
Aha, czy można jakoś wzrokowo określić czy napinacze są OK?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2013, 10:26   

monż napisał/a:
Kontroler znalazłem. Jest pod zaślepką w schowku, za poduszką pasażera.


a to tego nie widzialem :D

monż napisał/a:
Kontrolka zaczęła świecić po założeniu diody - o dziwo na żarówce nie świeciła .


to dobrze trafilem ;)

monż napisał/a:
Czy to oznacza że sterownik nie podaje sygnału?


na to wyglada, bo dopiero po podaniu sygnalu przez sterownik powinna ta kontrolka zgasnac. To takie zabezpieczenie na wypadek gdyby kontroler poduch przestal dzialac albo stracil zasilanie. Czy zmieniac na inny ? teoretycznie nie,bo w fordzie po wywaleniu poduszek nie trzeba zmieniac kontrolera, sam sie resetuje (choc ja bym dla bezpieczenstwa zmienil,zwlaszcza ze to tanie). Pewnie masz cos tam namieszane,albo odlaczone. Do przejrzenia instalacji polecam znalezc w internecie program TIS w ktorym sa wszystkie schematy.

monż napisał/a:
Jak już kupię poduszki (bo ta od pasażera tez jest wystrzelona) i sterownik to mogę to wszystko powpinać bez obawy że zadziała w trakcie zakładania ( lub po podpięciu akumulatora) czy są jakieś "myki" które trzeba zastosować?


wypadaloby odpiac z 15 minut wczesniej akumulator, ale to teoria,w praktyce nie znam narazie nikogo komu by wystrzelily poduszki przy podpinaniu. Ale wiadomo,ze kluczym nie moze byc na pozycji II ;)

Cytat:
Aha, czy można jakoś wzrokowo określić czy napinacze są OK?


porownac wzrokowo do tych ktore nie sa wystrzelone. Ale prawde powiedziawczy nie wiem jak wygladaja wystrzelone napinacze. Ale pewien jestem ze roznice bedzie widac
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-11-2013, 14:07   

Sterownik wymieniony, dioda mruga. A mruga mianowicie tak:
Po przekręceniu kluczyka świeci 4 sek., potem jest jedno mrugnięcie, potem przerwa i 4 mrugnięcia, przerwa i 4 mrugnięcia i tak w kółko te 4 mrugnięcia.
Mam rozumieć że:
1 błyśnięcie-obwód poduszki kierowcy.
4 błyśnięcia-obwód napinaczy pasów bezpieczeństwa.?
Czy to tak jest że powtarza ostatnią usterkę w kółko?
Dlaczego nic nie błyska na temat poduszki pasażera? (obie są odłączone)
Jak mogę zasymulować prawidłowy stan napinaczy że tak nieśmiało zpytam - gdzieś coś kiedyś o jakichś opornikach wyczytałem....
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2013, 10:37   

monż napisał/a:
Jak mogę zasymulować prawidłowy stan napinaczy że tak nieśmiało zpytam - gdzieś coś kiedyś o jakichś opornikach wyczytałem...


dobrze czytales,ale jaka wartosc to nie wiem.

ja jak kiedys mialem odpieta poduszke pasazera,to migalo mi caly czas ten sam kod bledu. U Ciebie nie rozumiem tego 1 migniecia. podepnij "nowe" napinacze (to za grosze dostepne) i wtedy sie okaze co dalej.

monż napisał/a:
Dlaczego nic nie błyska na temat poduszki pasażera? (obie są odłączone)


moze dlatego ze ktos gdzies wlutowal w wiazke opornik ? przejrzyj dokladnie okablowanie od tej poduszki i poszukaj sladow ingerencji. A moze po prostu naparawisz jeden blad,to zacznie migac nastepny ;)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-12-2013, 14:37   

Póki co trwają poszukiwania napinaczy. Dla potomnych tylko napisze że wystrzelone napinacze poznać po tym że uchwyty w które wpina się pas są schowane - wciągnięte o kilka centymetrów. Normalnie wystają ponad siedzenie fotela a u mnie ą trochę poniżej. No i z tego walca w zespole napinacza wystaje ok.2 cm stalowej linki. Niby takie oczywiste a dopiero teraz się przypatrzyłem.

[ Dodano: 04-03-2014, 14:50 ]
monż napisał/a:
Póki co trwają poszukiwania napinaczy. Dla potomnych tylko napisze że wystrzelone napinacze poznać po tym że uchwyty w które wpina się pas są schowane - wciągnięte o kilka centymetrów. Normalnie wystają ponad siedzenie fotela a u mnie ą trochę poniżej. No i z tego walca w zespole napinacza wystaje ok.2 cm stalowej linki. Niby takie oczywiste a dopiero teraz się przypatrzyłem.

__________________________

OK. Kupiłem napinacze. Co prawda wymontowane od escorta ale wyglądają identycznie i też są z 98r. W weekend będę całość montował. I mam jeszcze pytanie do wiedzących. Skąd sterownik ma sygnał o konieczności zadziałania poduszek/napinaczy? Czy są jakieś czujniki zderzeniowe?
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-03-2014, 09:12   

monż napisał/a:
Skąd sterownik ma sygnał o konieczności zadziałania poduszek/napinaczy? Czy są jakieś czujniki zderzeniowe?


wszystko siedzi w jednym ukladzie (airbag control module) z ktorego rozchodza sie kabelki od poduszek i napinaczy. Nie ma dodatkowych czujnikow.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
monż 

Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-03-2014, 13:40   

OK. Dzięki. Powiadomię o wynikach. Próbowałem to sprawdzić w TISie ale jakoś nie byłem pewien.

[ Dodano: 20-10-2014, 20:33 ]
Noooo. I jakoś tak lato zleciało i nie miałem czasu zamknąć tematu poduszek. A ostatnio Żona była uprzejma mieć stłuczkę. Moduł poduszek miał zdjętą wtyczkę. I tak się zastanawiam czy jak teraz wszystko pospinam czy mi nie wystrzeli. Jak to działa? Jest takie ryzyko?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo